27. 3. 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
 



Príjmy z internetovej reklamy v roku 2013 medziročne vzrástli o 18 %. V absolútnych číslach tak dosiahol internetový reklamný trh nárast z 56,02 mil. eur v roku 2012 na 65,83 mil. eur v roku 2013. Informovalo o tom vo štvrtok združenie subjektov, ktoré pôsobia na slovenskom internetovom trhu, Interactive Advertising Bureau Slovakia (IAB).
Podľa typu internetovej reklamy bola v roku 2013 najdominantnejším zdrojom príjmov reklama typu paid-for-search s podielom 38 %. V porovnaní s rokom predtým stúpla o 24 %. Displejová reklama, do ktorej sa podľa IAB Slovakia zahŕňajú všetky typy bannerov a videí, sa na celkových príjmoch vlani podieľala 36 % a oproti roku 2012 zaznamenala nárast o 11 %.
"Odhadujeme, že pozitívny rast investícií bude pokračovať aj počas roku 2014," informovalo IAB Slovakia. Základným predpokladom je podľa združenia aj nárast online populácie Slovenska od februára 2013 do februára tohto roku o 7 %. Online populácia tak dosiahla úroveň 3,3 mil. pripojení, čo predstavuje nárast o približne 203 tisíc. "Reklamou je možné osloviť už 3,16 mil. reálnych užívateľov zo Slovenska, ktorí rástli oproti minulému roku o 6 %, teda o 182 tisíc," informovalo IAB Slovakia na základe údajov gemiusTraffic2 a AIMmonitor.
IAB Slovakia, predtým Asociácia internetových médií, je združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu. Združenie funguje od mája 2005 a jeho cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 37 členov.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.