20. 8. 2007

Market & Media & Lifestyle

Market & Media & Lifestyle
Podľa prieskumu Market & Media & Lifestyle spoločnosti MEDIAN, s.r.o. televíziu v prvom polroku sledovali takmer štyri milióny Slovákov. Najviac uprednostnili stanicu TV Markíza, ktorá zaznamenala 68-percentnú sledovanosť. S veľkým odstupom sa na druhej priečke umiestnila TV JOJ s 33-percentnou sledovanosťou. Tretiu priečku obsadila Jednotka Slovenskej televízie (STV) s 31 percentami. Dvojka STV skončila štvrtá so šiestimi percentami. Nasledujú TA3 a Prima s piatimi a RTL KLUB s tromi percentami. Prvú desiatku televíznych staníc uzatvárajú NOVA s tromi percentami, ČT1 s rovnakým percentuálnym ziskom a Magyar TV1 s dvojpercentnou sledovanosťou. Podľa ukazovateľa Share, ktorý sleduje podiel televíznych staníc na trhu, je na prvom mieste TV Markíza s 50 percentami. TV JOJ dosiahla 17-percentný a Jednotka 16-percentný podiel na trhu. Spoločnosť MEDIAN uskutočnila prieskum od 8. januára do 24. júna 2007 na vzorke 4 117 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou je Rádio Expres. Uprednostňuje ho 21 percent slovenskej populácie. Druhé miesto obsadilo Rádio Slovensko s 19-percentnou počúvanosťou. Jedenásť percent vybojovalo Fun rádio a umiestnilo sa na treťom mieste, deväť percent stanica Jemné melódie, ktorá skončila štvrtá. Piatu priečku obsadilo Rádio Regina so sedempercentnou sledovanosťou. Rádio Expres najlepšie obstálo aj v parametri Share, keď získalo 23-percentný podiel na trhu. Hneď za ním je Rádio Slovensko s 21-percentným podielom na trhu. Tretie skončilo Fun rádio s 12-percentným podielom.
Nový Čas je stále najčítanejším denníkom, ktorému dáva prednosť 22 percent Slovákov. Vyplynulo to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý od 8. januára do 24. júna uskutočnila spoločnosť MEDIAN Sk, s.r.o. v spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International na vzorke 4 117 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov. Na druhej priečke sa v kategórii dennej tlače podľa prieskumu umiestnila Pravda s deviatimi percentami. Čítanosť denníka Sme, ktorému slovenskí čitatelia prisúdili tretie miesto, je vyjadrená ôsmimi percentami. Nasleduje denník Plus jeden deň so siedmimi percentami. Na piatej priečke rebríčka čítanosti dennej tlače skončil Korzár. Prednosť mu dalo päť percent Slovákov. Čítanosť celoštátnych denníkov bola v prvých šiestich mesiacoch tohto roku 44-percentná. Časopis Plus 7 dní je najčítanejším slovenským týždenníkom. Od začiatku roka si ho prečítalo alebo prelistovalo 15 percent Slovákov. Na druhú pozíciu sa dostal Život s 10-percentnou čítanosťou. Trojicu najlepších uzatvára Nový čas pre ženy s deväťpercentnou čitateľskou obľubou. Rovnakú bilanciu má na konte Markíza - spoločenský týždenník. Prehľad uzatvára Báječná žena s ôsmimi percentami. Týždenníky číta 59 percent slovenskej populácie. Dvojtýždenníky číta 18 percent Slovákov. Najčítanejším titulom je Tele plus so štyrmi percentami. Rovnaký percentuálny zisk zaznamenal TV max, ktorého zaradili na druhé miesto. Tri percentá a tretie miesto patrí dvojtýždenníku Teleprogram. Autoburza a TV Svet majú dvojpercentnú čítanosť. Celková čítanosť mesačníkov v prvých šiestich mesiacoch 2007 dosiahla 52 percent. Vedie Zdravie s 10 percentami, druhá je Eva s ôsmimi percentami a za ňou EMMA s rovnakým percentuálnym ziskom. Mesačník Záhradkár číta sedem percent populácie, kým po periodiku Rebecca siahlo päť percent slovenských čitateľov.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.