MEDIA NEWS

Čínska vláda zakázala televíznym staniciam umiestňovať reklamu počas dramatických seriálov, čo je krok zameraný na pritiahnutie divákov a zlepšenie kvality programov.
Zákon, ktorý zverejnili v pondelok a ktorý nadobudne platnosť 1. januára, nariaďuje, že v žiadnom dramatickom seriáli sa nesmie objaviť reklama. Jednotlivé diely seriálu trvajú pritom zvyčajne 45 minút.
Ide o najnovšie zo série nariadení od minulého mesiaca, keď komunistická strana schválila plán na zvýšenie zábavnej a ideologickej hodnoty kultúrnych programov, aby tak lepšie pútala a udržiavala pozornosť Číňanov. Tí sa totiž čoraz viac obracajú na internet a hľadajú na ňom náhradu či iné pohľady.
Televízia je najobľúbenejšia, najlukratívnejšia a tak aj najprísnejšie kontrolovaná zo všetkých médií v Číne. Zákaz reklám nasleduje po nariadení z októbra, ktoré obmedzuje reality šou a ďalšie zábavné programy.
Štátna správa pre rozhlas, film a televíziu uviedla, že vyradenie reklám z programov "zlepší úroveň verejných kultúrnych služieb, ochráni základné kultúrne práva ľudí... a prinesie im uspokojenie".
Zisky z reklám sa podľa očakávania znížia, ale riadiaci pracovníci televízií a analytici tvrdia, že zákaz donúti televízne stanice vysielať seriály vyššej kvality, aby udržali pozornosť divákov, ktorí tak nebudú prepínať stanice.

Copyright © TASR 2011