Skupina Markíza bola v januári 2024 silným
trhovým lídrom s výrazným medziročným rastom
Ďalšími najsledovanejšími programami z januárovej ponuky trhového lídra
boli okrem spravodajských relácií seriálový megahit Dunaj, k vašim službám
či úspešné české komédie Želanie k narodeninám, Po čem muži touží 2
a Striedavka.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza,
Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom januári 2024 udržala a medziročne výrazne posilnila
stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V novej
hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním
trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,5 % a konkurenčnú skupinu Joj
(23,1 %) tak predstihla s rozdielom
až 8,4 percentuálneho bodu. V porovnaní s januárom 2023 si zároveň polepšila
o 3,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza až
v 28 z 31 januárových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2024 suverénne najsilnejšou
spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,1 %.
Konkurenčná TV Joj (13,7 %) vykázala v rovnakom období o 6,4 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV
Markíza polepšila o 1,7 percentuálneho bodu.
Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne
najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,5 %)
tak predstihla až o 8,1 percentuálneho
bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,9 percentuálneho bodu.
Jednotkou na trhu bola dokonca
v každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný
trhový podiel 20,7 % a s rozdielom 4,2 percentuálneho bodu tak
porazila konkurenčnú TV Joj (16,5 %). V porovnaní s januárom 2023 si
TV Markíza polepšila o 0,2 percentuálneho bodu.
Skupina Markíza bola v januári
2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým
podielom 25,6 % a odstupom 3,3 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny
Joj (22,3 %). V porovnaní s januárom 2023 si aj v tejto univerzálnej
cieľovej skupine polepšila o 2,8 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 26 z 31 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo
taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na
trhu 28,1 % a náskokom 4,0 percentuálnych bodov pred skupinou Joj
(24,1 %). Medziročne si v tomto parametri polepšila o 3,0
percentuálne body. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 27
z 31 januárových dní.
Televízne noviny top programom mesiaca a jednotkou na trhu každý
jeden januárový deň
Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci
celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie hlavnej
spravodajskej relácie Televízne noviny
odvysielané hneď v prvý deň nového roka, v pondelok 1. januára 2024.
V novej komerčnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 11,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,1 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova
i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala
605-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 932-tisíc
divákov (AvRch v CS 12+).
Hlavná spravodajská relácia TV
Markíza Televízne noviny
v januári 2024 zvíťazila nad
konkurenciou vo všetkých 31 dňoch. V cieľovej skupine 13-55
zaznamenali priemerný rating 8,3 % a
trhový podiel 26,9 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 493-tisíc divákov starších ako 12 rokov a s priemerným
dosahom až na 793-tisíc divákov (AvRch
v CS 12+).
Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa
v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané rovnako v pondelok
1. januára 2024. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine
a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 9,7 % a trhový podiel 24,6
%. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 519-tisíc divákom vo
veku nad 12 rokov. V tejto univerzálnej cieľovej skupine si ešte
o niečo úspešnejšie počínalo vydanie Počasia z pondelka 8.
januára 2024, ktoré si nenechalo ujsť 533-tisíc divákov.
Vynikajúco si počínala aj
politická diskusná relácia Na telo, štyri januárové vydania dosiahli výborný
priemerný rating 5,9 % a trhový
podiel 23,0 % v cieľovej skupine 13-55. Zaujímavé debaty na horúce politické
témy sledovalo v priemere 402-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie
vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 21. januára 2024
v cieľovej skupine 13-55 fantastický rating 7,8 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 30,0 %.
Vôbec prvý prezidentský duel, v
ktorom moderátor Michal Kovačič privítal dvoch prezidentských
kandidátov - podpredsedu parlamentu a šéfa SNS Andreja
Danka a bývalého ministra zahraničných vecí Ivana Korčoka, pritiahol
k obrazovkám celkovo 479-tisíc divákov starších ako 12 rokov a zasiahol
dokonca až 666-tisíc divákov (AvRch
v CS 12+).
Vynikajúce štarty nových sérií seriálových megahitov Dunaj,
k vašim službám a Mama na prenájom
Absolútne najsledovanejším seriálom na slovenskom trhu sa v hlavnej, obchodne podstatnej
cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej
sledovanosti stala strhujúca rodinná
sága Dunaj, k vašim službám, ktorej tri premiérové epizódy 5. série dosiahli
vynikajúci priemerný rating 9,7 %
a trhový podiel 27,8 %.
Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne
pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými
hviezdami nabitým obsadením prilákal
k obrazovkám v priemere fantastických 559-tisíc divákov vo veku
nad 12 rokov.
V cieľovej skupine 13-55 sa najlepšie darilo 3. epizóde odvysielanej
v utorok 30. januára 2024, ktorá zaznamenala fantastický rating 9,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,3 %.
Prvenstvo jej patrilo aj v širšej cieľovej skupine 12+, keď k obrazovkám pritiahla až 566-tisíc divákov a aspoň na tri minúty si ju zaplo až 695-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Výborne sa darilo aj rodinnému seriálovému hitu Mama na prenájom, ktorý v januári 2024 dosiahol v cieľovej skupine 13-55 skvelý priemerný rating 7,0 % a trhový
podiel 26,7 %. V priemere si
pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 420-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najvyššiu januárovú sledovanosť hlási epizóda aktuálnej 3. série odvysielaná v pondelok 15. januára
2024, ktorá si v komerčnej cieľovej skupine 13-55 pripísala excelentný rating 8,1 %
a rovnako aj najvyšší januárový trhový podiel 28,8 %. Aj v širšej cieľovej skupine 12+ najlepšie obstála práve táto časť, ktorú si pozrelo celkovo 461-tisíc divákov starších ako 12 rokov a zasiahla až 609-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Mimoriadne úspešné české komédie na obrazovkách TV Markíza
Z atraktívnej filmovej ponuky TV Markíza si v januári 2024 mimoriadne úspešne počínali české komédie Želanie k narodeninám (rating 8,6 % / share 28,7 % v CS 13-55), Po čem
muži touží 2 (rating 8,5 % / share 24,0 % v CS 13-55) a Striedavka (rating 8,5 % / share 24,6 % v CS 13-55).
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ najviac zabodovala Striedavka, ktorú si v stredu 3. januára 2024 vychutnalo 446-tisíc divákov
a dosah mala až na 734-tisíc
divákov (AvRch v CS 12+). Slovenská
premiéra komédie Želanie k narodeninám
v pondelok 8. januára 2024 oslovila 427-tisíc divákov a zasiahla až 725-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). V utorok 2. januára 2024 si komédiu Po čem muži touží 2 pozrelo
394-tisíc divákov a aspoň na
tri minúty si ju zaplo 687-tisíc
divákov (AvRch v CS 12+).
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
Na obrazovkách televízie Doma si v januári 2024
v komerčnej cieľovej skupine 13-55 najúspešnejšie počínal
v pondelok 1. januára 2024 odvysielaný hviezdne obsadený romantický
kinohit Zrodila sa hviezda (rating 2,3 % / share 6,8 %) s Lady
Gaga a Bradleym Cooperom v hlavných úlohách. Druhé
miesto obsadil v sobotu 20. januára 2024 triler Dosť! (rating 2,0
% / share 6,2 %) v hlavnej úlohe s Jennifer Lopez a tretia
priečka patrila v sobotu 6. januára romantickému filmu Dom pri
jazere (rating 1,7 % / share 6,3 %) s Keanu Reevesom
a Sandrou Bullock v hlavných úlohách.
V širšej cieľovej skupine
12+ najviac zabodoval turecký romantický seriál Nauč ma milovať,
konkrétne išlo o epizódu odvysielanú 3. januára 2024, ktorú si vychutnalo
rovných 100-tisíc divákov. Aj v cieľovej skupine 13-55 išlo o najsledovanejšiu
časť s ratingom 1,6 % a podielom na trhu 4,7 %. Druhé
miesto v univerzálnej cieľovej skupine obsadil triler Dosť!,
ktorý si nenechalo ujsť 99-tisíc divákov.
Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v nedeľu
21. januára 2024 s obľúbenou českou komédiou Babovřesky 3. V cieľovej
skupine 13-55 dosiahla výborný rating 2,9 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 8,7 %. Januárové prvenstvo jej patrilo aj
v cieľovej skupine 12+, keď sa pri nej dobre zabavilo 137-tisíc divákov.
Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej
televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného
českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 5. januára
2024 dosiahla vynikajúci rating 2,4 % a vysoko nadpriemerný trhový
podiel 8,1 % v cieľovej skupine 13-55. Najsledovanejšia bola aj
v univerzálnej cieľovej skupine 12+ so 159-tisíc divákmi pri
obrazovkách.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine
13-55.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA