24. 2. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Internetová reklama na Slovensku sa v minulom roku opäť vrátila do čiernych čísel, keď zaznamenala medziročný nárast o 7,7 %. Objem výdavkov do online reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií (AIM) tak v minulom roku dosiahol 25,1 mil. eur. Podľa predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára ide o veľmi pozitívnu správu pre reklamu na Slovensku. "Zadávatelia dôverujú čoraz viac internetovej reklame. Ak berieme do úvahy investície slovenských zadávateľov aj do iných nečlenských serverov a medzinárodných sociálnych sietí a vyhľadávačov, suma dosahuje čiastku až 40,9 mil. eur," uviedol Csaplár. Najväčší, až 52-percentný, podiel v minulom roku dosiahla už tradične bannerová reklama, do ktorej zadávatelia investovali 13,1 mil. eur. V porovnaní s rokom 2009 objem investícií vzrástol o 8 %. Na druhom mieste s 20-percentným podielom skončila riadková inzercia, ktorá prilákala investície v objeme 5 mil. eur. Medziročne však objem prostriedkov klesol o takmer 4 %. Na treťom mieste skončilo vyhľadávanie s podielom 16 % a investíciami vo výške 4 mil. eur. Najvýraznejší medziročný nárast investícií zaznamenala lead generation reklama, ktorá sa zameriava na získavanie potenciálnych zákazníkov so záujmom o konkrétny produkt alebo služby a využíva pritom rôzne nástroje ako firemné online hry, blogy, formuláre alebo sociálne siete. Spoločnosti do nej v minulom roku investovali celkovo 322 tis. eur, čo predstavuje nárast v porovnaní s rokom 2009 o 439 % . Z pohľadu jednotlivých odvetví do internetovej reklamy v minulom roku najviac investovali telekomunikačné spoločnosti s 21-percentným podielom. Nasledoval ich segment financií s 18 % a motoristické odvetvie so 14 %. V odhadoch tohtoročného vývoja na trhu s online reklamou je Csaplár opatrný. "Je veľmi ťažké odhadnúť trh pre rok 2011. Osobne si však myslím, že pokles príjmov je už za nami a tie najoptimistickejšie predpovede sa budú pohybovať medzi 10- až 15-percentným nárastom za celý rok," dodal Csaplár.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.