SENZI SRANDA
Boj o značku Senzi
sa môže premeniť na pripomienkovú a námietkovú vojnu na Úrade priemyselného
vlastníctva SR. Producent a šéf spoločnosti MAJA Production, zabávač, spevák a
moderátor Martin Jakubec tvrdí, že si túto značku skupina JOJ Group
privlastnila, keď začala 1. septembra vysielať na ďalšej stanici s názvom Senzi
TV. Ako na dnešnej tlačovej konferencii Jakubec vysvetlil, on so "senzi"
v rôznych obmenách pracuje už od roku 2007. Dodal však, že so zástupcami
televízie JOJ je ochotný rokovať. Dokonca aj o možnom spojení Senzi a Senzi TV.
Jakubec je presvedčený, že spojenie slova "senzi" a
"televízia" priniesli vďaka hudobno-zábavným programom na trh ako
prví on a jeho spoločnosť. Ako vysvetlil, o registráciu značky Senzi TV
požiadala MAJA Production 11. septembra v reakcii na konkurenciu JOJ-ky, ktorá
prišla zo dňa na deň. "Bol by som hlúpy, keby som si to nechal vyfúknuť
spred nosa," povedal. JOJ podľa neho totiž pochopila, že ľudia sú už
politikou presýtení a chcú sa zabávať. Ako tvrdí ďalej, kategória divákov 40+
po formátoch repete, šlágre, dychovka, cimbal túži a preto tu vždy budú.
Nechápe, prečo ho potom už niekoľko rokov rôzne televízie s takouto ponukou
odmietajú. Verejnoprávna televízia ich podľa Jakubcových slov radikálne
odmietla niekoľkokrát. Podobne to bolo, aj keď Jakubec spolu so speváčkou
Jadrankou v roku 2010 rokoval so zástupcami JOJ. O "senzi" formáty
nemali záujem ani o rok neskôr. Zrazu však prišli s vlastným kanálom. Jakubec
ho kritikou nešetrí. Je šitý horúcou ihlou, je viac neriadený ak
o riadený, odkazuje. Okrem toho podľa neho vykráda už existujúce programy, aj tie, ktoré vysiela Šláger TV.
o riadený, odkazuje. Okrem toho podľa neho vykráda už existujúce programy, aj tie, ktoré vysiela Šláger TV.
Jakubec a zástupca v konaní Rastislav Blaško hovoria, že JOJ si
žiadosť o ochrannú známku Senzi podala až 17. septembra. Jakubec sa pýta, prečo
to spravili až po tom, ako začali vysielať a spustili priam agresívnu kampaň.
Zároveň si aj odpovedá, "no asi preto, že na to zabudli, respektíve niekto
zlyhal alebo boli neschopní a na to musel prísť Jakubec." Tento krok
považuje on sám za špekulatívny. Nechcú však zápasiť a sú ochotní rokovať,
pretože v prvom rade ide o záujmy umelcov, ktorí chcú vystupovať pre ľudí. Je
jedno, či v malej alebo veľkej spoločnosti. Značky by sa podľa Jakubca mohli
spojiť. Ako eso v rukáve, o ktoré má údajne veľký záujem aj Senzi, menuje
nestarnúceho speváka Dušana Grúňa. "Dušana Grúňa neuvoľním,"
poznamenáva Jakubec. Je totiž viazaný exkluzívnou zmluvou s ním a ešte jednou
stranou.
Blaško vysvetľuje, že pokiaľ sa nepodarí dohodnúť na rokovaniach,
podajú pripomienku voči prihláške ochrannej známky Senzi od MAC TV, aby jej
konanie bolo ukončené až po konaní o prihláške ochrannej známky Senzi TV od
MAJA Production. Pripomienky môžu spor natiahnuť aj na rok, dopĺňa. V prípade,
že hypoteticky prejdú obe známky do zverejnenia, podá Jakubcova spoločnosť
námietku. A s ňou by mali byť úspešní, pretože so značkou pracujú už dlhodobo,
nielen od 1. septembra. Ak sa podarí zapísať len známku JOJ-kárskej spoločnosti
MAC TV, bude to preto, lebo sa to udialo neštandardnými a mimozákonnými
praktikami, myslí si Blaško.
Nová televízna stanica Senzi TV odštartovala svoje vysielanie 1. septembra. Divákom má priniesť alternatívu na odreagovanie. Zameriava sa na divákov nad 40 rokov. Jej základom je vysielanie rôznych hudobných žánrov, primárne známych repete hitov, dychovka, revival music, folk a podobne.
Nová televízna stanica Senzi TV odštartovala svoje vysielanie 1. septembra. Divákom má priniesť alternatívu na odreagovanie. Zameriava sa na divákov nad 40 rokov. Jej základom je vysielanie rôznych hudobných žánrov, primárne známych repete hitov, dychovka, revival music, folk a podobne.
JOJ Group tvrdí, že “nechce a nebude rokovať s pánom Jakubcom,
ktorý už v minulosti špekulatívne zneužil známe značky, napríklad Repete, ale
aj značku úspešnej producentskej spoločnosti MAYA, na ktorú sa nápadne podobá
názov Jakubcovej firmy Maja,“ uviedla pre SITA v reakcii na dnešnú tlačovú
besedu Martina Jakubeca PR manažérka JOJ Group Lucia Kulihová. Televízna
stanica Senzi ponúka podľa vyjadrenia JOJ Group program, ktorý predstavuje to
najkultivovanejšie a najkvalitnejšie, čo v danom žánri ponúka slovenský a český
trh. Takýto typ televíznych staníc funguje úspešne na celom svete. Preto JOJ
Group považuje obvinenia pána Jakubca za "úsmevné“. Ako pre SITA dodala
Kulihová, “z uvedeného vyplývajú rôzne praktiky pána Jakubca, ktorých nechceme
byť súčasťou a jeho registráciu značky Senzi považujeme za čistú špekuláciu.
Všetky právne otázky spojené s touto kauzou riešia naši právni zástupcovia a
nebudeme sa k nim vyjadrovať“.
© 2013, Autorské práva SITA a.s
a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo
rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA
a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.