2. 7. 2012

Stanovisko ministra kultúry M. Maďariča k rozhovoru M. Zemkovej

Stanovisko ministra kultúry M.

Maďariča k rozhovoru M. Zemkovej


      Bývalá generálna riaditeľka RTVS M. Zemková nehovorí pravdu, keď v dnešnom rozhovore pre denník SME tvrdí, že som jej na stretnutí povedal, že Smer chce obsadiť RTVS svojimi ľuďmi. Naopak, bola to bývalá GR RTVS Zemková, ktorá mi na tomto stretnutí v apríli naznačovala možnosť navrhnúť si ľudí do manažmentu RTVS po tom, čo ona odvolá niektorých súčasných členov vedenia RTVS.
Je teda pravdou, že na stretnutí s bývalou GR RTVS sme hovorili aj o personálnych otázkach v RTVS. Túto tému však otvorila sama Zemková, keď ma hneď na úvod iniciatívne informovala, že bývalá koalícia pripravovala jej odvolanie. Následne ma informovala, že sama mieni odvolať z funkcií viacerých členov svojho manažmentu a súčasne mi naznačila, že na ich obsadenie môžem mať vplyv. Takéto niečo som zásadne odmietol. Je poľutovaniahodné, že jednostranná interpretácia rozhovoru medzi štyrmi očami slúži M. Zemkovej na odvádzanie pozornosti od podstaty a faktického dôvodu jej odvolania z funkcie.

Informácie poskytol Jozef Bednár, hovorca ministra kultúry.