10. 11. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Miliardár a šéf spoločnosti News Corp. Rupert Murdoch chce zabrániť Google, aby mal vo svojom vyhľadávači zaradené aj spravodajstvo zo stránok jeho spoločnosti a dcérskych firiem. Bude hľadať spôsob, ako zabrániť Google, vrátane služby Google News, aby indexoval jeho webové stránky, povedal pre Sky News Australia. Okrem Google však spomenul aj Microsoft či Ask.com. Verí totiž, že vyhľadávacie stroje nemôžu legálne používať nadpisy a odseky zo správ ako výsledok vyhľadávania. "Existuje doktrína nazvaná 'korektné používanie'," vyjadril sa a naznačil, že indexovanie jeho stránok spoločnosťou Google či inými môže napadnúť na súde. "Ale pôjdeme na to pomaly," dodal. Rupert Murdoch sa snaží zaviesť platený prístup k spravodajským portálom, ktoré vlastní, vrátane britských Times a Sun či amerických New York Post a Wall Street Journal. Napríklad, na Wall Street Journal už prevádzkuje platené online spravodajstvo. Pri vyhľadávaní konkrétneho článku cez Google sa však čitatelia a čitateľky k nemu dostanú zadarmo. Mnohé spravodajské portály zvažujú zavedenie plateného prístupu. Tým by však riskovali stratu sympatií u čitateľov a čitateliek, ktorí si zvykli na bezplatný prístup k online obsahu, a odstrašenie inzerentov. Rupert Murdoch preto pripravuje novú stratégiu spoplatnenia spravodajstva na webe. Podľa neho, čitatelia a čitateľky nebudú musieť platiť vysoké sumy. Ako tvrdí, radšej bude mať zopár lojálnych platiacich návštevníkov a návštevníčok ako mnoho ľudí, ktorí sa na jeho webové stránky dostanú občas náhodou cez Google. Informácie pochádzajú z webových stránok news.bbc.co.uk a news.sky.com.
Sociálne siete LinkedIn a Twitter
odteraz ponúkajú prepojené služby. LinkedIn, zameraná na zdieľanie informácií tykajúcich sa kariéry, a Twitter, sociálna a mikroblogovacia sieť určená na zverejňovanie správ do 140 znakov, ponúkajú prepojené zdieľanie informácií. Nebude to však automatické, používatelia a používateľky sa môžu rozhodnúť, čo presne ponúknu na LinkedIn a zároveň na Twitteri.
LinkedIn ponúka, takisto ako Twitter, zverejňovanie aktualít, zhodou okolností tiež do 140 znakov. Spoluzakladateľ mikroblogovacej siete a viceprezident produktovej stratégie spoločnosti Allen Blue tvrdí, že okrem zväčšenia počtu "publika" pre správy prináša prepojenie ešte dve výhody. Twitter chce využiť výhodu silnej identity LinkedIn tak, aby zvýšil úspech profesionálov a profesionálok, ktorí pravidelne informujú o svojej činnosti. Okrem toho, ak prepošlú aktuality aj na Twitter, uvidia ich aj tí ľudia, ktorí v mikroblogovacej sieti vyhľadávajú cez kľúčové slová alebo miesta, uzavrel Blue.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.