10. 12. 2006

DIGITAL MEDIA NEWS

DIGITAL MEDIA NEWS

Gerhard Zeiler, Chief Executive Officer, RTL Group si na konferencii European Media Leaders Summit v Londýne položil otázku: "Môžu tradiční vysielatelia obstáť v digitálnom svete?" Odpovedal na ňu kladne a pre svoj optimizmus zhromaždil desať argumentov:

1. Nebojte sa fragmentácie televízneho trhu. Každý vysielateľ bude potrebovat svoju rodinu programov a iba tí veľkí sú schopní ju vytvoriť. 2. Nemajte strach z nových technológií. Základom vysielania je obsah, našou úlohou je iba dať si pozor na všetky ďalšie spôsoby jeho distribúcie. 3. Nespoliehajte sa iba na jeden zdroj príjmov, reklama nestačí. Napríklad RTL počíta s tým, že reklama mu v budúcnosti zabezpečí iba 50 % príjmov. 4. Využívajte potenciál svojich relácií. Na obľúbené seriály sa ľudia radi pozrú aj viackrát. 5. Čím silnejšia a väčšia je vaša prítomnosť v analógovom svete, tým lepšie sa vám bude dariť vo svete digitálnom. 6. Budúcnost má hlavne taký biznis, ktorý má medzinárodný základ. 7. Nie je pravda, že viac peňazí do výroby programov automaticky zvýší sledovanosť. Vysielateľ nesmie stratiť kontrolu nad nákladmi na programovú tvorbu. 8. Vysielatelia musia lobbovat za to, aby sa s prechodom rozhlasu a televízie do digitálneho sveta liberalizovala regulácia obsahu a reklamy. 9. Všetko záleží na obsahu, a pretože kreativita je obtiažne remeslo, každý nápad musí prejsť procesom skúmania, preverovania a ďalšieho rozvíjania. 10. Na trhu kraľuje značka (brand). Je dôležité vedieť, v čom je jej sila a jedinečnosť a podľa toho aj jednať.