Eurovoľby na Markíze:
Vlastná redakcia v Bruseli a zaujímavé príbehy ľudí, ktorí uspeli na európskej úrovni
· Špičkové pokrytie prezidentských volieb upevnilo pozíciu TV Markíza ako lídra a trendsettera v oblasti spravodajstva.
· Blížiace sa voľby do europarlamentu vníma Markíza ako príležitosť nadviazať na vysokú mieru diváckej dôvery a posunúť sa opäť o krok ďalej.
· Markíza chce preto ponúknuť divákom a diváčkam informačný štandard, ktorý zatiaľ na slovenskom trhu nemal obdobu.
· Okrem tém priamo z centra diania v Bruseli bude spravodajstvo Markízy prinášať aj inšpiratívne príbehy úspešných Slovákov a Sloveniek.
Po divácky úspešnom pokrytí prezidentských volieb sa televízia Markíza pripravuje na plné nasadenie počas eurovolieb. Priamo v centre európskeho diania, belgickom Bruseli, zriadi vlastnú prechodnú redakciu a okrem komplexného informačného servisu divákom a diváčkam prinesie aj zaujímavé a inšpiratívne príbehy Slovákov a Sloveniek, ktorí uspeli na európskej úrovni.
„Ocitli sme sa v zaujímavej situácii, kedy sme zažili dve volebné kampane prebiehajúce jedna cez druhú. Pochopiteľne sme priorizovali prezidentské voľby a potvrdili sme, že máme najsilnejší tím na trhu. Dôkazom je vysoká sledovanosť a celkovo úspešné a divácky atraktívne pokrytie volieb hlavy štátu. Teraz však máme pred sebou ďalšiu výzvu a tou bude rovnako profesionálne zvládnuť voľby do europarlamentu. Som si istý, že diváci a diváčky sa majú na čo tešiť a vďaka nášmu spravodajskému tímu budú informovaní o všetko podstatnom a dôležitom,“ zhodnotil Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
V súvislosti s eurovoľbami dôjde aj k niekoľkým konkrétnym krokom. Redaktorka Gabriela Kajtárová sa od 1. mája 2024 presunie do Bruselu, kde bude pôsobiť v dočasne zriadenej redakcii TV Markíza. V hlavnom meste Belgicka strávi celkovo šesť týždňov. Počas svojho pobytu bude pokrývať všetky dôležité aspekty nadchádzajúcich volieb do Európskeho parlamentu a tiež výzvy na úrovni Európskej únie, ktoré majú priamy dopad na Slovensko „Máme v redakcii záujem venovať sa téme eurovolieb priamo z hlavného mesta Európy a cez ľudské príbehy byť ešte bližšie našim divákom a diváčkam. Témy týkajúce sa Bruselu sú dlhodobo vnímané ako ťažké či neosobné. Chceme ich preto prinášať ľudskou rečou a priblížiť nielen dianie, ktoré sa ich týka, ale aj príbehy úspešných krajanov, ktorí nás na európskej úrovni reprezentujú,“ doplnila Gabriela Kajtárová.
Redaktorka Martina Töröková sa zameria na prípravu reportáží o viacerých inšpiratívnych príbehoch Slovákov a Sloveniek, ktorí sa presadili v rôznych krajinách Európskej únie. Navštívi hneď niekoľko členských štátov a divákom a diváčkam sprostredkuje príbehy ľudí, ktorých životy a kariéry by bez možností, ktoré ponúka členstvo v EÚ, pravdepodobne nikdy nezískali taký rozmer.
Riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza Michal Kratochvíl spresnil, že ambíciou spravodajského tímu je voľby nielen pokryť, ale celkovo posunúť spracovanie európskych tém na vyššiu úroveň: „V tomto období pred eurovoľbami si intenzívne uvedomujeme, že naše poslanie informovať verejnosť je dôležitejšie, než kedykoľvek predtým. Dôsledné sústredenie sa na pokrytie európskych volieb nám umožňuje poskytnúť našim divákom a diváčkam nielen aktuálne informácie, ale aj hlbší pohľad do procesov, ktoré formujú budúcnosť Európy. Vnímame náš záväzok poskytovať objektívne a vyvážené spravodajstvo, ktoré obyvateľom Slovenska umožní v nadchádzajúcich eurovoľbách urobiť informované rozhodnutie."
Voľby do europarlamentu sa konajú každých päť rokov a umožňujú obyvateľom Európskej únie zvoliť si priamo svojich zástupcov za poslancov a poslankyne Európskeho parlamentu. Tieto voľby sa uskutočnia vo všetkých členských štátoch v dňoch 6. až 9. júna 2024.