Získanie odporučenia o tom, či je reklama kompatibilná s lokálnym reklamným kódexom, je teraz oveľa jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Tento týždeň dňom sa spúšťa Európsky Copy Advice/Pre-Clearance systém, ktorý vyvinula spoločnosť Clearcast UK v spolupráci s Radou pre reklamu a Európskou alianciou samoregulačných orgánov (EASA), informovala TASR výkonná riaditeľka Rady pre reklamu (RPR) Monika Korkošová.
"Sme presvedčení, že Európsky Copy Advice/Pre-Clearance bude veľkým prínosom pre zadávateľov a najmä reklamné agentúry v oblasti prevencie
prípadných problémov, s ktorými sa môžu tvorcovia stretnúť na inom reklamnom trhu," konštatovala Korkošová. Zároveň dúfa, že náš reklamný priemysel bude frekventovane využívať systém atestov, ktoré poskytuje RPR. Súčasťou spolupráce rady s Clearcastom a EASA bude seminár pre slovenských zadávateľov a agentúry zameraný na atesty v budúcom roku.
Ako ďalej objasnila, po jednorazovej on-line registrácii budú môcť reklamní zadávatelia a agentúry podať žiadosť o atest/copy advice. "Žiadateľ má možnosť podať na posúdenie návrh reklamy jednému alebo
viacerým samoregulačným orgánom z 15 európskych krajín, ktoré sa na projekte zúčastňujú," priblížila Korkošová. Všetky žiadosti budú spracované v plnom súlade s ochranou osobných údajov, na nezáväznom princípe. Systém možno použiť aj na podanie žiadosti o pre-clearance, buď priamo u organizácie zodpovednej za túto požiadavku, alebo vás nasmeruje na relevantný on-line zdroj. Všetky vyplývajúce požiadavky alebo poplatky sú tiež sprístupnené, keďže niektoré krajiny vrátene Slovenska tieto služby spoplatňujú.
Európsky Copy Advice/Pre-Clearance systém je okamžite k dispozícii na www.ad-advice.org. Rovnako väčšina samoregulačných orgánov v Európe, taktiež i EASA majú na svojich webových stránkach na systém priame odkazy, ktoré zabezpečia jednoduché presmerovanie.