19. 11. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Vysielacie práva na dokument o zosnulom Kráľovi popu Michael Jackson's This Is It (2009) sú v rukách spoločnosti MTV Networks. Zábery z niekoľkých týždňov príprav spevákovho comebackového turné sa na televízne obrazovky dostanú v roku 2011. Zmluva medzi distribučnou spoločnosťou Sony Pictures Releasing sa nevzťahuje len na vysielanie hudobnej stanice MTV, ale aj ďalšie, ktoré pod spoločnosť patria ako VH1, VH1 Classic a Palladia. "Tento film je pravým dôkazom Michaelovej geniality, vášne a oddanosti jeho umeniu," povedal prezident MTV Networks Music Group Van Toffler. "Michael Jackson bol nepochybne vždy prepojený s našimi divákmi, ktorí boli svedkami jeho vývoja z talentovaného umelca na globálnu ikonu, ktorá predefinovala hudbu. Teraz môžeme dať fanúšikom možnosť vidieť jeho posledné vystúpenie," dodal. Informácie zverejnila internetová stránka Aceshowbiz.com.

Medzinárodná akadémia digitálnych umení a vied vyhlásila desať najvplyvnejších momentov internetu uplynulej dekády. The Webby Top 10 obsahuje okrem iného spustenie inzertného systému Google AdWords a online encyklopédie Wikipedia či vypnutie internetovej služby na zdieľanie súborov Napster, ktorý otvoril cestu pre nové spôsoby získavania hudby a videí. Členovia a členky akadémie zaradili do rebríčka aj online video revolúciu, ktorú odštartoval YouTube v roku 2006 "revolučným použitím videoprehliadača" Adobe's Flash 9. V ten istý rok nastal ďalší prelom, tentoraz v oblasti sociálnych sietí - Facebook sa otvoril pre širokú verejnosť a o menej než mesiac začala fungovať mikroblogovacia služba Twitter. Obe spoločnosti podľa akadémie "radikálne zmenili spôsob, akým sa kontaktujeme, spolupracujeme a komunikujeme s každým od priateľov cez kolegov až po zákazníkov," uvádza sa na webovej stránke www.webbyawards.com. Svoje miesto v chronologicky radenom rebríčku dostal aj iPhone, ktorý spôsobil mierne šialenstvo v obchodoch s mobilnými telefónmi. Do The Webby Top 10 sa však nedostal len preto. "iPhone inšpiroval vývoj operačných systémov ako Google Android, ako aj aplikácií pre jednoducho každý aspekt moderného života," tvrdí akadémia. Na vzniku najvplyvnejších momentov internetu sa podieľala aj politika. V roku 2008 to boli americké prezidentské voľby, v ktorých sa ako priekopník využitia internetu pre účely kampane preukázal súčasný prezident Barack Obama. Vplyv na to mali videá ako "Obama Girl", mobilizovanie voličov a voličiek prostredníctvom sociálnych médií, rekordná online podpora od malých darcov a darkýň, a ďalšie. Tento rok to bola smutnejšia udalosť - iránske voľby a použitie Twitteru počas nich na informovanie o následných protestoch. "Internet je príbehom dekády, pretože to bol katalyzátor pre zmenu nielen k každom aspekte nášho každodenného života, ale vo všetkom od obchodu a komunikácie po politiku a popkultúru," uviedol pre agentúru AFP výkonný riaditeľ Webby Awards David-Michel Davies. "Opakujúca sa téma všetkých míľnikov na našom zozname je schopnosť internetu obísť staré systémy a dať viac moci do rúk obyčajných ľudí," dodal. Rebríček The Webby Top 10 uverejnila Medzinárodná akadémia digitálnych umení a vied, ktorá udeľuje aj Webby Awards. Prihlasovať na ne svoje tipy na víťazov a víťazky je možné do 18. decembra na webovej stránke www.webbyawards.com. Ceny Webby oznámia v apríli 2010. Desať najvplyvnejších momentov internetu uplynulej dekády, ako ich uverejnila webová stránka www.webbyawards.com: rok 2000 - rozšírenie centralizovanej siete online komunít Craigslist mimo San Francisca , rok 2000 - spustenie inzertného systému Google AdWords, rok 2001 - spustenie online encyklopédie Wikipedia , rok 2001 - vypnutie služby na zdieľanie súborov Napster , rok 2004 - služba prvej verejnej ponuky od Google, rok 2006 - online video revolúcia , rok 2006 - otvorenie Facebooku aj pre iných ako univerzitných študentov a študentky, štart Twitteru, rok 2007 - debut iPhone od Apple , rok 2008 - americká prezidentská kampaň, rok 2009 - iránske povolebné protesty

Hamish Hamilton Creative Reel

Televízny prenos 82. ročníka udeľovania Oscarov bude režírovať Hamish Hamilton. Informovali o tom producenti šou Bill Mechanic a Adam Shankman. Štyridsaťtriročný Angličan bude slávnostný ceremoniál režírovať po prvý raz. “Hamish je prvotriedny režisér živých šou, ktorý prinesie nadšenie, skúsenosti a čerstvý pohľad," komentoval rozhodnutie angažovať ho Shankman s tým, že Hamilton je zároveň majstrom v práci s poslednými technológiami v televíznej produkcii, čo by mohlo priniesť prelomovú šou, akú plánujú pripraviť. "Adam a ja vieme, že mať Hamisha na poste režiséra prinesie ten správny štýl a energiu pre šou, ktorú chceme vytvoriť," doplnil Mechanic. Hamilton režíroval množstvo úspešných televíznych prenosov, vrátane MTV Video Music Awards alebo MTV Europe Music Awards, či živých vystúpení hudobných hviezd ako U2, Neil Diamond, Josh Groban, Stevie Wonder alebo Christina Aguilera. Vo februári 2010 bude režírovať i šou počas polčasovej prestávky 44. ročníka Super Bowlu. Nominácie v 82. ročníku udeľovania Oscarov vyhlásia 2. februára 2010. Slávnostné odovzdávanie prestížnych filmových cien sa bude konať 7. marca 2010 v hollywoodskom Kodak Theatre. Informácie zverejnila internetová stránka www.oscars.org.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Obsah mienkotvorného britského denníka The Times prostredníctvom internetu bude už čoskoro spoplatnený v plnom rozsahu. Ako uviedol dnes na odbornej konferencii šéfredaktor Timesov James Harding, denník ráta so spoplatnením prístupu na jar 2010. Čitatelia budú potom za 24-hodinový neobmedzený prístup k denníku prostredníctvom internetu platiť v prepočte asi euro, teda sumu zodpovedajúcu cene printového vydania. K dispozícii by malo byť aj tzv. internetové predplatné. "Bojujeme o prežitie a musíme dať jasne najavo, že to, o čo bojujeme, je spravodajstvo," zdôraznil Harding. Majiteľ denníka, austrálsky mediálny magnát Rupert Murdoch, už avizoval ukončenie bezplatného sprístupnenia obsahu jeho médií na internete. Wall Street Journal požaduje platby za internetové správy už v súčasnosti, Times Online by mali byť prvým médiom, ktoré nový model otestuje v plnom rozsahu. Situácia na britskom trhu s printovými médiami je kritická v dôsledku značného úbytku príjmov z reklamy po dopadoch globálnej finančnej a hospodárskej krízy.
Internetová spoločnosť AOL, dcérska firma mediálneho gigantu Time Warner, prepustí približne tretinu zamestnancov v úsilí znížiť náklady o 300 miliónov USD (201,84 milióna eur) ročne. Redukcia nákladov je súčasťou plánu odčlenenia od materskej spoločnosti. S nedostatkom financií zápasiaca firma, ktorá by sa do konca roka mala stať nezávislou, dnes uviedla, že požiadala približne 2500 zamestnancov o dobrovoľný odchod. Ak však takýchto dobrovoľníkov nebude dosť, bude musieť pristúpiť k nútenému prepúšťaniu. AOL očakáva, že náklady na reštrukturalizáciu dosiahnu približne 200 miliónov USD, pričom túto položku si firma započíta do niektorého z finančných období v 1. polroku 2010, keď už bude oddelená od materskej firmy Time Warner. Termín oddelenia AOL stanovil Time Warner na 9. decembra tohto roka, čím sa ukončí jedna z najkatastrofálnejších fúzií vo firemnej histórii. Time Warner kúpil AOL v roku 2001 približne za 165 miliárd USD. Už krátko nato sa ukázalo, že fúzia bola pre Time Warner mimoriadne stratová.

Copyright © TASR 2009