Predajnosť tlače v SR
Predajnosť všetkých celoštátnych denníkov v januári medzimesačne poklesla. Najvýraznejší prepad v počte predaných vydaní zaznamenal Plus jeden deň, naopak najmenej klesali Hospodárske noviny. Vyplýva to z výsledkov aktualizovaného auditu predaja novín (ABC SR).
Titul najpredávanejšieho slovenského denníka si aj na začiatku roka udržal Nový Čas. V januári sa mu napriek poklesu o zhruba 3500 kusov darilo v priemere predávať takmer 124.000 výtlačkov z každého čísla. Medziročne tak zaznamenal pokles o viac ako 15.700 kusov. Za Novým Časom s veľkým odstupom nasledoval Plus jeden deň, ktorý dokázal v priemere realizovať 54.475 kusov periodika. V porovnaní s decembrom 2011 však zaznamenal približne desaťpercentný pokles predaja.
O zhruba 3500 výtlačkov menej predávali v januári denníky SME a Pravda. Druhý z menovaných realizoval v priemere 51.532 kusov periodika a SME pokleslo k hranici 47.000 kusov. Päticu celoštátnych denníkov uzatvárali v januári Hospodárske noviny s priemerným predajom 16.474 výtlačkov. Skončili tak za regionálnymi denníkmi Korzár (18.582 predaných kusov) a Új Szó (21.571).
Priaznivejší január nebol ani v prípade týždenníkov. Klesal Nový Čas pre ženy, ktorý si medzimesačne v priemere pohoršil o viac ako 27.500 predaných kusov, Eurotelevízia (pokles o 20.639) aj Plus 7 dní (pokles o 18.024). Prvý mesiac v roku rástli len dva celoštátne týždenníky, a to Chvíľka pre teba a Rytmus života, ktorý zvýšil svoj predaný náklad v priemere o viac ako 11.000 kusov z každého čísla.
Copyright © TASR 2011