RTVS NEWS
Keďže Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) doteraz na svojich webových sídlach poskytovala len nízku technickú, obsahovú a kvalitatívnu úroveň servisu pre divákov a poslucháčov v podobe archívu svojich relácií, rozvoj tejto oblasti je mimo diskusie a polemiky. Prvá etapa online konceptu RTVS prináša spustenie nového webu RTVS, ktorý zlúči rozhlasovú a televíznu časť a podporí budovanie korporátneho brandu RTVS. Nový web tak sprístupní obsah televízie a rozhlasu na profesionálnej a vizuálne atraktívnej úrovni.
Ako povedal manažér Nových médií RTVS Dušan Vančo, web RTVS.sk je označený symbolom beta, je teda v pilotnej testovacej prevádzke. „Počas testovania chceme identifikovať a doladiť chyby a postupne dopĺňať obsah," doplnil Vančo. Spustený portál je výsledkom spolupráce RTVS so spoločnosťou Fatchilli, dizajn navrhlo grafické štúdio Milk. Spolupráca s Fatchilli bola ukončená dohodou k 10.6.2013. Hlavným motívom ukončenia tejto spolupráce je ďalší rozvoj a správa webu v internom prostredí. Súčasťou dohody so spoločnosťou je preto aj odkúpenie zdrojových kódov, ktoré RTVS umožnia ďalšiu modifikáciu a vývoj spusteného webu. Realizácia projektu nebola jednoduchá, web je totiž rozhraním, úzko naviazaným na veľké množstvo vnútorných ekosystémov televízie a rozhlasu, ktoré navyše nie sú kompatibilné. Súčasne s multimediálnym webom spúšťa RTVS aj redizajnovaný informačný/inštitucionálny portál RTVS.org. Počas beta verzie budú spätne dostupné aj pôvodné samostatné stránky RTVS, ktoré však už nebudú aktualizované. "Web je zatiaľ iba v prvej, základnej fáze vývoja. Ambíciou Nových médií je postupne priniesť nielen nový, špecializovaný obsah, ale aj aplikácie pre mobilné zariadenia," doplnil Vančo.
Podľa riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daše Matušíkovej, dôležitosť internetu a mobilných aplikácií ako tretej platformy popri televízii a rozhlase narastá, RTVS preto „musí reagovať na tento vývoj a nasledovať súčasné trendy. Prelomenie obdobia doby kamennej je pre verejnoprávne médium nevyhnutnou úlohou a výzvou.“ Rozvoj Nových médií RTVS bude podľa Matušíkovej súčasťou rozvoja programových služieb a v dlhodobom horizonte sa musí stať „suverénnym a konkurencieschopným prostredím komunikácie a služieb verejnosti.“
„Bezbariérový prístup k médiám, vrátane nových médií, bol aj je od začiatku našou prioritou,“ uviedol Václav Mika, generálny riaditeľ RTVS.
© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.