Branding príde až potom...
Kampaň má dve časti – teasingovú, v ktorej odhaľujeme práve claim a samotnú kampaň, kde najskôr spájame logo RTVS s claimom a potom predstavujeme všetky programové služby. Kompletnú vizuálnu identitu RTVS bude možné uvidieť po 1. marci, keď k logám rozhlasových programových služieb pribudnú aj logá televíznej Jednotky a Dvojky.
Claim vznikol tak, že sme oslovili 6 reklamných textárov, ktorým sme dali zadanie na jeho vytvorenie. Na základe briefu vzniklo asi 40 návrhov, ktoré sme bez uvedenia mien autorov dali na posúdenie internej komisii. Nakoniec sa komisia rozhodla pre tento variant, ktorý spolu s dvoma ďalšími postúpila do užšieho výberu. „Chceli sme, aby bol výber transparentný, preto sme nezadávali claim reklamnej agentúre, ale vybrali sme 6 úplne rôznych osobností z reklamnej branže a nechali ich medzi sebou súťažiť. Claim sa nám páčil preto, lebo bol veľmi jednoduchý a presne vyjadroval spojenie dvoch inštitúcií a to, že RTVS ako verejnoprávne spojené médium je tu predovšetkým pre diváka a poslucháča. Taktiež spoločne môžu obe inštitúcie priniesť ľuďom viac – viac výhod a viac zaujímavých programov, ktoré môžu vznikať interakciou medzi rozhlasom a televíziou, otvoria sa širšiemu spektru ľudí. A to sme chceli, aby z claimu bolo cítiť, rovnako ako to, aby ľuďom poskytoval pozitívnu emóciu. Ak sa niekto náhodou spýta, koľko nás nový claim stál, tak to nie je tajomstvom. RTVS ho dostala od autora ako darček. Zvyšní reklamní textári dostali symbolické skicovné," hovorí riaditeľka Sekcie komunikácie RTVS Lucia Čarná.