1. 8. 2023

„Nerozhoduj za mňa“: TV Markíza a Refresher spúšťajú kampaň na podporu účasti vo voľbách

„Nerozhoduj za mňa“: TV Markíza a Refresher 

 


 spúšťajú kampaň na podporu účasti vo voľbách


Cieľovou skupinou celospoločenskej kampane sú najmladší voliči, najmä prvovoliči a druhovoliči vo veku od 18 do 25 rokov, a Slováci žijúci v zahraničí.


Slovensko čakajú už o dva mesiace predčasné parlamentné voľby, ktoré rozhodnú o politickom smerovaní krajiny na najbližšie roky. Televízia Markíza preto spojila sily s lifestylovým portálom pre mladých Refresher.sk a spoločne dnes, v utorok 1. augusta 2023, spúšťajú celospoločenskú kampaň s ústredným claimom „Nerozhoduj za mňa“, ktorá je zameraná na podporu účasti vo voľbách. Cieľovou skupinou kampane sú najmladší voliči, najmä prvovoliči a druhovoliči vo veku od 18 do 25 rokov, a Slováci žijúci v zahraničí.

„Ako najsledovanejšia televízia si uvedomujeme našu spoločenskú zodpovednosť a zároveň aj dôležitosť septembrových predčasných parlamentných volieb pre ďalší osud Slovenska. Rozhodli sme sa preto takouto formou zvýšiť povedomie o samotných voľbách, o dôležitosti ísť 30. septembra 2023 voliť a edukovať najmladšie publikum o význame a dosahoch účasti vo voľbách pre ich vlastnú budúcnosť,“ vysvetlil Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.

Kampaň dnes štartuje televíznym spotom v ktorom účinkujú napríklad aj najmladší herci zo seriálového hitu Pán profesor. Sprievodnú pesničku narapoval talentovaný spevák, textár a hudobný producent Simon Štubniak, ktorý vystupuje pod umeleckým menom The Curly Simon. Hlavným odkazom spotu je claim kampane „Nerozhoduj za mňa“ a vznikol z myšlienky dovysvetlenia toho, čo sa stane s hlasom voliča, ktorý nepôjde voliť a ako je každý hlas naozaj dôležitý. Text piesne vznikol na kreatívnom oddelení Centra marketingu skupiny Markíza a réžiu spotu mal na starosti Michal Nemtuda.

„V rámci našej televízie na kampani pracujú aj najmladší študenti vo veku okolo 20 rokov, aby všetky informácie boli cieľovej skupine smerované adekvátnym a zrozumiteľným spôsobom,“ dodal Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza. Tím kampane vedie a zastrešuje moderátorka a redaktorka spravodajstva Ivana Miklánková v spolupráci s vedúcou oddelenia sociálnych sietí Centra marketingu Elenou Kvitkovičovou a interným social media tímom pre spravodajstvo.

Kampaň bude prebiehať od 1. augusta do 30. septembra 2023, a to najmä na sociálnych sieťach (hlavné účty TV Markíza a účty spravodajského portálu TVnoviny.sk) a taktiež aj na weboch Markiza.sk a TVnoviny.sk. Tematicky pokrytá bude aj reportážami v spravodajských a publicistických reláciách Televízne noviny, Teleráno a Reflex.

 

Súčasťou kampane budú edukatívne príspevky na sociálnych sieťach vo formáte videí alebo statických grafík, vyjadrenia známych osobností či influencerov, reportáže a infografiky na všetkých najpoužívanejších platformách - Facebook, Instagram, YouTube a TikTok. Na hlavne najmladšími cieľovými skupinami využívanom TikToku aktuálne TV Markíza spustila nový spravodajský účet s názvom news.markiza.

Kampaň vznikla v interných kapacitách kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markíza pod vedením Jany Vavrekovej, v spolupráci s Centrom spravodajstva a publicistiky skupiny Markíza, ktorého riaditeľom je Henrich Krejča. Autorkou kampane je videographerka Naďa Lukáčiková