22. 12. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Najobľúbenejším moderátorom televíznych športových relácií je Dušan Gabáni zo spravodajskej televízie TA3. Druhou najobľúbenejšou je moderátorka športu TV JOJ Lenka Čviriková – Hriadeľová a tretím Peter Čambor z TV Markíza. Za najobľúbenejších športových televíznych komentátorov považujú Slováci Stanislava Ščepána, Marcela Merčiaka a Stanislava Štefánika, všetci traja dlhodobo pôsobia vo verejnoprávnej Slovenskej televízii (STV). Vyplýva to z predvianočného prieskumu o televíznom správaní sa divákov, ktorý na Slovensku a v ďalších 12 krajinách na vzorke 5773 respondentov v období október až december 2008 uskutočnil vedúci európsky poskytovateľ televíznych, internetových a telefónnych služieb, spoločnosť UPC. Na Slovensku spoločnosť UPC pôsobí prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, poskytujúcej služby digitálnej, analógovej a satelitnej televízie, telefónie a internetu. Na otázku „Kto je Váš obľúbený športový televízny moderátor v roku 2008?“, najviac – až 16 percent hlasov spomedzi všetkých respondentov získal Dušan Gabáni. Lenku Čvirikovú – Hriadeľovú označilo za svoju obľúbenú športovú moderátorku 14 percent respondentov a Petrovi Čamborovi z TV Markíza odovzdalo svoj hlas spolu 13 percent oslovených. Kým však Gabáni získal najmä hlasy mužských respondentov, Čambor si získal viac hlasov žien. Na štvrtej priečke rebríčka obľúbenosti sa umiestnil Miroslav Michalech z TA3 so ziskom 10 percent hlasov, po ňom nasleduje Ján Plesník (9 percent) z STV. O šiestu a siedmu priečku sa s rovnakým ziskom 6 percent hlasov respondentov delia Mária Pietrová z STV a Peter Varinský z TV Markíza. Na ôsmej priečke sa umiestnil športový moderátor Jojky Juraj Bača, ktorému odovzdalo svoj hlas 5 percent respondentov, a na deviatom a desiatom mieste s rovnakým podielom 4 percent hlasov nasledujú Martin Sivák z TV Markíza a Peter Hollý z TV JOJ. Podrobnejšie informácie nájdete v tabuľke na ďalšej strane. Porovnanie: V roku 2007 respondenti televízneho prieskumu UPC označili za najobľúbenejšiu športovú moderátorku Lenku Čvirikovú - Hriadeľovú z TV Joj. Získala hlas až 24 percent respondentov, z celkového počtu oslovených to bolo 28 percent mužov a 23 percent žien. Druhú priečku vtedy obsadil Jaroslav Zápala z TV Markíza a tretiu jeho kolega Peter Čambor. Tohtoročný víťaz Dušan Gabáni, sa v minuloročnom prieskume umiestnil na 4. priečke. Lenku Hriadeľovú považovali respondenti prieskumu UPC za najobľúbenejšiu športovú moderátorku aj v roku 2006, keď získala hlas 20 percent respondentov. Prieskum sa tento krát zameral aj na športových komentátorov. Na otázku „Kto je Váš obľúbený športový televízny komentátor v roku 2008?“ najviac oslovených odovzdalo svoj hlas skúsenému, dlhoročnému športovému redaktorovi, moderátorovi a komentátorovi verejnoprávnej televízie Stanislavovi Ščepánovi. So ziskom 24 percent hlasov len tesne predbehol svojho kolegu z STV Marcela Merčiaka, ktorý získal 22 percent celkového počtu hlasov. O tretie a štvrté miesto sa so získanými 6 percentami delia Stanislav Štefánik z STV a Viktor Blažek z TA3. O piatu a šiestu pozíciu v rebríčku obľúbenosti športových komentátorov sa so ziskom 5 percent hlasov rozdelili Matej Hajko a Vladimír Genda, obidvaja z STV. Rebríček uzatvárajú taktiež komentátori STV, Róbert Minařík so štyrmi a Pavol Gašpar s rovnakým podielom troch percent hlasov.
O prieskume -Televízny prieskum UPC sa uskutočnil v 12 európskych krajinách (Rakúsko, Belgicko, Česká republika, Maďarsko, Írsko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Švajčiarsko a Čile) na vzorke 5773 respondentov v období október – december 2008. Ide už o 5. paneurópsky prieskum UPC, ktorý je zároveň jedným z najrozsiahlejších doposiaľ vykonaných prieskumov verejnej mienky tohto druhu. Tentoraz sa zameral na televízne správanie sa divákov, pričom súčasťou prieskumu boli aj otázky o obľúbenosti televíznych moderátorov a komentátorov. Prieskum bol uskutočnený v spolupráci so spoločnosťou Research International, vedúcou medzinárodnou prieskumnou agentúrou, metódou face to face a on-line panelov. Druhú časť výsledkov prieskumu spoločnosť UPC zverejní 28. januára 2009.
Zdroj : UPC ; Tabuľka : Stratégie.