1. 7. 2024

Futbalovú drámu o postup do štvrťfinále UEFA EURO 2024 medzi Anglickom a Slovenskom si na TV Markíza zaplo takmer 1,3 milióna divákov

Futbalovú drámu o postup do štvrťfinále UEFA EURO 2024 medzi



 Anglickom a Slovenskom si na TV Markíza zaplo takmer 1,3 milióna divákov

Mimoriadne napínavý zápas sa pričinil o rekordný trhový podiel skupiny Markíza v prime-time 19:00-23:00 od januára 2015, ktorý dosiahol hodnotu až 51,0 %.




Strhujúcu futbalovú drámu priniesol v nedeľu 30. júna 2024 osemfinálový zápas Anglicko - Slovensko v rámci šampionátu UEFA EURO 2024. Od 25. minúty slovenskí sokoli senzačne viedli nad favorizovaným súperom vďaka gólu Ivana Schranza a od vytúženého postupu do štvrťfinále ich napokon delila jediná minúta. V 95. minúte v nadstavenom čase sa totiž anglickému mužstvu podarilo vyrovnať a napokon výsledok v predĺžení otočiť vo svoj prospech. Druhý polčas tohto napínavého futbalového divadla sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal suverénne najsledovanejším tohtoročným programom na obrazovkách televízie Markíza, keď si ho zaplo takmer 1,3 milióna divákov (AvRch v CS 12+). Pričinil sa tak o rekordný trhový podiel skupiny Markíza v prime-time 19:00-23:00 od januára 2015.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica zápasu Anglicko - Slovensko doposiaľ absolútne najvyšší tohtoročný rating 18,6 % a extrémne vysoký trhový podiel 63,1 %. K obrazovkám pritiahol neuveriteľných 984-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol bezmála 1,3 milióna divákov (AvRch v CS 12+).

Nemenej vynikajúco si z hľadiska sledovanosti počínal aj predchádzajúci prvý polčas tohto stretnutia, ktorý v cieľovej skupine 13-55 zaznamenal rating 13,2 % a podiel na trhu 56,7 %. Celkovo ho sledovalo 761-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mal až na vyše milióna divákov (AvRch v CS 12+).

V čase po 20:00 hod. pokračoval zápas predĺžením, ktoré v cieľovej skupine 13-55 výrazne zabodovalo s ratingom až 17,6 % a trhovým podielom 52,8 %. Posledné minúty slovenského účinkovania na UEFA EURO 2024 sledovalo 886-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v čase vysielania si predĺženie zaplo viac než 1,2 milióna divákov (AvRch v CS 12+).

Nedeľný rebríček sledovanosti menších staníc ovládla televízia Dajto s ďalším atraktívnym večerným zápasom Španielsko - Gruzínsko. Jeho prvý polčas zaznamenal vynikajúci rating 4,3 % a trhový podiel 14,4 %. Väčšinu divákov si udržal aj vo svojej druhej polovici, ktorá si pripísala rating 3,7 a ešte vyšší podiel na trhu 17,3 %.

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v nedeľu v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 zdrvujúco silným trhovým lídrom, a to celodenne (share 37,8 %), ale najmä v prime-time 19:00-23:00 s podielom na trhu až 51,0 %, ktorý je najvyšší od 12. januára 2015. Aj samotná TV Markíza bola s priepastným odstupom lídrom trhu celodenne (share 26,6 %) a s rekordným výkonom v prime-time 19:00-23:00 (share 37,8 %) od 1. mája 2016.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA