VOĽBY NAŠE PREMILENÉ
záujmom sa stretlo aj povolebné vysielanie pravidelnej diskusnej relácie O 5 minút 12, keď bola Jednotka lídrom na trhu. Martin Strižinec s hosťami analyzoval výsledky prezidentských volieb. Reláciu sledovalo 348-tisíc divákov (podiel na trhu 31,3%). Reláciu simultánne prenášalo aj Rádio Slovensko.
Rozhovor víťaza prezidentských volieb Andreja Kisku priniesla RTVS svojim divákom v nedeľnom prime time na Jednotke. Prvé slová novej hlavy štátu sledovalo v televízii 267-tisíc divákov (podiel na trhu 12,25%). Rozhovor neskôr v plnom znení odvysielalo aj Rádio Slovensko. „Cením si obrovské úsilie mojich kolegov, ktorí pripravovali volebné vysielanie. Veľmi ma teší, že ich prácu ocenili aj diváci a poslucháči, čo sa pretavilo do výsledkov sledovanosti,“ povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
„Mesiace práce tímu spravodajstva a ďalších zložiek RTVS na volebnom vysielaní a hlavne divácky záujem nám dokazujú, že v televíznom aj v rozhlasovom vysielaní verejnoprávne spravodajstvo poskytuje jedinečný kvalitný obsah, o ktorý je záujem,“ povedal Lukáš Diko.
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Televízia TA3, ktorá voľbám nového prezidenta SR venovala spomedzi všetkých televízií najviac vysielacieho času, dosiahla počas ich víkendového vyvrcholenia mimoriadnu sledovanosť. Spravodajská televízia priniesla už v nedeľu aj prvú debatu s novým slovenským prezidentom Andrejom Kiskom na slovenských obrazovkách vysielanú naživo o 20,00 hod. v relácii V politike.
Televízia TA3 priniesla divákom už v nedeľnom vysielaní prvé povolebné debaty. Reláciu V politike o 11,00 hod. spolu s jej reprízou a premiérou diskusie s novým prezidentom Andrejom Kiskom o 20,00 hod. videlo spolu 1,041 mil. divákov. Premiéru prvého živého televízneho vystúpenia nového prezidenta na televíznych obrazovkách videlo 374 tisíc divákov s podielom 6,8 %. V kategórii manažérov s vysokoškolským vzdelaním dosiahol podiel 13,6 %.
Televízia TA3 sa s tlačovou konferenciou Ústrednej volebnej komisie k vyhláseniu oficiálnych výsledkov volieb vysielanou naživo stala s podielom 21,4 % jednotkou na trhu. Konferenciu vysielanú o 9,00 hod. si pozrelo 288 tisíc divákov, v kategórii manažérov s vysokoškolským vzdelaním dosiahol podiel 24,5 %.
Celkovo si nedeľné vysielanie TA3 pozrelo 1,744 mil. ľudí s podielom 4,5 %.
Sobotné volebné štúdiu, ktoré televízia TA3 vysielala od 21,50 hod. do 00,34 hod. si pozrelo 812 tisíc divákov s 9 % podielom na trhu. Celkovo si sobotné vysielanie TA3 pozrelo 1,456 mil. divákov s podielom 4,5 %.
Voľby zvýšili sledovanosť TA3 aj počas celého týždňa. Priemerne si vysielanie TA3 pozrelo v 13. týždni denne až 1,161 mil. divákov s 3% priemerným podielom.
*Poznámka: Uvedené čísla pochádzajú z elektronického merania televízií formou peoplemetrov (zdroj: PMT/TNS.sk).