Deň otvorených dverí TV Markíza
Jedenásť rokov vysielania televízie Markíza prišlo dnes na Deň otvorených dverí do Záhorskej Bystrice osláviť 40 tisíc priaznivcov. Podľa odhadov Mestskej polície a organizačného štábu DOD je to viac, ako minulý rok. Celodenný program bol venovaný predovšetkým rodinám s deťmi a mladým ľuďom, ktorí stáli pred bránami televízie Markíza oveľa skôr ako sa o 9:00 oficiálne otvorili. Televízia Markíza pripravila pestrý program s koncertmi najpopulárnejších slovenských hudobných skupín a spevákov. Návštevníkov podujatia zabávali skupiny Gladiátor, Desmod, IMT Smile, Komajota, Peter Nagy alebo Horkýže Slíže. Koncertný blok ex-finalistov prvej a druhej série súťaže Slovensko hľadá SuperStar otvorila moderátorka tohto úspešného programu Adela Banášová. Na javisku vystúpili Tomáš Bezdeda, Miro Jaroš, Katka Koščová, Barbora Balúchová a Robo Mikla.
Súčasťou DOD bola už tradične tombola s hlavnou cenou Ford Fiesta. Z predaja tombolových lístkov pribudlo na konto Nadácie TV Markíza 128 100 korún.
Dnešný Deň otvorených dní televízie Markíza sa niesol v znamení moderátorských hviezd, a to predovšetkým hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny. Autogramy rozdávali moderátorské dvojice Mariana Ďurianová a Rasťo Žitný, Martina Šimkovičová a Patrik Švajda i Miriam Kalisová a Karol Farkašovský. S úsmevom na perách podpisovali pamätníčky a pózovali najmä v spoločnosti detí a dospievajúcej mládeže aj iné tváre Markízy.
Ženské osadenstvo populárneho televízneho seriálu Susedia - Viki Ráková a Zuzana Tlučková - tiež venovali svoj čas rozdávaniu podpisov. Seriálový "László" Andy Kraus a Peter Marcin, ktorý stvárňuje Františka, sa rozhodli pre dovolenkový oddych.
Návštevníci v dlhých zástupoch čakali na autogramy tvárí z televíznej obrazovky a prehliadku štúdií, ktorá každoročne púta zvýšenú pozornosť. "Je to dotyk s osobnosťami, ktorí Markízu stelesňujú. Ľudia prichádzajú, aby sa mohli s nimi stretnúť. To je pre nich najväčším zážitkom. A samozrejme, chcú vidieť, kde vznikajú programy, kde sa to všetko rodí, vyskúšať si, ako sa moderuje, ako sa stojí za kamerou," uviedla hlavná organizátorka DOD a riaditeľka marketingu TV Markíza Zuzana Ťapáková. Ona sama netají prekvapenie nad rekordným počtom 40 tisíc návštevníkov. "Ja sama som vždy prekvapená, dojatá a šokovaná, že ľudia prídu každý rok. Je okolo toho množstvo organizačnej práce, pretože je to podujatie, ktoré je snáď okrem hudobných festivalov na Slovensku ojedinelé. Robíme to však s radosťou," uviedla. Podľa jej slov bola krivka návštevnosti v počiatočných rokoch stúpajúca, no v posledných troch rokoch sa stabilizovala.
Atmosféru DOD priblížila TV Markíza v piatich priamych vstupoch a takmer hodinovom priamom prenose s moderátormi Verou Wisterovou, Vilom Rozborilom a mnohými zaujímavými hosťami. "Živé vysielanie je vždy najväčší adrenalín, najväčšia skúška našich schopností," dodala Ťapáková. Počas 11. ročníka DOD vysielala televízia Markíza na svojej internetovej stránke celodenný živý internetový prenos z tohto podujatia.