Arbitrážna komisia Rady pre reklamu
Reklamná kampaň VÚB banky z konca minulého roka, ktorá propagovala Flexipôžičku, porušovala etický kódex reklamy. Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom zasadnutí. Sťažnosť sa týkala predčasného splatenia pôžičky bez poplatku, ktoré banka vyzdvihovala ako jeden z hlavných benefitov, prečo by sa mal klient rozhodnúť práve pre tento úver. Po skončení kampane VÚB banka tento benefit zrušila a začala predčasné splatenie spoplatňovať sadzbou 5 %. Zákazníci mohli byť teda uvedení do omylu, pretože reklamou prezentované podmienky neboli zo strany banky po ukončení kampane dodržané. RPR tak dospela k záveru, že sťažnosť bola opodstatnená.
Ďalšia sťažnosť sa týkala reklamnej kampane poisťovne OTP Garancia, ktorá propagovala povinné zmluvné poistenie (PZP). Kampaň informovala o tom, že zákazník získa k PZP aj cestovné poistenie zdarma. Po bližšom preskúmaní ponuky a telefonickom overení priamo v poisťovni sťažovateľ zistil, že to nie je pravda. Podľa Rady pre reklamu bol benefit o cestovnom poistení k zmluvnému poisteniu nevhodne odkomunikovaný a reklama mala tendenciu zavádzať spotrebiteľa. Preto RPR aj v tomto prípade dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a reklamná kampaň poisťovne je v rozpore s kódexom.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.