25. 9. 2009

Chýba maštaľ

Chýba maštaľ

Spravodajská televízia TA3 včera, t.j. 24.9.2009 vo svojej hlavnej spravodajskej relácii - Hlavné správy, ďalej aj vo svojich spravodajských blokoch a na svojej internetovej stránke odvysielala spot "Ďalším kandidátom na predsedu TTSK je T.Mikuš", v ktorom predstavila Tibora Mikuša ako kandidáta, uviedla kto ho bude podporovať na župana, pričom mu poskytla 15 sekundový priestor na prezentáciu jeho programu. Pred pár dňami, teda 19.9.2009 som usporiadal tlačovú konferenciu, na ktorej sa na moje pozvanie zúčastnila aj televízia TA3. Na tlačovej besede som rovnako ako Tibor Mikuš odprezentoval svoj volebný program, vrátane tlačovej správy, ktorú som všetkým novinárom vrátane TA3 poskytol. Televízia TA3 však spot neodvysielala, v bežiacom texte len oznámila, že budem kandidovať. Televízia týmto hrubo porušila zákon o vysielaní a retransmisii a etický kódex novinára, nakoľko nedodržala zásadu plurality informácií a neposkytla kandidátom rovnaký priestor na prezentáciu názorov, myšlienok a programu. Korektne sa zachovala televízia Markíza, ktorá so mnou na mojej tlačovej konferencii rovnako ako TA3 spravila rozhovor, odvysielala ho v Televíznych novinách dňa 20.9.2009, pričom v spravodajskom spote dala priestor aj Tiborovi Mikušovi na prezentáciu jeho myšlienok. Rovnako korektne sa zachovala aj redaktorka novín MY Záhorie. V tejto súvislosti som sa preto dnes rozhodol obrátiť s podnetom na porušenie zákona o vysielaní a retransmisii na Radu pre vysielanie a retransmisiu a na Syndikát novinárov. Televízia TA3 týmto nediskriminovala len mňa ako kandidáta, ale aj ďalšieho kandidáta na post trnavského župana pána Paveleka. Televízia má slúžiť na informovanie občanov, ktorí majú právo na objektívne informovanie a spravodajstvo o všetkých kandidátoch rovnako.

Miroslav Jureňa, poslanec NR SR