SLOVAK MEDIA NEWS
Slovenskom rozhlase (SRo) začala pôsobiť Komisia pre jazykovú kultúru a moderovanie. Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe SRo, jej stálymi externými členmi sú uznávaní odborníci z oblasti jazykovedy, ktorí okrem Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra SAV zastupujú akademické výskumné pracoviská. Generálna riaditeľka rozhlasu Miloslava Zemková odovzdala menovacie dekréty do komisie: Marte Bugárovej, Sibyle Mislovičovej, Matejovi Považajovi a Jitke Račickej. Ďalšími členmi komisie sú: Aurélia Kerekrétiová, programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj, Ladislav Pilz, Imrich Jenča a Adam Mozolák. Komisia sa, ako poradný orgán generálnej riaditeľky rozhlasu zameria na zvyšovanie úrovne jazykovej kultúry zamestnancov všetkých okruhov verejnoprávneho rozhlasu účinkujúcich pred mikrofónom. Na základe analýz prejavu redaktorov a moderátorov pripraví vzdelávacie podujatia venované hlasovej technike, ortoepii, interpretácii a štylistike, žurnalistike a psychológii komunikácie, agentúru SITA o tom informovala Alexandra Štullerová - Koreňová z oddelenia pre styk s verejnosťou SRo. Kvalitu jazykového prejavu moderátorov a redaktorov SRo dlhodobo kritizujú viacerí členovia Rozhlasovej rady. Vedenie rozhlasu sa ju snaží zvýšiť už dlhší čas. Napríklad Rádio Slovensko spustilo vlani na jeseň školenia pre svojich moderátorov.
© 2008 Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Generálny riaditeľ Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) Jaroslav Rezník včera predstavil denník Plážové noviny, ktoré sú novým sezónnym produktom agentúry. "Tlačová agentúra tento rok uviedla na trh nové produkty, napríklad videoservis, spisovnú slovenčinu, tému TASR, hudobný kalendár, výsledky tretej, štvrtej a piatej futbalovej ligy. Tentokrát prichádzame s produktom, v ktorom zužitkovávame už existujúce informácie, ktoré agentúra produkuje," uviedol Plážové noviny Rezník. Noviny bude TASR spolu s cestovnou kanceláriou Hydrotour distribuovať prostredníctvom internetu do 150 hotelov na pobreží Stredozemného a Jadranského mora. Turisti ich budú dostávať k večeri zadarmo. Vzhľadom na spôsob distribúcie tak budú mať každý deň k dispozícii čerstvé informácie. Na oficiálnom uvedení novín do života bol prítomný aj generálny riaditeľ cestovnej kancelárie (CK) Hydrotour, ktorá tento produkt ponúka slovenským turistom na zahraničných dovolenkách, Mikuláš Milko. "Sme prvá cestovná kancelária na Slovensku, ktorá takýmto spôsobom komunikuje s klientmi," povedal. Dodal, že Hydrotour garantuje, že Plážové noviny budú každý večer k dispozícii v každom hoteli, ktorý má kancelária nakontrahovaný. Krstným otcom novín sa stal moderátor relácie o cestovaní Roman Juraško, noviny symbolicky pokrstil pieskom. Produkt podporuje poisťovňa Allianz. "Cestovné poistenie je logicky spojené s cestovnými kanceláriami. Preto sme sa rozhodli spolu s CK Hydrotour využiť túto synergiu a prinášať klientom čerstvé správy zo Slovenska," reagoval viceprezident Allianzu Miroslav Pacher. Dodal, že z vlastnej skúsenosti vie, aké ťažké je v zahraničí zohnať slovenskú tlač, naviac býva často už niekoľko dní stará. "Filozofia tohto produktu vychádza z predpokladu, že väčšina dovolenkujúcich klientov cestovných kancelárií aj v čase oddychu v zahraničí pociťuje potrebu byť informovaná. A to nielen o dianí na Slovensku, ale všeobecne," priblížila riaditeľka komunikácie TASR Anna Ghannamová. Plážové noviny v A4 formáte a čiernobielej verzii vychádzajú denne okrem nedele. Ich súčasťou bude tiež špeciálna príloha Peking 08, ktorá bude mapovať pôsobenie slovenských športovcov na letných olympijských hrách. Turisti dostávajú plážové noviny od 15. júna do 13. septembra tohto roka.
Copyright © 2008 TASR