7. 12. 2012

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA



"Podľa môjho názoru nie sme bližšie, ale ďalej od dohody s MMF ako pred rokom. Investori samozrejme chcú záruku svojich investícií. My ale tvrdíme, že maďarský štát tu už funguje tisíc rokov, a to je dostatočnou zárukou."
Mihály Varga ,minister maďarskej vlády poverený vyjednávaním s MMF


„Múdri ľudia, ktorí prednášajú na vysokých školách, nevedia nič o výkone práva v praktickom živote.“
Marián Kočner

„ Vládne dokumenty som osem rokov ukrýval zapečatené v senníku u súkromnej osoby. Ja som bol naučený na to, že mi každú chvíľu prišiel niekto niečo domov zhabať," vysvetlil, prečo dokumenty ukrýval. Osem rokov boli zapečatené, aby sa tam nedostala voda. Keď som potom zistil, že je to už lepšie, tak som si ich zobral .Niektoré časti sú publikovateľné okamžite, sú časti, ktoré budú publikované až po mne," povedal Mečiar. "Pracuje sa na jedenástich dieloch. Každý mesiac sa rodí dvesto až tristo strán podkladov. Z týchto podkladov sa bude robiť výber a môžem vám povedať, že to je strašná robota. Tým, že sa bude uvádzať historická pravda o osobách a udalostiach, ako som ju vnímal a aká je v dokumentoch, bude to veľmi nepríjemné. Dohodli sme sa s českou stranou, že teraz nebudem publikovať nahrávky z rozhovorov, kde má česká strana maličkú časť a ja všetky okrem prvého rokovania. Mám dať ešte raz návrh a ponuku na spoluprácu, alebo už sa na to vykašľať a povedať si, že čo si ľudia vybrali, nech si teda užijú? Toto sa vo mne bije.Z médií som sa stiahol, nemá to význam. Na všetko, čo poviem, je tridsať protinázorov, síce hlúpych, ale je to kvantita. Takisto zvaľovanie zodpovednosti za chyby všetkých vlád na mňa, mi pripadá hlúpe, lebo ak nepoznáte príčinu, neodstránite následok. A Slovensko musí ísť inou cestou.“
Vladimír Mečiar

„Chudák .“
Peter Kažimír Sulíkovi

"Som slušne a bez osobných invektív sa snažil vysvetliť pánovi ministrovi, že to, čo má naplánované, takto fungovať nebude. A jeho reakcia na to bola, že "chudák". Tak argumentujem odborne, snažím sa mu vysvetliť, že toto tu nie je nejaký graf s cenami plynu v telke, kde môže si čmárať, čo chce, že toto sú vážne veci a on mi na to povie "chudák . Tak potom sa nečudujte, že sa ohradím."
Richard Sulík

"Berte, prosím, do úvahy, že som už starší človek, mocem sa tu už 20 rokov, tak ma trošku počúvajte. Nestrápňujte sa už, skúste sa pozrieť na reálny súčasný stav.Skúste nechať túto vládu zmysluplne vládnuť. Buďte konštruktívnou opozíciou. Pomôže to, ja na rozdiel od vás, verím v kolektívny rozum.“
Miroslav Číž

"Boli sme najprosperujúcejšou ekonomikou strednej Európy. Isté obdobie bola naša mena silnejšia, ako česká.Výkonnosť slovenskej ekonomiky bola postavená na iných princípoch, ako česká. Ja som ohlásil koniec klausovskej reformy a išli sme inou cestou .Nebola to cesta: všetko rozbijeme a na troskách postavíme nové. Bola to cesta postupného vývoja.Pred voľbami bolo treba niečo urobiť, aby vláda bola spochybnená. Prebehla hra, ku ktorej, sa, bohužiaľ, prepožičal aj bývalý guvernér Národnej banky Slovenska. My sme vytvárali zdroje na oddlženie bankového a podnikového sektora. Národná banka bola aktívna. Ale 32 miliárd, ktoré boli na tieto zdroje, preniesli na oprávky a oznámili, že NBS nemá peniaze. Prestali platiť mzdy zamestnancom štátnej správy, vrátane polície. Bol to krok, ktorý mal ovplyvniť verejnú mienku a voľby. Bol to sprostý podraz."
Vladimír Mečiar