15. 10. 2005

PROVO

PROVO
Má Martina Šindlerová skladbu Petra Končeka I love you more ako vyzváňací tón v mobile ?

Cena Tibora Vichtu

Cena Tibora Vichtu
Cieľom súťaže je pomôcť vzniku nových slovenských filmových scenárov a ich následnému spracovaniu do filmovej podoby. Projekt je určený pre mladých autorov do 35 rokov. Tí prostredníctvom súťaže dostali možnosť prezentovať svoje práce a zároveň ich konfrontovať s hodnotením filmových profesionálov. Autori mohli prihlásiť diela do troch súťažných kategórií: celovečerný hraný film, dokumentárny film a animovaný film.
Do druhého kola, ktoré bolo vo februári 2005, vybrala porota 7 uchádzačov.
Z nich vo štvrtok večer porota určila troch najlepších.
Sú nimi :
Celovečerný hraný film-Slavena Liptáková Kvet Sakury
Dokumentárny film-Juraj Lehotský- Hľadanie
Animovaný film -Martin Snopek
Členmi poroty boli Miloslav Luther, Jana Skořepová, Dagmar Ditrichová (dcéra Tibora Vichtu), Ondrej Šulaj, Michal Struss a Marko Škop.
Hlavnou cenou v kategórii celovečerný hraný film je postup do americkej prestížnej scenáristickej súťaže Hartley - Merill Prize Competition v Los Angeles. Výberová filmografia Tibora Vichtu 14.07.1933 - 23.01.1991 1991 Tajomstvo alchymistu Storitza (Scenárista) 1988 Sedem jednou ranou (Autor námetu, Scenárista) 1987 Víkend za milión (Autor námetu, Scenárista) 1984 Kráľ Drozdia brada (Scenárista) 1982 Tušenie (Scenárista) 1981 Noční jazdci (Autor námetu, Scenárista) 1979 Smrť šitá na mieru (Scenárista) 1978 Víťaz (Autor námetu, Scenárista) 1976 Koncert pre pozostalých (Autor námetu, Scenárista) 1974 Kto odchádza v daždi... (Scenárista) 1968 Dialóg 20-40-60 (Autor námetu) 1968 Údolie večných karaván (Autor námetu, Scenárista) 1965 Kým sa skončí táto noc (Autor námetu, Scenárista) 1964 Prípad pre obhajcu (Autor námetu, Scenárista) 1963 Tvár v okne (Autor námetu, Scenárista) 1962 Boxer a smrť (Scenárista) 1961 Most na tú stranu (Scenárista)

14. 10. 2005

OFF TOPIC

OFF TOPIC
Dobrý sajt
Добро пожаловать на официальный вебсайт Секретной Разведывательной Службы (SIS - СИС). Будучи секретной службой Великобритании, СИС предоставляет Британскому правительству всеобъемлющие скрытные возможности поддерживать и защищать национальную безопасность и экономическое благосостояние Соединенного Королевства. СИС оперирует по всему миру с тем, чтобы собирать секретные иностранные сведения в поддержку политики и целей Британского правительства. Региональная нестабильность, терроризм, распространение оружия массового уничтожения и наркотики находятся среди главных проблем ХХ I столетия. СИС способствует Правительству при решении таких задач. Для эффективной деятельности СИС должна защищать секреты своих источников и методы своей работы. Этот фактор отражается на нашем вебсайте http://www.mi6.gov.uk/

Endemol neuspel 2

Endemol neuspel 2
Mestský súd v Prahe a po druhý raz zamietol návrh spoločnosti Endemol na na vydanie predbežného opatrenia a zastavenia reality show TV Prima VyVolení. Mestský súd v Praze oba návrhy spoločnosti Endemol zamietol, pretože nenašiel dôvody podaných návrhov.

SRO,s.r.o. 5

SRO,s.r.o. 5

Tak sa nám to pekne zamotalo. Bývalý riaditeľ SRo Jaroslav Rezník podpísal tesne pred svojím odchodom z funkcie nové zmluvy pre 10 až 12 vrcholových manažérov rozhlasu. Nielen to - podpísal veľmi výhodnú zmluvu so spoločnosťou Virtual Radio Network a navyše aj objednal aj nové zvukové predely pre Rádio Slovensko za takmer dva milióny priamo v zahraničnej firme Broadcast Software International,503 East 11th Avenue - Eugene, Oregon 97401. Bude zaujímavé sledovať, ako dopadne voľba riaditeľa a kde skončí Jaro Rezník. Výbušnou témou ešte môže byť P.S.M.A. a jej požiadavky na doplatenie provízií za minulé obdobia, ktoré sa týkajú barterových obchodov Slovenského rozhlasu. Aj samotné vypovedanie zmluvy s P.S.M.A. ešte môže mať svoje dohry. Preto je naivné si myslieť , že Rezníka s otvorenou náručou privítajú David Hanzalík, či Václav Mika alebo nebodaj Ing. Ľubomír Kudlička...

Zdá sa, že to nebude jediný právny problém. Expres Net pravdebodobne podnikne proti Slovenskému rozhlasu právne kroky, pretože podobné služby bezodplatne poskytuje.

Čertvie, ako sa z kamarátov stávajú nepriatelia. Zlé jazyky hovoria, že to býva kvôli peniazom. Podľa interných zdrojov bol zo strany bývalého riaditeľa SRo ešte jeden zaujímavý pokus- snaha o odvolanie štatutárneho zástupcu: Ing. Hildy Gajdošovej - riaditeľky úseku ekonomiky a správy Slovenského rozhlasu, čím by sa, v prípade nezvolenia nového generálneho riiadieľa, znefunkčilo riadenie SRo Pravdepodobná cesta Rezníka bude na Obchodnú ulicu do Virtual radio Network , kde už pracuje aj bývalý šéfredaktor rádia Rock FM Ľuboš Černák .Virtual radio Network má, okrem iného, záujem nielen o FM vysielanie, ale aj o o digitálne SW vysielanie a prenájom rádiokomunikačného objektu od Rádiokomunikácie, o.z. Nuž a zákazka za 10 miliónov korún na sledovanie výstupného signálu vysielačov Slovenských rádiokomunikácií pre Slovenský rozhlas môže byť dobrým základom . Hlavne, ak pôvodná suma zákazky mala byť okolo 100 miliiónov Sk na 5 rokov. Zase zlé jazyky ?

Pozoruhodné

Pozoruhodné

V Strategickom pláne financovaného Svetovou bankou sú , okrem iného , spomenuté aj inštitúcie, z ktorými sa viedli rozhovory a aj na ich základe sa robili odporúčania - M.E.SA 10, Inštitút pre verejné otázky a Slovenská televízia. Ale po tom, ako PROMEDIA PARTNER, spol. s r.o. získala peniaze z balíka Svetovej banky pre sociálny rezort peniaze na komunikáciu, niet sa už čomu diviť. V PROMEDIA PARTNER je spoločníkom člen úzkeho vedenia STV a poslanec za SDKÚ Branislav Zahradník. Začína to byť až smiešne, že vedenie STV sa podieľa na výsostne politickej a vládnej kampani .Zdá sa však, že sa to týka aj supervízie nad kontrolou STV. A niom to nevadí.Niet nad nezávislejšiu inštitúciu akou je Slovenská televízia... Boh nás ochraňuj pred voľbami od STV .

Zakážu Mikimu voliť ?To by bolo otrepané. Možno dostane divokú artu do SuperStar.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"George, choď a ukonči tyraniu v Iraku." "Ženie ma misia Božia. Boh mi povedal: George choď a bojuj proti teroristom v Afganistane.A teraz opäť cítim, že ku mne prichádza Božie slovo. " "Choď a daj Palestínčanom ich štát a Izraelčanom ich bezpečnosť a vytvor mier na Blízkom východe. A pri Bohu to aj urobím."

Americký prezident George W. Bush pred palestínskymi politikmi BBC

" Rezort sa bude na budúci rok snažiť podporovať návštevnosť mladých ľudí na rôznych kultúrnych podujatiach."

Minister kultúry František Tóth

"Pokojne spolupracujeme s bulvárom, hoci nám to mnohí vyčítajú. Určite však nebudeme nútiť moderátorky fotiť sa hore bez. Zachováme isté hranice."

Branislav Zahradník

"Krákate tu ako chorá vrana."

Vladimír Ďaďo Ľudovítovi Kaníkovi v relácii STV O 5 minút 12

"Nie je hanba počúvať odborníkov, je hanba byť poslušným produktom Fedora Flašíka a tárať dve na tri." Hovorca premiéra Mikuláša Dzurindu Martin Maruška

"Správa služieb funguje v tomto vzťahu ako klasická realitná kancelária. Správa služieb od STV nedostane žiadnu odmenu za sprostredkovanie. My sme nepoverili Správu služieb hľadaním vhodného objektu, ale vybrali sme si z jej ponuky."

Branislav Zahradník, STV a komunálny poslanec za SDKÚ

"Vyrábate umelo fámy, stále viacej sa strápňujete, stále viacej sa stávate denníkom Roberta Fica."

Reakcia Mikuláša Dzurindu na tlačovej besede na otázky novinárky denníka Pravda.

13. 10. 2005

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Britská tlačová a multimediálna agentúra Reuters dnes uviedla v Londýne do funkcie riaditeľa a štatutárneho zástupcu spoločnosti Jiřího Dienstbiera. Úlohou bývalého českého ministra zahraničia bude chrániť nezávislosť agentúry.

StuPidity show

StuPidity show
„S ľútosťou musíme konštatovať, že podľa vyjadrení agentúry, ktorá zastupuje p. Rolanda Ricca t.j. spoločnosti HERMANOS s.r.o., sa pán Ricco v dôsledku jemu adresovaných hrozieb fyzického násilia tretích osôb v prípade plnenia jeho zmluvných povinností pre TV Markíza a z týchto hrozieb vyplývajúcich dôvodných obáv o svoje zdravie a život, zdržiava na neznámom mieste. Napriek vynaloženému úsiliu agentúry sa nám nepodarilo s pánom Riccom skontaktovať.“ JuDr. Radovan Hrabovecký, "Podpísal som štyri čisté papiere pod tlakom. V tej sekunde som ani nevedel, čo robím. Myslel som si, že je to zmluva s agentom. Tí ľudia mi povedali aj to, že ak nepodpíšem, budem mŕtvy. " Roland Desperado Ricco RIGO

NOBELOVA CENA-Harold Pinter

NOBELOVA CENA-Harold Pinter
Švédska akadémia dnes udelila poslednú Nobelovu cenu. Za literatúru ju získal britský spisovateľ Harold Pinter. Celá kultúrna verejnosť dychtivo očakáva recenziu od ministra vnútra Vladimíra Palka Bibliografia :
The Room The Birthday Party The Caretaker A Slight Ache and Other Plays The Dumb Waiter The Lover The Homecoming Tea Party and Other Plays Old Times No Man's Land Betrayal The Proust Screenplay The Hothouse Family Voices The French Lieutenant's Woman and Other Screenplays One for the Road Mountain Language The Dwarves The Comfort of Strangers and Other Screenplays Party Time Plays 1 ( The Birthday Party; The Room; The Dumb Waiter; A Slight Ache)
Plays 2 (The Caretaker; The Dwarfs; The Collection; The Lover) Plays 3 (The Homecoming; Tea Party; The Basement; Landscape; Silence; That's Your Trouble; That's All; The Applicant; Interview; Dialogue for Three; Night)
Plays 4 (Contents: Monologue; Family Voices; One For the Road; Old Times; No Man's Land/ Betrayal/ A Kind of Alaska; Victoria Station; Mountain Language - revised 1981 edition) Ten Early Poems Moonlight The Trial (adapted from the novel by Franz Kafka) Ashes to Ashes Celebration War Ocenenia
1962 Italia Prize The Lover 1966 CBE 1970 Shakespeare Prize (Germany) 1973 Austrian State Prize for European Literature 1979 Laurence Olivier/BBC Award for Best New Play Betrayal 1979 SWET Award Betrayal 1980 Pirandello Prize 1982 Donatello Prize 1982 Giles Cooper Award Family Voices 1984 Elmer Holmes Bobst Award for Arts and Letters 1990 Companion of Literature (Royal Society of Literature) 1995 David Cohen British Literature Prize 1996 Laurence Olivier Special Award 1997 Sunday Times Award for Literary Excellence 2000 Critics' Circle Award for Distinguished Service to the Arts 2001 Hermann Kesten Medallion (awarded for outstanding commitment on behalf of persecuted and imprisoned writers by German P.E.N.) 2001 PEN/S.T. Dupont Golden Pen Award (Lifetime's Distinguished Service to Literature' award) 2001 Premio Fiesole ai Maestri del Cinema (Italy) 2001 South Bank Show Outstanding Achievement in the Arts Award 2001 World Leaders Award (Canada) 2002 Companion of Honour 2004 Critics' Circle Special 50th Year Award (playwright) 2004 Wilfred Owen Award for Poetry War

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Bývalý riaditeľ televízie Nova Vladimír Železný prišiel o imunitu, ktorú mu zaisťoval jeho poslanecký mandát v Európskom parlamente. Poslanci EP ho dnes imunity zbavili. Železný bude môcť byť stíhaný v súvislosti s tromi údajnými trestnými činmi, kvôli ktorým české úrady o odňatie imunity požiadali. Do vynesenia rozsudku nesmie byť Železný zatknutý ani vzatý do väzby. Uznesenie EP bolo prijaté aklamačne. Česká justícia požiadala o vydanie Železného kvôli údajnému úniku peňazí za nepreclené obrazy, kvôli podozreniu z krátenia daní a kvôli údajnému poškodzovaniu veriteľa. Posledné dva prípady súvisia s "prevodom" televízie Nova. Zdroj :ČTK

Skončí na Dvojke Pod Lampou ?

Skončí na Dvojke Pod Lampou ?

ŠTVRTOK 27.10.2005 27.10.2005
22:10 RODINNÉ TAJOMSTVÁ 8.časť 1.epizóda: Oheň 27.10.2005
22:40 RODINNÉ TAJOMSTVÁ 8.časť 2.epizóda: Komplikácie

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia si na jeseň začína siahať na svoje dno. V 40. týždni 24 hodinový podiel na trhu Jednotky a Dvojky dosiahol hodnotu 21,6 %, pričom JOJ mala podiel 20 %. Úplným a nielen diváckym prepadákom sa stávajú Rodiné tajomstvá. Vývoj ich sledovanosti : 9,6 % 7,8 % 8,6 % 5,2% 6,7% 5,6% 5,4% 5,2 % 4,9 % 2,9% Prepad podielu na trhu bol od 23,5 % až ku hodnote 7,5 %. Slovenská televízia sa v roku 2006 spolieha na osvedčenú show Slovensko hľadá SuperStar , MS v hokeji, MS vo futbale, ZOH v Turíne. Je tam toľko iných vplyvov a neznámych, že ruku na to a peniaze na ruku by som nedal. Mohli by to byť táraninky.

Výzva na verejnú diskusiu II

Výzva na verejnú diskusiu II
Návrh pravidiel pre vstup Slovenskej televízie do koprodukčných projektov pre rok 2006 materiál na rokovanie Rady Slovenskej televízie predkladá: Mgr. Richard Rybníček generálny riaditeľ STV Návrh pravidiel pre vstup Slovenskej televízie do koprodukčných projektov pre rok 2006 materiál na rokovanie Rady Slovenskej televízie Zákony vzťahujúce sa na činnosť Slovenskej televízie ako verejnoprávnej inštitúcie pôsobiacej v oblasti audiovízie a televízneho vysielania nedefinujú priamo povinnosti Slovenskej televízie vo vzťahu ku koprodukčnej výrobe audiovizuálnych diel s nezávislými partnermi. Nepriamo sa však na viacerých miestach v príslušných zákonoch hovorí o dielach, ktoré vznikli v koprodukcii, alebo v spolupráci s nezávislými producentmi či tvorcami. Slovenská televízia je v princípe, aj napriek veľmi zlým skúsenostiam z posledných rokov, otvorená vstupu do koprodukčného vzťahu pri výrobe audiovizuálnych televíznych diel. Napokon, aj keď v menšej miere, než v minulosti, sa takéto koprodukčné diela v STV zrodili aj v rokoch 2004 a 2005. V úvode je však potrebné zadefinovať, aké typy koprodukčných vzťahov môžu nastať. Základ každého koprodukčného vzťahu tvorí vklad jednotlivých koprodukčných partnerov. Ten môže byť uskutočnený ako - nemateriálny vklad (námet, literárny scenár, výtvarný návrh scény alebo iný druh duševného vlastníctva), - môže to byť finančný vklad (finančný obnos, ktorý vložia partneri do vývoja, výroby alebo dokončenia diela) a - môže to byť aj vklad v podobe tzv. materálového plnenia (technické zariadenia, kostýmy, scény, dopravné služby a pod.) Slovenská televízia nemá v žiadnej podobe definovanú povinnosť, že musí rešpektovať všetky formy koprodukčných vkladov, naopak, zákon ukladá Slovenskej televízii povinnosť nakladať so zverenými prostriedkami hospodárne. Ako najmenej výhodná sa doposiaľ ukázala verzia koprodukčného vzťahu založeného na tom, že partner STV vkladá do vzťahu iba nemateriálny vklad. Jednak je problém oceniť hodnotu tohto vkladu a po druhé, všetky skutočné náklady potrebné na vznik takéhoto audiovizuálneho diela by v takomto prípade znášala iba STV. Reálne sa tak stáva, že koprodukčný partner neznáša žiadne riziká z oneskoreného plnenia realizačných termínov. Ako najvyváženejší sa javí taký koprodukčný vzťah, v ktorom sa obaja partneri zúčastňujú finančným vkladom a samozrejme aj v kombinácii s ostatnými dvoma možnosťami. Čím je vklad oboch partnerov rovnocennejší, tým väčšiu zodpovednosť za kvalitu hotového diela i za jeho včasné dokončenie, teda nepredražovanie výroby, obaja partneri pociťujú. Materiálové plnenie je forma koprodukčného vzťahu, ktorá má skôr charakter podpory daného projektu, pretože STV sa na takýchto projektoch zúčastní iba technickým zariadením alebo iným materiálovým vkladom, takže rozpočet STV nie je zaťažený čerpaním financií a podľa rozsahu môže ísť skôr o menšinový podiel. Na druhej strane, ak STV vkladá do projektu kvalitné zariadenia, ktorých hodnota môže byť v niektorých prípadoch v prepočte na finančné vyjadrenie aj veľmi vysoká, môže sa hodnota tohto koprodukčného vkladu posunúť až do vyváženého koprodukčného vzťahu. PRAVIDLÁ PRE VSTUP SLOVENSKEJ TELEVÍZIE DO KOPRODUKČNÝCH PROJEKTOV CELOVEČERNÝCH HRANÝCH, DOKUMENTÁRNYCH FILMOV A ROZPRÁVOK I. Slovenská televízia (ďalej len STV) je zo zákona verejnoprávna, národná, nezávislá, informačná, kultúrna a vzdelávacia inštitúcia, ktorá poskytuje službu verejnosti v oblasti televízneho vysielania. STV sa chce stať garantom udržania najlepších tradícií slovenského filmu, ak budú k tomu vytvorené príslušné podmienky. Svojimi postojmi uznáva, že v tejto dobe náročnej na ekonomiku, je nutné kooperovať s vonkajším prostredím, pri tvorbe náročnejších projektov v oblasti filmu. STV po zvážení okolností prístupu k vývoju projektu, sa nebude v koprodukčnom vzťahu s nezávislými producentmi a dielami pre distribúciu v kinách, zásadne orientovať len na finančnú podporu a pri takýchto požiadavkách bude veľmi dôsledne zvažovať svoj vstup do koprodukcie. Výnimka sa týka projektov v dokumentárnej tvorbe, kde bude základným vstupom do koprodukcie námet STV. Táto výnimka bude uplatnená najmä pri prípadnom koprodukčnom vzťahu s nezávislým producentom, s možnosťou vstúpiť do žiadosti na podporu fondu „Media Desk pre tvorbu televíznych projektov“ dokumentárnych a hraných. STV sa bude snažiť pri realizácii hranej a dokumentárnej tvorby spolupracovať s verejnoprávnymi televíziami, ale i nezávislými producentami v iných krajinách. Zásadné zmeny, ktoré nastali v STV si vyžadujú aj nový pohľad na systém rozhodovania o vstupe do koprodukčných projektov celovečerných hraných a dokumentárnych filmov a rozprávok určených pre distribúciu v kinách. STV chce zaviesť jasné a pre verejnosť priehľadné pravidlá rozhodovania o týchto projektoch. Cieľom týchto pravidiel je predovšetkým podporiť kvalitné distribučné koprodukčné projekty predovšetkým domácich tvorcov a producentov. Tento cieľ smeruje k výraznému oživeniu slovenskej filmovej tvorby tak, aby bola konkurencieschopná v otvárajúcom sa európskom priestore. Ďalším cieľom musí byť dosiahnutie vzájomnej výhodnosti realizácie koprodukčných projektov a maximálne sprehľadnenie finančných vkladov a vecného plnenia koprodukčných partnerov a ich transparentné použitie. II. Pravidlá pre vstup Slovenskej televízie do koprodukčných projektov Termíny pre podávanie žiadostí Ak sa STV rozhodne v príslušnom roku (a teda aj v roku 2006) pre koprodukčnú spoluprácu, zverejní na internetových stránkach www.stv.sk - termíny na podávanie žiadostí o koprodukčnú spoluprácu s STV. Žiadatelia pošlú alebo osobne doručia žiadosti v dvoch kópiách vrátane príloh na adresu: Slovenská televízia, šéfdramaturg STV, Mlynská dolina 845 45 Bratislava. Obálku treba označiť heslom „Koprodukčný projekt“. Nevyhnutnou podmienkou posúdenia je kompletnosť doručeného materiálu a bezchybnosť žiadosti a príloh (to znamená, že žiadosť a prílohy obsahujú všetky náležitosti uvedené v časti „Žiadosť a prílohy“). V prípade ak žiadosť a prílohy nebudú kompletné, STV vyzve žiadateľa, aby do 5 pracovných dní doplnil chýbajúce údaje alebo materiály. Ak tak neurobí, bude jeho žiadosť vyradená. Žiadosť a prílohy Žiadosť musí obsahovať tieto náležitosti: ► údaje o žiadateľovi (meno, priezvisko a bydlisko v prípade fyzických osôb, názov, sídlo a konateľ firmy v prípade právnických subjektov); ► IČO, DIČ; ► názov projektu; ► podpis žiadateľa, dátum; Prílohy k žiadosti: ► definitívny scenár diela; ► podrobný rozpočet v programe EXCEL alebo MOVIE MAGIC s predpokladanými vkladmi STV; ► prehľad o finančnom krytí projektu, koprodukčné zmluvy uzatvorené s inými partnermi, alebo prísľub finančného zabezpečenia; ► v prípade ak žiadateľ požiadal o grant (MK SR, Media PLUS, EURIMAGE a iné) priloží o tom overený dokument; ► pracovný životopis producenta a zoznam jeho realizovaných projektov, vrátane tých, ktoré sú v realizácií; ► umelecký profil režiséra a scenáristu; ► kópia zmluvy s autorom scenára uzavretej podľa Autorského zákona, alebo kópia zmluvy o budúcej zmluve s autorom scenára, ktorá bude uzavretá podľa Autorského zákona; ► súhlas autora predlohy, pokiaľ je scenár adaptáciou už existujúceho diela; ► aktuálny doklad o registrácii spoločnosti uvádzajúci právnu formu spoločnosti a mená osôb oprávnených k zastupovaniu spoločnosti, alebo kópiu živnostenského listu vrátane súhlasu na vytvorenie osobitného účtu na vedenie ekonomiky realizácie prípadného projektu s kontrolou STV ► čestné prehlásenie, že žiadateľ nie je dlžníkom STV; ► kontakt na osoby zodpovedné za projekt; ► úvodné informácie o projekte (viď formulár č. 1) ; STV si vyhradzuje právo odstúpiť od potvrdeného koprodukčného vzťahu s partnerom, ktorý: ► v žiadosti uviedol nepravdivé údaje. Hodnotenie žiadostí o koprodukcie Kompletné a bezchybné žiadosti budú posudzované komisiou, ktorú zostaví generálny riaditeľ STV. Oznámenie výsledkov hodnotenia žiadostí Vybrané projekty (projekt) budú oznámené do jedného mesiaca od vyhláseného termínu na internetových stránkach STV. Pred týmto dátumom nebudú poskytované žiadne informácie o výsledkoch výberového konania. Všetci žiadatelia budú písomne vyrozumení a všetky dodané materiály im budú vrátené. Len v prípade vybraných projektov si STV materiály ponechá ako podklad pre uzavretie koprodukčnej zmluvy. Všetky informácie ktoré budú obsahovať zaslané podklady a materiály budú považované za dôverné. III. Podpora STV vybraným projektom Vybraným projektom bude poskytnutá zo strany STV finančná a/alebo vecná (kapacitná a technologická) podpora. Finančná a/alebo vecná podpora bude poskytnutá na základe koprodukčnej zmluvy medzi STV a vybraným žiadateľom. Základné tézy koprodukčnej zmluvy Nasledujúce tézy koprodukčnej zmluvy (ďalej len Zmluva) upravujú vzťahy medzi STV a koproducentom v prípade, že koproducent bude zároveň výkonným producentom audiovizuálneho diela, pokiaľ nebude dohodnuté inak. Predmet Zmluvy Predmetom Zmluvy uzatváranej medzi STV a koproducentom bude určenie podmienok pre financovanie a spoločnú výrobu zvukovo obrazového záznamu audiovizuálneho diela (ďalej len AVD), ktoré bude bližšie špecifikované (názov, originálny formát, minutáž, scenár, réžia atď.) V Zmluve budú uvedené: ► termíny realizácie a zverejnenia AVD, pričom koproducent bude poverený zabezpečením komplexnej výroby AVD vo všetkých jej fázach, tzn. od začatia prieskumu realizácie do ukončenia výroby AVD podľa scenára, rozpočtu a plánu výroby (prílohy Zmluvy). ► mechanizmus schvaľovania jednotlivých fáz výroby AVD, predovšetkým hrubý zostrih, titulková listina a definitívna verzia AVD. ► celkový definitívny rozpočet na výrobu AVD. Za akékoľvek prípadné prekročenie definitívneho rozpočtu - s výnimkou prekročenia rozpočtu z dôvodov vyššej moci alebo z dôvodov preukázateľne spôsobených alebo dopredu schválených Slovenskou televíziou - bude koproducent v plnej výške zodpovedný a uhradí náklady spojené s takým prekročením. ► výška koprodukčného vkladu STV, pričom splátkový kalendár peňažného plnenia Slovenskej televízie bude nasledujúci (pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak): 1. splátka: ...... Sk (od 0 % do max. 5 %) po podpísaní tejto zmluvy 2. splátka: ...... Sk (max. 50 %) v polovici dohodnutých filmovacích dní nakrúcania 3. splátka: ...... Sk (max. 35 %) v posledný deň nakrúcania 4. splátka: ...... Sk (max. 10 %) po odovzdaní všetkých materiálov 5. splátka: ...... Sk (cca 5 %) po dodaní vyúčtovania STV Podmienky pre čerpanie vecného plnenia STV V priebehu realizácie AVD budú na základe potrieb koproducenta a podľa kapacitných možností STV zaisťované jednotlivé služby a kapacity STV prostredníctvom producenta STV. Keď nebudú služby či kapacity bezo zvyšku vyčerpané, nie je STV povinná doplácať takto nevyčerpané prostriedky peňažnou čiastkou ani nie je povinná tieto kapacity poskytnúť na výrobu iného AVD. Zodpovednosť za stratu, poškodenie či zničenie techniky a ďalších vecí ktoré STV zapožičala koproducentovi pre výrobu AVD, ponesie koproducent až do okamihu ich riadneho protokolárneho odovzdania STV. Prípadnú náhradu škody bude STV uplatňovať podľa príslušných zákonných ustanovení o zodpovednosti za škodu. Autorské práva Koproducent získa povolenie k zachyteniu na prvotný záznam a výhradnú, časovo a miestne neobmedzenú licenciu k užitiu diel a výkonov pri použití AVD v rozsahu podľa Autorského zákona, pokiaľ nebude dohodnuté inak. Šírenie AVD a finančné podiely na výnosoch STV získa na základe Zmluvy výhradnú licenciu k vysielaniu AVD na svojich programových okruhoch na dobu uvedenú v Zmluve, pričom bude stanovené, kedy najskôr môže STV licenciu využiť v závislosti na premiére AVD v kinodistribúcii. V Zmluve bude ďalej upravené ďalšie rozdelenie licencií k použitiu AVD, spôsob delenia podielov na výnosoch, určenie spôsobu pre výpočet čistých výnosov a pravidlá pre prihlasovanie AVD do súťaží a na festivaly. V Zmluve budú ďalej upravené: ► povinnosti koproducenta pri výrobe (súlad so zákonom o prevádzkovaní te-levízneho a rozhlasového vysielania, ponuková povinnosť voči archívu Slo-venského filmového ústavu, záruka právnej čistoty vyrobeného AVD atď.) ► zoznam materiálov, ktoré budú dodané STV (predovšetkým hotové AVD na profesionálnom magnetickom nosiči a povinné údaje pre hlásenie LITA, SOZA, SLOVGRAM a OZIS) ► zoznam poistných zmlúv uzavretých Slovenskou televíziou a koproducentom vzťahujúcich sa k výrobe AVD ► vysporiadanie majetku nadobudnutého z rozpočtu ► spôsob a miesto uloženia originálov (originál negatív, vysielací čistopis, originály zmlúv atď.) ► vzájomná kontrola zmluvných strán (osbitný účet na vedenie účtovníctva, kontrola dokladov, predloženie vyúčtovania o konečných nákladoch na výrobu AVD, uplatňovanie DPH atď.) ► pravidlá pre získavanie ďalších koproducentov, sponzorov, minimálnych garancií atď. ► spôsob uvedenia STV v titulkoch AVD ► spôsob, akým sa zmluvné strany budú podieľať na PR a promotion AVD (výroba web stránok AVD, upútavky v distribúcii a vo vysielaní, udelenie súhlasu STV na použitie materiálov pre promotion AVD, pravidlá pre uvádzanie loga koproducentov atď.) ► riešenie sporov medzi koproducentmi, definícia vyššej moci, záverečné ustanovenia ► prílohy Zmluvy (scenár, rozpočet AVD, výrobný plán, zoznam služieb a kapacít poskytovaných STV, zoznam hlavných tvorivých profesií a hereckého obsadenia, kópie výpisu z obchodného registra koproducenta, zoznam ďalších zmlúv uzavretých Slovenskou televíziou a/alebo koproducentom v súvislosti s koprodukciou atď.) Pre každú spoluprácu je nevyhnutná zmluva, ktorú vyhotoví producent. Jej povinnou súčasťou bude najmä scenár, rozpočet, plán výroby a zoznam štábu (herecké obsadenie). Podmienky, ktoré si STV minimálne vyhradzuje pri spoločnej výrobe relácie/AVD sú: - dramaturgická supervízia nad výrobou relácie/AVD - kontrola záverečného vyúčtovania všetkých nákladov na výrobu relácie/AVD - kontrola celkového rozpočtu a priebežného čerpania nákladov na výrobu relácie/AVD - možnosť nepreplatenia vopred nedohodnutých navýšených nákladov - získanie výhradnej licencie k použitiu relácie/AVD vysielaním na území SR Pri spolupráci s nezávislými výrobcami sa STV riadi všeobecne platnými právnymi predpismi SR. Zásadne ale platí, že Slovenskej televízii z prípadného zverejnenia takýchto pravidiel nevyplýva žiadna povinnosť nakoniec do žiadnej koprodukcie vstúpiť, rovnako ako Slovenská televízia nemá žiadnu povinnosť prijať rozhodnutie, že musí koprodukcie realizovať či vyhľadávať. Tieto prvotné rozhodnutia sú strategickými rozhodnutiami pre najbližší rok v závislosti od rozpočtu a jeho možností. A v plnom rozsahu to platí aj pre rok 2006.

12. 10. 2005

SuperStar SK vs. Svet Again

SuperStar SK vs. Svet Again
Airplay 40. týždeň 2005 3.10. - 9.10.2005 1. Stefani, Gwen - Cool 2. Sugababes - Push The Button 3. Blunt, James - You´re Beautiful 4. Peha - Za Tebou 5. Juanes - La Camisa Negra 6. Williams, Robbie - Tripping 7. Arash & Rebecca - Tempation 8. Langerová, Aneta - Voda živá 9. Shakira/Alejandro Sanz - La Tortura 10. Smatanová, Zuzana - Nech sa deje čo sa má 14. Gombitová, Marika & Žbirka, Miroslav - Tajnosľubná 15. Zimmer, Joana - I Believe (Give A Little Bit) 16. Hex - Život 23. No Name - Starosta 32. Rollins, Dara - Ide o život 34. Polemic - Yes You´re Right 38. I.M.T. Smile & Smatanová, Zuzana - Úsmev a čaj 40. Kirschner, Jana - She´s So Shallow 43. Bezdeda, Tomáš - Únos 44. Koščová, Katka - Pehatá 45. Müller, Richard & Emma - Už To Tak Vyzerá 58. Nocadeň - Jackie Chan 61. Mikla, Robo - Veľký brat ťa vidí 64. I.M.T. Smile - Diamant 67. Opatovský, Robo - Stastny Koniec 68. Gladiator - Len s tebou ma baví svet 69. Kelecsenyi, Martin - Ten Čas Príde 70. Bystrík - Poďme spolu tlieskať 72. Tomeček, Samo - Iný 73. Para - Keď ťa stretnem 76. Le Payaco - Čiernobiely svet 77. Polemic - Blázni 79. Gréta & Mantinels - Ooh, Ooh 80. Elán - Jedenáste prikázanie 83. Bezdeda, Tomáš - Je to skvelé 85. Taktici - Seňorita Margarita 88. Čistychov - Vaša 94. Šoralová, Lucia - Man O To

NÁŠ VZOR

NÁŠ VZOR
"Sympatický manažér sa už vyrovnal so svojimi predošlými vzťahmi, z ktorých pochádzajú aj dve maloleté deti, a teraz začal nový život po boku atraktívnej, o 15 rokov mladšej partnerky."
Dodatok :
Podporu kandidatúre Ľuba Romana na post bratislavského župana včera ohlásili predsedovia SDKÚ Mikuláš Dzurinda, SMK Béla Bugár, DS Ľudovít Kaník a za stranu zelených Pavel Petrík.
Priamo na tlačovke sa zúčastnil aj Dr. Branislav Zahradník a šot odvysielala STV v Správach dňa 10.10.2005.
V žiadnom prípade nešlo o povinnú jazdu, ale o informáciu vo verejnom záujme.
Preto Dr. Zahradník sedel v prvom rade.
Buď ako sympatický manažér, či člen manažmentu STV, alebo poslanec za SDKÚ, alebo ako bežný občan, volič.
Možno- všetko.
Ako štvorjedinný.

Piráti ?

Piráti ?
Ľuboš Machaj tvrdí, že na základe právnej analýzy, ktorú má dispozícii, nie je majiteľom akcií. Kto ich teda vlastní, ak to nie je zatiaľ ani ERG Media and Broadcasting Holding ani Zvrškovec, ani súrodenci Majskí ? Ak Machajova právna analýza tvrdí, že akcie vlastní ERG Media and Broadcasting Holding, potom je Rádio Twist asi pirátskym rádiom.
Rada pre vysielanie a retransmisiu bude mať 25.októbra veľmi ťažkú úlohu.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Súhrnná správa (v angličtine) Television across Europe: regulation, policy and independence", vytvorenú vďaka programu EUMAP (EU Monitoring and Advocacy Program) a nadácie Open Society Institute so sídlom v Budapešti, pokrýva 20 európskych krajín, pričom správy jednotlivých krajín sú aj v jednotlivých národných jazykoch.
Všetky dokumenty sú dostupné na www.eumap.org. MEMO 98, ktoré bolo slovenským partnerom OSI pri príprave tohto projektu, uvedie slovenskú verziu správy, spoločne s celkovým prehľadom a rozsiahlejším tabuľkovým aparátom (takisto v slovenčine) na samostatnej akcii. Súčasťou akcie bude distribúcia vytvorených materiálov v knižnej podobe pre všetkých záujemcov. Táto akcia sa uskutoční približne koncom novembra 2005.

11. 10. 2005

Výzva na verejnú diskusiu I.

Výzva na verejnú diskusiu I.
Pravidlá pre spoluprácu s autormi a s nezávislými producentmi pre rok 2006
Materiál pre Radu STV Slovenská televízia (jej manažment), ako verejnoprávna inštitúcia v náväznosti na schválenú vysielaciu štruktúru komunikuje aktuálne s autormi v dvoch rovinách. Jednak v osvedčenom súbehu verejnej autorskej súťaže a jednak v rovine námetov adresovaných bez bližšieho určenia, ktoré nereflektujú stanovenú typovú štruktúru. Osvedčil sa súbeh, výberové konanie, v ktorom jednotlivé námety posudzuje odborne zostavená komisia z kompetentných osobností. Uzávery a výsledky hodnotenia sú transparentne nasmerované k hodnotovým obsahom a požiadavkám schválenej vysielacej štruktúry v oblasti dramatickej a dokumentárnej tvorby. Pri dodržiavaní právnych predpisov a najmä autorského zákona možno týmto pravidelným zodpovedným postupom anticipovať pravidlá pre spoluprácu aj v roku 2006. Druhou rovinou je komunikácia s autormi, ktorých námety prichádzajú priebežne do jednotlivých štúdií (Košice, Banská Bystrica, Bratislava) alebo priamo na riaditeľstvo STV. Pravidlá pre takúto verejnú komunikáciu s autormi v európskom kultúrnom mediálnom priestore majú už pomerne ustálené zákonitosti. Chránia autorov námetov pred neodôvodnenými procedurálnymi prieťahmi a dlhodobou neistotou ohľadne prípadnej realizácie ich projektov. I. Pravidlá pre spoluprácu s autormi.  Organizačná štruktúra Slovenskej televízie má špecializované tvorivé skupiny, ktoré prinášajú výhodu v podobe kvalifikovaného rozhodovania v prvej línii - v prvom čítaní. - Pre autora námetu, scenára je výhodné ak adresuje svoj námet, scenár vecne príslušnej tvorivej skupine (šéfproducentovi). - Pokiaľ adresuje námety, scenáre Slovenskej televízii v Bratislave ako inštitúcii - pridelia sa vecne príslušnej tvorivej skupine alebo šéfproducentom najneskôr do piatich (prípadne siedmich) pracovných dní od doručenia. - O námetoch, scenároch adresovaných bez bližšieho určenia v štúdiách Košice a Banská Bystrica rozhoduje príslušný vedúci dramaturg štúdia, postupuje námet, scenár najneskôr do piatich (siedmich) pracovných dní vecne príslušnej tvorivej skupine.  Tvorivé skupiny konzultujú jednotlivé obsahy s príslušným vedúcim dramaturgom (a prípadne aj intendantom ak to programový záujem vyžaduje) a na základe uzáveru, najneskôr do tridsiatich dní odo dňa doručenia do Slovenskej televízie - príslušný vedúci dramaturg zodpovedá za odpoveď autorovi - predkladateľovi námetu, scenára. Táto zodpovednosť je neprenosná. - Ak tvorivá skupina , vedúci dramaturg námet, scenár odmietla – v tom prípade musí byť povinnou súčasťou odpovede vecné zdôvodnenie. - Ak sa tvorivá skupina, vedúci dramaturg rozhodli predložiť námet, scenár do ponuky intendantom, do vysielacej štruktúry (prípadne náročného projektu prejde programovou radou) - v tom prípade uzavrie s autorom zmluvu oprávňujúcu výhradne Slovenskú televíziu k použitiu námetu, scenára a zaplatí odmenu. Do uzavretia písomnej zmluvy má autor právo ponúkať námet, scenár i iným subjektom a záleží na ňom, či je ochotný čakať (v závislosti na príprave vysielacej štruktúry) na definitívnu odpoveď, to znamená na uzavretie zmluvy so Slovenskou televíziou. - Ak má tvorivá skupina, vedúci dramaturg o námet, scenár záujem, avšak ten si vyžaduje podľa dramaturgických pripomienok prepracovanie – v tom prípade uzavrie s autorom zmluvu o vytvorení diela a poskytnutí licencie s uvedením požiadaviek na prepracovanie. II. Pravidlá výberu s nezávislými producentmi. Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že sa v audiovizuálnej, filmovej, televíznej tvorbe nič nedeje - opak je pravdou. Problém je v tom, že aj keď vzniká množstvo kvalitných, najmä krátkych dokumentárnych programov - ich cesta k väčšiemu verejnému záujmu (teda aj do STV) je zložitejšia už aj tým, že nezávislí tvorcovia, producenti okrem zabehaných akvizícii sú poväčšine študenti, absolventi mediálnych škôl a predstavitelia najmladšej generácie, u ktorých absentuje profesionálna manažérska a producentská skúsenosť vedúca k uplatneniu vlastných tvorivých výstupov.  Slovenská televízia pristupuje k spolupráci s nezávislými producentmi vtedy - keď nedisponuje vlastnými kapacitami na realizáciu programu v stanovenom čase - keď nezávislý producent je nositeľom práv k námetu, scenáru vyrábaného programu, má záujem podieľať sa na jeho výrobe a ponúka Slovenskej televízii obojstranne prijateľné podmienky spolupráce - keď je nezávislý producent schopný realizovať projekt pri zachovaní požadovanej kvality finančne výhodnejšie než Slovenská televízia s vlastnou produkciou - keď nezávislý producent prináša čiastočné krytie finančných nákladov na výrobu programu, projektu (koprodukcia) a za podmienok, rešpektujúcich platné interné predpisy Slovenskej televízie umožňuje projekt realizovať lepšie ako s vlastnou produkciou - keď Slovenská televízia vyrába program na základe akcie, ktorá by sa inak konala aj bez jej účasti (koncert, divadelné predstavenie) - keď nezávislý producent má technológiu nutnú pre výrobu programu a ponúka ju za výhodných podmienok. Rozhodnutie o vstupe do spoločnej výroby, koprodukcie alebo zadanie objednávky na výrobu programu je v kompetencii zodpovedného šéfproducenta, intendanta, (prípadne programovej rady). Každá spolupráca s nezávislými producentmi bude zmluvne dohodnutá. Slovenská televízia sa riadi obecne platnými právnymi predpismi – zákonom o Slovenskej televízii, zákonom o prevádzkovaní rozhlasového a televízneho vysielania, štatútom STV, a berie do úvahy, že zvukovo-obrazový záznam je formou kultúrneho vyjadrovania, ktoré odzrkadľuje dnešnú spoločnosť a vynikajúcim spôsobom zaznamenáva každodenné udalosti, je základom našej histórie a odrazom našej civilizácie v náväznosti na európsky dohovor na ochranu audiovizuálneho dedičstva. Súčasťou zmluvy je scenár, rozpočet a výrobný plán. Slovenská televízia vyžaduje od všetkých nezávislých producentov spolupracujúcich na výrobe programov plnenie obligatórnych podmienok ako: - dramaturgický dohľad nad výrobou programu - kontrola priebežného čerpania nákladov na výrobu - možnosť nepreplatenia dopredu nedohodnutých nákladov kontrola celkového rozpočtu - kontrola záverečného vyúčtovania všetkých nákladov na výrobu programu - získanie výhradnej licencie na televízne vysielanie na území SR.

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
Najvyššiu pokutu 250 000 korún dnes zinkasovala trenčianska spoločnosť Manager systems, ktorá prevádzkovala retransmisiu bez oprávnenia.
Stotisícovú pokutu za neoddelenie reklamy od programu zinkasovala dnes Slovenská televízia od Rady pre vysielanie a retransmisiu. STV porušila zákon o vysielaní v programe Sme také, aké sme – Katarína Knechtová 1. februára.
Ďalšiu pokutu v hodnote sto tisíc korún Rada STV uložila za to, že počas vysielania Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 30. apríla a 1. mája reklama presahovala do zápasu. STV tiež dostane upozornenie na porušenie zákona vo vydaní Slovensko hľadá Superstar zo 4. februára. Podľa zákona je totiž základnou povinnosťou pre vysielateľov označiť svoje vysielanie svojím logom. Rada začala preverovať vysielanie večerníčka Hurvínkov rok od 20. do 22. augusta. Detské programy totiž musia byť vysielané v štátnom jazyku - slovenčine. STV hrozí pokuta aj za neuplatnenie systému označovania vo večerníčku. Rada opäť pokutovala psie zápasy na obrazovke, a to v Novinách TV JOJ 15. februára. Televízia má zaplatiť 120 tisíc korún za nedostatočnú ochranu maloletých. Programy, ktoré by mohli ohroziť fyzický, psychický alebo morálny vývin maloletých alebo narušiť ich duševné zdravie a emocionálny stav, sa totiž nesmú vysielať od 6.00 h do 22.00 h. Rada sa začala zaoberať otázkou, či je upútavka na iný program v spravodajstve skrytou reklamou. Ak to uzná za porušenie zákona, pokuta bude hroziť Televízii Markíza za príspevok o seriáli Medzi nami v Televíznych novinách 13. septembra. V dvoch prípadoch bude rada na základe sťažností preverovať, či Markíza neporušila zásadu objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov. Ide o príspevok Liečivé alebo škodlivé? v správach z 1. júla a príspevok o rokovaní Republikovej rady ANO 4. septembra. Vo vysielaní reality show Big Brother Súboj 5. a 10. októbra mohli byť porušené paragrafy o ochrane ľudskej dôstojnosti a ľudskosti i maloletých. Aj touto otázkou sa dnes začala zaoberať rada, ktorá tiež rozhodne, či bol príspevok Prvý vzťah v Televíznych novinách 8. októbra skrytou reklamou na reality show. Rada tiež začala tri správne konania voči TV JOJ pre možné porušenie paragrafu o ochrane maloletých v upútavkách na program Vyvolení z 11. augusta a 3. septembra a v programe Vyvolení – voľba 11. septembra.
Kancelár rady Andrej Holák informoval, že rada udelila predchádzajúci súhlas s prevodom stopercentného podielu na základnom imaní spoločnosti Prešovská kultúrna agentúra, ktorá vysiela Rádio Východ. Okrem toho udelila predchádzajúci súhlas s prevodom 77-percentného podielu na základnom imaní spoločnosti Flash Prešov - Rádio Flash. Súhlas s prevodom 51-percentného podielu na základnom imaní dala aj spoločnosti Rádio KIKS a odsúhlasila zmenu názvu na Rádio KISS. Zmenu názvu tiež rada odsúhlasila aj pre TV Handlová na 3. TV - Tretia televízia. Zdroj: TASR