14. 1. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Islandská hudobníčka Björk napadla fotografa krátko po pristátí na novozélandskom letisku Auckland International Airport. Informovali o tom dnes miestne médiá. Speváčka, ktorá má odohrať koncert v piatok v Aucklande, roztrhla tričko fotografovi denníka New Zealand Herald po tom, ako ju v nedeľu ráno odfotografoval po príchode na letisko. Dvadsaťpäťročný Glenn Jeffrey uviedol, že Björk sprevádzal muž, ktorý ho požiadal, aby nefotografoval. "Urobil som niekoľko fotografií... a keď som sa otočil a išiel preč, prišla za mnou, chytila zadnú časť môjho čierneho trička a roztrhla ho," uviedol Jeffrey pre spravodajskú agentúru New Zealand Press Association. "Keď to spravila, prevrhla sa a spadla na podlahu. Ani som sa jej nedotkol, ani som s ňou nehovoril," dodal fotograf. Podľa jeho slov Björk počas útoku nepovedala nič, ale jej spoločník ju vyzýval, aby to nerobila. Jeffrey hovoril s políciou, ale oficiálnu sťažnosť zatiaľ nepodal.Aucklandskú políciu privolali na letisko v prípade islandskej speváčky a jej spoločníka. Policajné autá potom sprevádzali auto, ktoré dvojicu odviezlo. Policajný seržant Rob Cabusao potvrdil, že polícii sa neprihlásili žiadni svedkovia útoku a nedostali ani oficiálnu sťažnosť. "Ak bude sťažnosť, bude aj vyšetrovanie," uviedol Cabusao. Hovorca Björk sa k prípadu zatiaľ nevyjadril.
Jedenásť veľkých producentov potravín a nápojov pôsobiacich na trhu Európskej únie (EÚ) je chce zmeniť spôsob reklamy zameranej na deti. Informovala o tom Potravinárska komora Slovenska (PKS). Títo producenti sa zaviazali, že upustia od produktovej reklamy v elektronických médiách, tlači a na internete orientovanej na deti do 12 rokov. Malo by sa tak stať od roku 2009. Výnimku budú tvoriť výrobky, ktoré budú spĺňať špecifické nutričné kritériá založené na overených vedeckých dôkazoch alebo predpisoch pre oblasť výživy. Okrem schválených vzdelávacích programov a bez súhlasu rezortov školstva nebudú propagovať potraviny a nápoje ani na základných školách.Signatármi tejto iniciatívy sú firmy Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Tieto spoločnosti reprezentujú zhruba dve tretiny objemu všetkej reklamy na potraviny a nápoje v EÚ. "Vítame túto iniciatívu. Sme presvedčení, že vďaka nej budú môcť rodičia efektívnejšie a citlivejšie propagovať svojim deťom zdravý životný štýl a pomôcť im vytvárať zdravé a vyvážené stravovacie návyky, ktorá podporí u detí a rodín zdravší životný štýl," uviedla riaditeľka PKS Jarmila Halgašová. Väčšina signatárov programu pôsobí aj na tuzemskom trhu, takže ich záväzok sa týka aj Slovenska.Potravinárski výrobcovia týmto spôsobom podporili Európsku akčnú platformu pre výživu, fyzickú aktivitu a zdravie, ktorá predstavuje širokospektrálne fórum, ktoré v roku 2005 založil Markos Kyprianou, komisár Európskej komisie pre ochranu zdravia a spotrebiteľa. Signatárske firmy, ktoré sa zaviazali plniť tento program, už prijali alebo do konca roka 2008 prijmú individuálne opatrenia, ktoré povedú k plneniu jeho cieľov. Nezávislý monitoring dodržiavania dohodnutých pravidiel sa začne vykonávať v januári .
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.