MEDIA NEWS
Štátna duma (dolná komora ruského parlamentu) v stredu jednomyseľne schválila návrh zákona zakazujúceho reklamu v médiách "zahraničných agentov". TASR prevzala správy z tlačovej agentúry Reuters a z portálu britskej televízie Sky News.
Schválený návrh zakazuje ruským občanom a firmám umiestňovať reklamy na webové stránky, blogy, sociálne siete a ďalšie materiály "zahraničných agentov". Samotným "zahraničným agentom" zakazuje robiť si vlastnú reklamu. Porušenie zákazu sa bude trestať pokutami a dvojročným väzením v prípade opakovania tohto trestného činu. Inzeranti môžu dostať pokutu do 300.000 rubľov (asi 3 005 eur).Predseda Štátnej dumy Viačeslav Volodin a spojenec prezidenta Putina povedal, že nový zákon posilní národnú bezpečnosť Ruska v čase vojny.
Označenie "zahraničný agent" ruské úrady dávajú politikom, aktivistom aj médiám, ktorí podľa ich názoru "konajú pod vplyvom zo zahraničia". Toto slovné spojenie pripomína termín pre špiónov z éry Sovietskeho zväzu a má negatívny význam.
Vladimír Mužík nastúpi do CME na pozíciu "Director of Digital Transformation - Informative Programming". Bude pracovať na stratégii pre digitálny obsah a spolupracovať s redakčnou radou CME a riaditeľmi spravodajstva v jednotlivých krajinách. Zároveň bude napomáhať k rozšíreniu, zlepšeniu a inovácii lineárnych programových formátov s cieľom prispôsobiť ich tak, aby obstáli aj v digitálnom prostredí. TASR o tom informovala Michaela Papežová z CME.
"Počas mojej mediálnej kariéry som bol svedkom dramatickej digitalizácie tlačených médií. Ani televízne spravodajstvo nie je imúnne voči podobným, hlbokým zmenám. Pre televízne spravodajstvo a informačné programy je kľúčové využiť vzostup digitalizácie, aby zostali relevantnými. Z tejto výzvy mám radosť a teším sa, že budem môcť uplatniť svoje desaťročné mediálne skúsenosti a využiť ich na všetkých trhoch spoločnosti CME v strednej a východnej Európe," uviedol Mužík.
Mužík je novinár a mediálny expert. Pracoval ako šéfredaktor v Ringier Axel Springer Media. Následne nastúpil do spoločnosti CET 21 (dnes CME) na pozíciu vedúceho firemnej komunikácie. V roku 2011 nastúpil do TV Nova na pozíciu vedúceho spravodajstva. V roku 2014 sa stal generálnym riaditeľom spoločnosti MAFRA Slovakia. Ako potvrdil pre TASR, vo funkcii zostáva aj naďalej.
Copyright ©
TASR 2024
Do internetovej reklamy sa vlani preinvestovalo 205 mil. eur. Pod medziročný rast na úrovni osem percent sa výraznejšou mierou podpísal vývoj výdavkov počas druhého polroka. Počas neho prichádzali reklamné kampane od zadávateľov z oblasti cestovného ruchu a samozrejme intenzívne vianočné kampane. Bezpochyby sa pod navýšené výdavky druhého polroka podpísali aj investície politických strán, ktoré boli spojené so septembrovými parlamentnými voľbami. Informuje o tom Združenie IAB Slovakia.
Najrýchlejšie rástla audio digitálna reklama, a to plus 38 %, stále však tvorí veľmi malý podiel na celkových výdavkoch, len jedno percento. Štandardne medziročne rastie natívna reklama, vlani to bolo o 28 %. „Dôvodom je aj zväčšujúci sa mediálny priestor a dosahovaný zásah na médiách pre mladých, na ktorých natívna reklama prevláda,“ vysvetľuje výkonná riaditeľka IAB Slovakia Daša Karpelová. Riadková inzercia takisto dosahuje medziročné nárasty a na celkových výdavkoch má aj nemalý, 13-percentný podiel. Pokles zaznamenala len affiliate reklama, hlavne výraznejším poklesom ecommerce.
„Predpokladám, že v tomto roku sa ešte viac rozbehne audio digitálna reklama. V IAB Slovakia pripravujeme na podporu formátu monitoring počúvanosti podcastov na deklaratívnej úrovni medzi členmi IAB. Predstavíme výsledky spotrebiteľského prieskumu z audio digitálnej oblasti. Osobne si myslím, že zadávatelia reklamy budú čoraz viac skúšať rôzne reklamné možnosti digitálnych kanálov. To, že natívna reklama je „in“ dokazujú aj nové projekty ako napríklad „Closer“ z dielne Petit Press. Pracovným portálom bude naďalej nahrávať prevažujúca ponuka práce nad dopytom,“ konštatuje D. Karpelová.
Najväčší podiel na celkových výdavkoch dosahuje display reklama, viac ako polovicu celkových výdavkov. Svoju pozíciu si dlhodobo drží vzhľadom na obľúbené brandingové kampane veľkých hráčov na slovenských médiách a samozrejme vysokým podielom investícií do sociálnych sietí. Mobilná reklama medziročne rástla o 9 %, v prípade desktopu to bolo 7 %. „Podiel mobilnej reklamy na úkor desktopovej sa neustále zvyšuje prechodom užívateľov na mobilné zariadenia, výrazne najmä v prípade mladších generácií,“ vysvetľuje D. Karpelová.
Veľký vplyv na digitálny marketing bude mať určite v tomto roku podľa predsedu Správnej rady a člena AdEx komisie Mateja Kolarovského rozmach umelej inteligencie nielen na strane vytvárania obsahu, ale i reklamy ako aj optimalizácie reklamných kampaní. „Možno nie tento rok, ale v rozpätí najbližších troch rokov sa začne aj slovenský digitálny trh zaoberať otázkou udržateľnosti v reklame, keďže aj online marketing má vplyv na životné prostredie. Zatiaľ sa skôr o tom rozpráva, ako implementuje,“ dodáva.
Copyright
© SITA 2024
Chystaný americký seriál Blade Runner 2099 v produkcii Amazonu, ktorý nadviaže na dva slávne filmy Blade Runner a Blade Runner 2049, sa bude natáčať v Českej republike. Pôjde o jeden z najnáročnejších projektov produkovaný v Česku a bude zahŕňať rozsiahle stavby vo väčšine ateliérov štúdia Barrandov. Uviedla to vedúca Czech Film Commission, oddelenie Štátneho fondu kinematografie, Pavlína Žipková. Podľa generálneho riaditeľa Barrandov Studia Petra Tichého by mohli celkovo tvorcovia nechať v Českej republike až miliardu korún. Prvý rad seriálu by sa mal v barrandovských ateliéroch točiť do novembra.
Seriál v produkcii Amazonu Blade Runner 2099 sa bude odohrávať o 50 rokov neskôr ako dej filmu Blade Runner 2049, ktorý režíroval Denis Villeneuve a do hlavnej úlohy obsadil Ryana Goslinga. Film aj seriál nadväzujú na slávne sci-fi z roku 1982 režiséra Ridleyho Scotta s Harrisonom Fordom v hlavnej úlohe policajta špeciálnej jednotky Blade Runner bojujúceho proti humanoidným robotom v Los Angeles v roku 2019.
"Česká republika bola vybraná pre realizáciu jednej z doteraz najprestížnejších hollywoodskych zákaziek, seriálu Blade Runner 2099. Natáčanie pokračovania kultových filmov Blade Runner a Blade Runner 2049 zaisťuje pre Alcon Entertainment a Amazon Studios česká spoločnosť Film United," uviedla Žip.
Tichý uviedol, že zmluvy sú síce podpísané, ale je zatiaľ príliš skoro hovoriť o konkrétnych podmienkach a presnej výške investície. "V tejto chvíli nemáme ani podklady, aké stavby sa budú stavať, koľko bude natáčacích dní, sme naozaj na začiatku. Všetko sa budeme dozvedať počas marca, ale dá sa očakávať, keď sa pozriete na čísla sérií, ktoré tu boli, či už Carnival Row alebo Wheel of Time, tak to budú veľmi podobné čísla. Rozhodne sa bavíme o stovkách miliónov korún, alebo dokonca že v Českej republike nechajú miliardu korún. Iste to bude jeden z najväčších projektov v tomto roku, ktorý u nás bude," pripomenul Tichý veľké zahraničné projekty natáčané v Česku. Druhá séria Carnival Row mala napríklad náklady 1,4 miliardy korún.
Česká metropola je u zahraničných filmárov populárna. Nedávno sa v Prahe objavil herec Adam Sandler, ktorý hrá v celovečernom filme Netflix podľa knihy Kozmonaut z Čiech (Spaceman of Bohemia). Netflix tu nakrúcal aj snímku The Gray Man. V Česku sa točil seriál Foundation 2 podľa Isaaca Asimova pre Apple TV+, ktorého tretí rad by sa mal natáčať v Prague Studios. Predtým sa v Prahe točili napríklad akčné thrillery Mission: Impossible a Bournova identita, komiksový Hellboy alebo bondovka Casino Royale.
Novinári amerických a britských televízií, vrátane BBC a CNN, žiadajú o povolenie vstupu do Pásma Gazy. Viac než 50 spravodajcov sa preto v otvorenom liste obrátilo na izraelskú a egyptskú vládu.
„Takmer päť mesiacov po začiatku vojny v Gaze je zahraničným novinárom stále odopieraný prístup na toto územie, okrem vzácnych návštev v sprievode izraelskej armády,“ píšu novinári v liste. Medzi signatármi sú spravodajcovia či moderátori britských staníc BBC, Sky News, ITV, Channel 4 a amerických kanálov CNN, ABC, NBC a CBS.
„Vyzývame izraelskú a egyptskú vládu, aby umožnili všetkým zahraničným médiám voľný a neobmedzený prístup do Gazy,“ napísali novinári v liste. Žiadajú tiež izraelskú vládu, aby novinárom umožnila v Gaze pracovať, a od Egypta chcú, aby medzinárodných spravodajcov pustil na hraničný priechod Rafáh.
V Gaze má novinárov len niekoľko médií, vrátane AFP. Ide o Palestínčanov, ktorí boli na území pred vojnou vyvolanou teroristickým útokom palestínskeho hnutia Hamas na Izrael 7. októbra.
K dnešnému dňu v konflikte podľa Výboru na ochranu novinárov (CPJ) v Pásme Gazy zahynulo 85 novinárov a ďalších mediálnych pracovníkov.
Copyright © ČTK 2024