20. 12. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Štúdia spoločnosti MasterCard ukazuje, že každý z popredných európskych futbalových klubov zarobil v priemere 50 miliónov € za postup do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA. Podľa štúdie spoločnosti MasterCard sa finančný prínos Ligy majstrov UEFA pre európsku ekonomiku pohybuje okolo 6 biliónov €. Tohoročným výhercom hlavnej ceny vo výške 11,5 miliónov € zo skupinovej fáze sa stal francúzsky klub FC Girondins de Bordeaux. Anglicko, Taliansko a Španielsko zažili v tomto roku najväčší nárast príjmov. Štúdiu viedol profesor Simon Chadwick, jeden z popredných svetových odborníkov na podnikanie v športe. Jedným z jej výsledkov je, že hlavným príjemcom sa stal francúzsky futbalový klub FC Girondins de Bordeaux, ktorý v tomto roku získal 11,5 miliónov € zo skupinovej fáze Ligy majstrov UEFA plus ďalšie 3 milióny EUR za postup do vyraďovacieho kola. V prípade klubov, ktoré súťažili v skupinovej fáze a nekvalifikovali sa do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA sa odhaduje, že si za svoju účasť zarobili v priemere spolu 32 miliónov €. V tomto kalendárnom roku sa z najväčšieho ekonomického oživenia tešilo Anglicko, Taliansko a Španielsko. Anglicko získalo pre svoje kluby peňažné ceny v hodnote 129,5 miliónov € za účastníka vo finále (Manchester United) a za štyri družstvá zúčastňujúce sa skupinovej fáze. Futbalové kluby v Taliansku s tromi klubmi, ktoré sa kvalifikovali do vyraďovacieho kola v minulej sezóne a štyrmi tímami v tohoročnej skupinovej fáze, si vyrobili 104 miliónov €. V rovnakom období získali Španielske kluby 96,9 miliónov € za získanie trofeje v minulej sezóne a za štyri tímy, súťažiace v skupinovej fáze v roku 2009. „Za kalendárny rok, ako ukazuje náš výskum, dosiahla Liga majstrov UEFA hodnotu až 6 biliónov euro pre európsku ekonomiku, pričom Anglicko, Taliansko a Španielsko zaznamenali najväčší ekonomický rast za posledných 12 mesiacov. To znamená, že finančný prínos Ligy majstrov UEFA pre európsku ekonomiku je porovnateľný s posledným finále Svetového pohára FIFA v Nemecku,“ hovorí profesor Chadwick, ktorý viedol odbornú štúdiu spoločnosti MasterCard. Paul Meulendijk, vedúci sponzoringu spoločnosti MasterCard Europe, hovorí: „Ako oficiálny sponzor Ligy majstrov UEFA od roku 1994 sa domnievame, že vykonávanie výskumu ekonomického dopadu sponzoringu je zásadné a potvrdzuje, že MasterCard je jedným z hlavných subjektov, umožňujúcich pochopenie podstaty podnikania v športe. Prieskum tejto sezóny znovu ukazuje, aký dôležitý je ekonomický dopad týchto udalostí a ako vášeň pre futbal môže dokonca viesť k oživeniu nielen pre zúčastnené kluby, ale aj pre ekonomiku."
Dohliadajúcim producentom televízneho prenosu 82. udeľovania Oscarov bude Michael B. Seligman. Informovali o tom producenti prenosu Adam Shankman a Bill Mechanic na webovej stránke www.oscars.org. "Sme nadšení a poctení, že budeme pracovať s jednou z legiend odvetvia," uviedol Bill Mechanic. "Teším sa na to, že budem láskyplne mučiť Michaela, keď pristúpime k tomu, aby sme dali dokopy jednu z najkomplikovanejších a najdynamickejších televíznych udalostí roka," dodal Shankman. Michael B. Seligman, ktorý sa tak podpíše už pod 33. slávnostné udeľovanie cien americkej Akadémie televíznych umení a vied, má na konte viac ako 300 veľkých televíznych projektov. Šesťkrát ho nominovali na cenu Emmy, z toho päťkrát za prácu na oscarovej ceremónii. Nominácie v 82. ročníku udeľovania Oscarov vyhlásia 2. februára 2010 v Samuel Goldwyn Theater. Slávnostné odovzdávanie prestížnych filmových cien sa bude konať 7. marca 2010 v hollywoodskom Kodak Theatre.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.