11. 2. 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Ak by naozaj išlo o záujem voličov, netreba mať žiadne pochybnosti o tom, že pravicové strany by sa pred voľbami predbiehali, ktorá navrhne viac verejných volieb a Richard Sulík by pichal na bilbordoch spermiám do papuliek volebné lístky s vlastnoručným podpisom.“ Branislav Ondruš

"Komu sa nepáči, môže ísť do súkromnej sféry. Ten, ktorý tam bol doteraz, mal šesťnásobok a pozrite sa, kam televíziu doviedol. Keď sa chcú ukázať schopní manažéri, nech je to pre nich výzva. Veď ten, kto zachráni STV, bude možno po budúcich voľbách ministrom kultúry." Július Brocka

„Zákon hovorí, že osoba, ktorá zastáva funkciu generálneho riaditeľa nemôže zároveň pracovať v tejto inštitúcii na inom pracovnom mieste. V praxi to znamená, že generálny riaditeľ nemôže byť zároveň napríklad kameraman, reportér alebo pracovník vrátnice. Taktiež nemôže mať napríklad obchodný vzťah s inštitúciou RTVS ako zástupca nejakej súkromnej spoločnosti a podobne.“ Beáta Skyvová

" Poslanec Národnej rady SR Ondrej Dostál sa dnes v hlavnom spravodajstve TV Markíza z nám neznámych dôvodov v reakcii na svoju výstižnú charakteristiku bývalým generálnym prokurátorom Dobroslavom Trnkom oprel o meno predsedu SNS Jána Slotu, keď na otázku novinára reagoval v zmysle „Keby sa takto vyjadril opitý predseda SNS...“ Na Slovensku sa už stalo štandardom, že keď sa potrebuje bezvýznamný človek vidieť večer v televízii, opiera sa v akejkoľvek i nelogickej súvislosti o meno Jána Slotu, ktoré je najlepšou vstupnou bránou do pozornosti médií. Ondrej Dostál je navyše aj typ nekonvenčného človeka, ktorý sa v minulosti zviditeľnil len nepodloženou kritikou Jána Slotu a neúnavným podávaním trestných oznámení na jeho osobu takmer aj za to, že dýcha. Vďaka tomu sa dostal i na kandidátku maďarskej strany Híd a neskôr nešťastne i do parlamentu. Dá sa pochopiť, že Ondrej Dostál prezentuje svoju výchovu a kultúru vyjadrovania tak, ako mu to dovoľuje výška inteligencie - urážkami, dá sa pochopiť aj to, že poslanec bez výsledkov práce sa nejako potrebuje zviditeľniť. Ale to ešte neznamená, že môže urážať ústavného činiteľa, a určite nie predsedu národnej strany, ktorý v politike pôsobí viac než 20 rokov a výsledkov v prospech slovenskej štátnosti i politických skúseností má podstatne viac, než pán Dostál doma skladuje kópií podaných trestných oznámení na kohokoľvek a za čokoľvek. Dôrazne vyzývame Ondreja Dostála, aby sa predsedovi SNS Jánovi Slotovi za svoj dnešný výrok na jeho adresu neodkladne ospravedlnil. Predseda SNS Ján Slota inak využije všetky zákonné možnosti na ochranu svojho mena. " Jana Benková, hovorkyňa SNS

„ Orientácia na webe je výrazne zjednodušená, aj keď konzervatívnym návštevníkom asi spôsobí prekvapenie. Neskôr plánujeme prepojenie na digitálny archív, ktorý umožní prehľadávať dokumenty v archíve Slovenského rozhlasu“ Robert Oravec, riaditeľ sekcie techniky , Slovenský rozhlas

„Nebudem sa k tomu vyjadrovať, nezaťahujte ma do týchto hier.“ Martin Chren

„ Neexistuje žiaden lobing." Jozef Viskupič

“ Podľa nás nejde o retroaktivitu ,lebo novela zasahuje iba do minulosti a vôbec sa netýka budúcnosti.” Slavomíra Sélešová , hovorkyňa Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR

„ Nie. Mamina ma naučila, že tak sa nerozpráva. A že som Kaliňáka označil za čuráka? V Trnave čurák znamená vychcanec, to nie je nič také strašné a vulgárne. Že to média prezentovali inak, s tým nič nenarobím. Pritom keby ste mohli potajomky stráviť aspoň chvíľku s poslancami ako Jarjabek, to by ste videli, čo je to skutočná vulgárnosť. Každé druhé slovo je tá najoplzlejšia nadávka. Jarjabek a Slota sú v tomto klasa, extratrieda. A mne pripadne nálepka vulgárneho človeka? To snáď nie. Poviem vám jednu situáciu z našej dovolenky v Turecku. Staršia dcérka Rebeka vzala mladšej Klárke korálky na ruku. Povedal som jej: „Ty Anča, vrátiš jej to?“ Jasné, pre mňa je to nadávka na nevychovanú ženskú, nič viac, nič menej. To, že som vulgárny, je len klišé, klasické nadávky nepoužívam. Počul som však aj väčšie klišé – vraj akých odborníkov by som ešte chcel osloviť do politiky, keď tí najväčší a najlepší v nej už sú. „ Igor Matovič

"Áno, dohrával som súboj pri mantineli, ale nemyslím si, že to bol ostrý zákrok. Jednoducho mu praskla ruka. Bol z toho nervózny, a tak povedal, čo povedal. Je to však jeho vec a ja na to nič nezmením. Jeho problém. Nie som zákerný hráč a podľa mňa to nebol vôbec ani faul. Veď napokon, keby áno, tak rozhodca zapíska, a to stál meter od nás. Navyše na trestnú lavicu šiel Šatan, keďže ma následne udrel päsťou. Také veci k hokeji patria, ja som len dohrával súboj. Mohol tak spraviť aj on a ruku by zlomil mne. Taký je hokej." Petr Čáslava

„Týmto vyhlásením prekročil veľmi krehkú hranicu, za ktorou sa už nedá akceptovať jeho obvyklý populizmus, a týmto hlboko urazil svojich kolegov vrátane mňa. Preto ho vyzývam, aby sa verejne ospravedlnil a odvolal svoje neuvážené výroky.“ Natália Blahová o Matovičovi