11. 9. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
O prechode Slovenska na euromenu, od začiatku kampane do konca augusta (3. január až 31. august), bolo v slovenských celoštátnych médiách zverejnených 4650 príspevkov. Najviac príspevkov o prijatí jednotnej európskej meny priniesli TV TA3, Rádio Slovensko a Hospodárske noviny. Vyplýva to z monitoringu celoštátnych elektronických a printových médií, ktoré za obdobie január - august 2008, t.j. od začiatku eurokampane na Slovensku do konca augusta spracovala spoločnosť STORIN, spol. s r.o., ktorá poskytuje služby mediálneho monitoringu a mediálnych analýz a vo svojej databáze archivuje informácie nielen zo slovenských médií už od roku 1990. Ako ďalej vyplýva z monitoringu, spomedzi televízií sa prechodu na euro najviac venovala televízia TA3, ktorá za sledované obdobie odvysielala na túto tému 394 príspevkov. Spomedzi rádií to bol prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu Slovensko1 so 604 odvysielanými príspevkami a spomedzi celoštátnych denníkov sa zavádzaním eura najviac zaoberali Hospodárske noviny, ktoré na túto tému publikovali spolu 992 príspevkov. Celkom bolo v celoštátnych televíziách zverejnených 877 príspevkov, v rozhlasoch s celoštátnym pokrytím zverejnili 1110 príspevkov a v celoštátnych denníkoch publikovali 2663 príspevkov. Do monitoru bolo celkom zahrnutých 15 médií s celoštátnym dosahom: STV1, STV2, Markíza, JOJ, TA3, Rádio Slovensko, Expres, Viva, Okey, Regina, Hospodárske noviny, Pravda, SME, Plus 1 deň a Nový Čas. Prechodu na euro sa spomedzi televízií po TV TA3 najviac venovala televízia Markíza, ktorá za sledované obdobie odvysielala spolu 181 príspevkov. Na treťom mieste skončil prvý program STV s celkovým počtom 174 odvysielaných príspevkov. Súkromná televízia JOJ odvysielala na túto tému celkom 70 príspevkov. Spomedzi denníkov sa problematike zavedenia jednotnej európskej meny po Hospodárskych novinách najviac venovali denníky SME (637) a Pravda (608). Témou prechodu Slovenska na novú menu sa medzi rádiami, po Rádiu Slovensko, najviac zaoberali rádiá Expres (291) a Viva (102). Kvantitatívna analýza spoločnosti STORIN poukazuje aj na celkovú vzostupnú krivku mediálneho informovania o zavedení eura.