8. 11. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Severokórejský prezident Kim Čong-il vyhodil nedávno šéfa vládneho výboru zodpovedného za vedenie štátnej televízie za odvysielanie série reklám. Líder komunistickej Kórey sa totiž obáva, že reklamy predstavujú prílišný vplyv kapitalizmu na ľudí. V nedeľu to uviedla juhokórejská agentúra Jonhap, podľa ktorej štátna televízia KĽDR odvysielala od začiatku júla reklamy na pivo, sponky do vlasov, ženšen a mäso z prepelíc. Išlo vôbec o prvé takéto reklamy v Severnej Kórei, čo vyvolalo špekulácie, že krajina chystá širšie trhové reformy.Prezidenta Kima Čong-ila však reklamné spoty nahnevali a na ich odvysielanie reagoval výpoveďou pre Čcha Sung-sua, ktorý je poverený riadením štátnej televízie. "Takéto reklamy začala vysielať aj Čína, keď odštartovala reformy," vyhlásil podľa agentúry Jonhap. Čcha dal údajne odvysielať reklamy potom, čo sa prezident vyslovil za "zaujímavejšie programy". Od augusta v televízii už žiadne reklamy neboli. Čína a KĽDR stále zostávajú silnými diplomatickými a ekonomickými partnermi, no vzájomné vzťahy v posledných desaťročiach ochladli, keďže Čína prijala trhové reformy, no Severná Kórea zostala totalitnou krajinou uzavretou svetu. Televízne programy podliehajú silnej kontrole a cenzúre a väčšinou pozostávajú zo správ a dokumentov o priemyselnej výrobe či o prezidentovi Kimovi. © 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Získanie odporučenia o tom, či je reklama kompatibilná s lokálnym reklamným kódexom, je teraz oveľa jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Tento týždeň dňom sa spúšťa Európsky Copy Advice/Pre-Clearance systém, ktorý vyvinula spoločnosť Clearcast UK v spolupráci s Radou pre reklamu a Európskou alianciou samoregulačných orgánov (EASA), informovala TASR výkonná riaditeľka Rady pre reklamu (RPR) Monika Korkošová. "Sme presvedčení, že Európsky Copy Advice/Pre-Clearance bude veľkým prínosom pre zadávateľov a najmä reklamné agentúry v oblasti prevencie prípadných problémov, s ktorými sa môžu tvorcovia stretnúť na inom reklamnom trhu," konštatovala Korkošová. Zároveň dúfa, že náš reklamný priemysel bude frekventovane využívať systém atestov, ktoré poskytuje RPR. Súčasťou spolupráce rady s Clearcastom a EASA bude seminár pre slovenských zadávateľov a agentúry zameraný na atesty v budúcom roku. Ako ďalej objasnila, po jednorazovej on-line registrácii budú môcť reklamní zadávatelia a agentúry podať žiadosť o atest/copy advice. "Žiadateľ má možnosť podať na posúdenie návrh reklamy jednému alebo viacerým samoregulačným orgánom z 15 európskych krajín, ktoré sa na projekte zúčastňujú," priblížila Korkošová. Všetky žiadosti budú spracované v plnom súlade s ochranou osobných údajov, na nezáväznom princípe. Systém možno použiť aj na podanie žiadosti o pre-clearance, buď priamo u organizácie zodpovednej za túto požiadavku, alebo vás nasmeruje na relevantný on-line zdroj. Všetky vyplývajúce požiadavky alebo poplatky sú tiež sprístupnené, keďže niektoré krajiny vrátene Slovenska tieto služby spoplatňujú. Európsky Copy Advice/Pre-Clearance systém je okamžite k dispozícii na www.ad-advice.org. Rovnako väčšina samoregulačných orgánov v Európe, taktiež i EASA majú na svojich webových stránkach na systém priame odkazy, ktoré zabezpečia jednoduché presmerovanie.

Copyright © TASR 2009