
11. 2. 2009
STV NEWS

Opäť tá neznesiteľná ťažkosť bytia STV

Zákon o digitálnom vysielaní -Zákon o digitálnom vysielaní, nadobudol účinnosť k 31. máju 2007. Slovenská televízia predtým podpísala s televíziami JOJ, Markíza a TA 3 memorandum o spoločnom postupe pri prechode na DVB-T. Základom bola podpora verejnoprávneho multiplexu ,ale aj významné ústupky komerčným televíziám, vrátane toho, že plnoformátové stanice zakladať ďalšie tematické stanice . Na Slovensku, navyše, namiesto postupného spúšťania troch multiplexov od roku 2008 bude do roku 2011 existovať len jeden, ktorý by mal byť zostavený z momentálne neobsadených frekvencií. Zákon Slovenskej televízii ukladá povinnosť najneskôr do konca roka 2012 začať poskytovať verejnoprávny multiplex, obsahujúci minimálne štyri jej vlastné programové služby a programové služby Slovenského rozhlasu. STV spustila tématickú programovu službu Trojka / STV 3- športový program /, dostupný cez satelit, IPTV operátorov / Magio T – Com a Fibernet Orange /káblové vysielanie a pokusné vysielanie DVB-T. STV na programovú službu Trojky dostala digitálnu licenciu. V apríli tohto roku bolo vydané Oznámenie Telekomunikačného úradu SR (TÚ SR) o vydaní všeobecne záväzného právneho predpisu – Opatrenia TÚ SR, ktorým sa určujú podmienky prechodu z analógového na digitálne televízne terestriálne vysielanie - DVB-T (plán prechodu). Opatrenie TÚ SR nadobudlo účinnosť 1.mája 2008 a vydaním tohto predpisu sa reálne začína proces prechodu z analógového na digitálne vysielanie v Slovenskej republike. Podľa plánu prechodu bude prvý digitálny multiplex komerčne spustený najneskôr do jedného roka od nadobudnutia právoplatnosti prevádzkového povolenia. Druhý multiplex a verejnoprávny multiplex musia byť spustené najneskôr do konca roku 2012. Najneskorší možný termín na opúšťanie analógového vysielania na kanáloch, ktoré budú použité pre vybudovanie multiplexov pre prechodné obdobie je stanovený na 31. decembra 2011. Všetky ostatné analógové vysielače prevádzkované na území Slovenskej republiky budú vypnuté najneskôr 31. decembra 2012. Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) v auguste vo výzve na predloženie ponúk do výberového konania na prevádzkovateľa digitálneho terestriálneho televízneho vysielania (DVB-T) z dôvodu optimálneho využitia frekvencií určil kompresný štandard MPEG - 4. Takúto kompetenciu dáva úradu zákon o elektronických komunikáciách. Televízia Joj dostala v septembri od Rady pre vysielanie licenciu na svoj tematický program JOJ Plus. Zakladanie monotypových staníc pre už existujúcich vysielateľov umožňuje od minulého roka zákon o digitálnom vysielaní, ako aj zákon o vysielaní a retransmisii, ktorý bol v tomto ohľade novelizovaný s prijatím digitálnej legislatívy. Joj však požiadala o licenciu podľa zákona o vysielaní a retransmisii, nie podľa digitálneho zákona. Joj Plus nemá licenciu na šírenie prostredníctvom DVB-T. Práve TV J0J naznačila , že distribúcia novej stanice cez DVB-T zatiaľ nie je istá. A priestor v roku 2012 síce naozaj vznikne, ale terestriálna distribúcia však môže stáť podľa súčasných nákladov aj 60 miliónov korún. Podľa TV JOJ asi nebude mať zmysel priniesť nový kanál, ktorý zarobí 60 miliónov len na to, aby bol terestriálne šírený. Potom to prišlo. Telekomunikačný úrad vypísal výberové konanie na prevádzkovanie DVB-T plne v súlade so všetkými vládnymi dokumentmi. Vláda na základe čudných intervencií a neexistujúcich dôvodov odvolala predsedu Telekomunikačného úradu SR Branislava Máčaja a parlament má zvoliť nového. Zákon o audiovizuálnom fonde- Audiovizuálny fond bude verejnoprávnou inštitúciou, ktorá má podporovať rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu. Zákon počíta s tým, že fond bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z príspevkov od používateľov audiovizuálnych diel. Veľkým problémom je, že cez bezprecedentné porušenie legislatívnych pravidiel a po ukončení pripomienkového konania sa zákonom novelizoval aj zákon o vysielaní a retransmisii. Podľa neho postupne sa má znížiť objem reklamy v Slovenskej televízii. Tento rok má tvoriť 2,5 % z vysielacieho času, v roku 2010 nemá presiahnuť 1,5 %, v roku 2011 sa má znížiť na 1 %. V roku 2012 má dosiahnuť úroveň 0,5 %. Zrušenie, ale aj len prípadné zníženie objemu reklamy v Slovenskej televízii neovplyvní len ekonomickú sebestačnosť verejnoprávneho vysielateľa. Ak sa z televízneho trhu zrazu stratí jeden z troch najväčších hráčov, pocítia to aj inzerenti. Na možnostiach propagovať i na svojich účtoch. Zrušením reklamy vo verejnoprávnej televízii by sa síce stratil zákonom obmedzený, ale predsa len veľký inzertný priestor na dvoch celoplošných okruhoch. No takmer všetku TV reklamu by si rozdelili dve súkromné televízie, Markíza a Joj. Zníženie zákonného limitu bude mať veľký dopad na predaj komerčného priestoru a príjem v roku 2009 sa zníži o cca 200 mil. Sk Zníženie zákonného limitu však bude pre STV znamenať aj stratu pozície STV na mediálnom trhu , stratu cenovo senzitívnych klientov , stratu konkurencie z dôvodu zníženia už i tak „malého“ reklamného priestoru , hrozbu neuspokojovania požiadaviek klientely v prípade nedostatočnej sledovanosť , hrozbu vytvorenie tzv. „cenového konzorcia“ súkromných vysielateľov, ktoré by mohlo zapríčiniť nezáujem o STV zo strany investorov. Zníženie zákonného limitu bude mať dopad nielen na financovanie STV, ale napr. i na podporu rôznych kultúrnych, charitatívnych a iných podujatí, ktoré STV podporuje za finančne veľmi výhodných podmienok, čím plní aj verejnoprávnu funkciu. STV má do fondu odvádzať 5 % z reklamných príjmov za predchádzajúci rok, súkromné televízie 2 %. Keďže STV bude mať nižšie príjmy z reklamy, ovplyvní to i financie fondu. Zmluva medzi štátom a verejnoprávnymi vysielateľmi o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti- Dobrým východiskom mohla byť zmluva medzi štátom a verejnoprávnymi vysielateľmi o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti , ktorá mala byť uvedená do života už minulý rok. Štátny rozpočet na tento rok to napokon aj tvrdí.... Materiál však postúpilo Ministerstvo kultúry SRV v polovici septembra do pripomienkového konania. Účelom navrhovanej koncepcie je vytvorenie strednodobej stratégie tvorby, výroby a vysielania programovej služby verejnoprávnymi vysielateľmi, ktorá sa bude opierať o transparentné ekonomické a rozpočtové podmienky využívania úhrad za služby verejnosti a príspevku štátu. Účelom zmlúv bude taktiež vytvorenie systému, ktorý zabezpečí stabilitu financovania verejnoprávnych vysielateľov. Samotný materiál je však zatiaľ príliš nekonkrétny, nekonzistentný a niekedy aj v rozpore s existujúcimi právnymi predpismi, ktoré, paradoxne, nenavrhuje novelizovať Materiál opäť vychádzal z veľmi nepresnej analýzy Optimalizácia infraštruktúry verejnoprávnych vysielateľov v podmienkach digitalizácie. Tento materiál je v mnohom protirečivý, akoby nebral do úvahy diváka, ktorého preferencie sú iné ako ideál a kreatívnosť Najvážnejším rozporom je nesúlad medzi Zákonom o o úhrade za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý jasne hovorí , že poplatky slúžia výhradne na zabezpečenie služieb verejnosti v oblasti televízneho vysielania a rozhlasového vysielania. V tejto súvislosti je potrebné, aby v Zákone o o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách bola doplnená jasné formulácia týchto služieb. Ak však predkladateľ myslel na programy vo verejnom záujme, pôjde o ťažšiu cestu, ktorú nebude ľahké redefinovať a bude dochádzať k zjavnej duplicite .Takisto nie je možné zmluvou stanovovať rozsah a podmienky, za akých budú verejnoprávni vysielatelia povinní v období rokov 2010 až 2013 realizovať investičné alebo iné účelové projekty, ktorých cieľom bude skvalitnenie poskytovania služieb verejnosti v oblasti televízneho a rozhlasového vysielania, časť vymedzujúcu podrobnosti využitia finančných prostriedkov z úhrad za služby poskytované verejnosti, z reklamy a z iných komerčných príjmov, pretože tie nie sú , nebudú a nemôžu byť predmetom zmluvy. Navyše, všetky investície a účelové projekty sa dejú len v priamej , či nepriamej súvislosti so skvalitnením poskytovania služieb verejnosti v oblasti televízneho a rozhlasového vysielania .Určenie programového záväzku verejnoprávnych vysielateľov, k výrobe a vysielaniu ktorého sa zaviažu na obdobie rokov 2010 až 2013, by mali byť so zameraním na pôvodné programy vo verejnom záujme odvysielané v premiére a týkajúce sa regiónov Slovenska a zároveň by sa záväzok mal týkať nových audiovizuálnych a informačných služieb a novej techniky v prospech služieb verejnosti s prihliadnutím na rozvoj a diverzifikáciu činností v digitálnom veku. Pre bezproblémové prijatie koncepcie a jej ďalšie rozpracovanie by bolo výhodné konzultovať priamo s Európskou komisiou celú koncepciu zmlúv medzi štátom a verejnoprávnymi vysielateľmi o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania , predovšetkým s ohľadom na uplatňovanie pravidiel štátnej pomoci pre verejnoprávne vysielanie tak, aby ju bolo možné považovať za zlučiteľnú so spoločným trhom. V tejto súvislosti je nevyhnutné upozorniť, že kvôli plneniu podmienok by malo byť stanovené úradné vymedzenie mandátu verejnoprávnej služby, čo nie je presne stanovené v žiadnom zákone SR. Predkladateľ by mal inicioval novelizáciu Zákona 68/2008 Z.z. o úhrade za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom a o zmene a doplnení niektorých zákonov , predovšetkým v definovaní platiteľ úhrady . Predkladateľ by mal vyriešiť kompenzácie za všetky oslobodenia od povinnosti platiť úhradu, pretože to nie je úlohou vysielateľov, ale štátu. Napokon to aj minulý rok veľkoryso sľúbil, potom sa však ministerstvo zaťalo, aj na základe zámerne nepresných údajov zvnútra STV a z rúk niektorých členov rady STV. Projekt výstavby spoločnej budovy pre potreby činnosti Slovenskej televízie, Slovenského rozhlasu a prípadne aj Tlačovej agentúry SR je zbytočné komentovať, pretože tak, ako je zatiaĺ spracovaný ,ohrozuje bezpečnosť vysielateľov, štátu a obedzuje samostatnosť verejnoprávnych vysielateľov na 28 rokov. Dnes naozaj nie je dôležité, kto je vo vedení Slovenskej televízie, dnes je dôležité, aby nastala zhoda o tom, ako má Slovenská televízia vyzerať nie zajtra, ale v roku 2015. Lenže- ak štát nepomôže teraz a spolu s vedením a Radou STV nedá na toto odpoveď , bude neskoro. Nezvratne. Nie je totiž dôležité, či niekto dostane dotáciu 600 miliónov alebo nie. To budúcnosť STV nerieši. Tá musí byť riešená dlhodobo a systémovo . Zaujímavé je, aká dojemná zhoda existuje medzi bývalým riaditeľom STV Richardom Rybníčkom a zástupcami ministerstva kultúry v Rade STV o tom, koľko peňazí Slovenská televízia potrebuje a ako má vyzerať. Je to síce smiešna náhoda, ale vypovedá to o mnohom. O dočasnej amnézii a predovšetkým tom, komu má zoslabenie verejnoprávnych médií pomôcť. Okrem politikov sú tými najvysmiatejšími súkromné médiá. Dostali už takmer všetko, ale potrebujú viac.
Pokuty naše každodenné

TOP OF THE POPS

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV
10. 2. 2009
MEDIA NEWS


Veľký ohňostroj, ktorý pri príležitosti nového lunárneho roka zorganizovala čínska štátna televízia, zničil novú dominantu Pekingu, takmer dokončený 44-poschodový luxusný hotel Mandarin Oriental, uviedol v utorok hovorca požiarnikov. Hotel je súčasťou veľkolepého komplexu televíznej centrály v hlavnom meste, ku ktorému patrí aj televízna veža zaujímavého tvaru. Požiar sprevádzaný hustým čiernym dymom, pokryl okolie popolom a usmrtil jedného požiarnika. Zranenia utrpeli aj ďalší požiarnici. Plamene sa podarilo uhasiť až po piatich hodinách v utorok ráno, informovala tlačová agentúra Nová Čína. Hotel mal byť otvorený v druhej polovicu tohto roku. Čínska ústredná televízia si prenajala pyrotechnickú firmu, ktorá mala zabezpečiť veľkolepú pyrotechnickú show na otvorenom priestranstve pri takmer dokončenom hoteli. Televízia CCTV neodvysielala v poludňajších správach žiadne zábery z požiaru, priniesli ich však zahraničné televízie. Podľa nemenovanej predstaviteľky Čínskej ústrednej televízie sa zatiaľ vie len toľko, že ohňostroj bol odpálený proti pravidlám. Takmer 160 metrov vysoký hotel Mandarin Oriental navrhli holandskí architekti Rem Koolhaas a Ole Scheeren a počas olympijských hier dotváral ako súčasť televízneho komplexu obzor metropoly. Televízna veža vedľa hotela sa stala symbolom modernej a silnej Číny, hoci ešte nemala byť tento rok otvorená. Celý komplex stál 731 miliónov dolárov. Pyrotechnickú firmu z provincie Chu-nan momentálne vypočúvajú. Obyvatelia Pekingu hotel žartovne prezývali "Malé kurča" a televíznu vežu volajú "Veľké nohavice".
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
STV NEWS

TASR NEWS

Zomrel Robert Anderson

Robert Anderson /vpravo / s Deborah Kerrovou a Johnom Kerrom, hviezdami filmu Tea and Sympathy.
Dramatik, scenárista a spisovateľ Robert Anderson zomrel vo veku 91 rokov. Ako informovala jeho nevlastná dcéra Mary-Kelly Busch, skonal v pondelok na zápal pľúc vo svojom manhattanskom dome. Dodala, že v posledných rokoch trpel Alzheimerovou chorobou. Anderson sa narodil 28. apríla 1917 v New Yorku. Študoval na Harvarde, počas druhej svetovej vojny slúžil ako poručík v americkom námorníctve. Po jej skončení sa zapísal do dramatického kurzu na newyorskú univerzitu Nová škola. Svoju prvú hru uviedol na Broadwayi v roku 1950, volala sa Dance Me a Song. K jeho najznámejším titulom patria Tea and Sympathy, You Know I Can't Hear You When the Water's Running a Silent Night, Holy Night . Všetky vyšli u nás v knižných prekladoch pod názvami Čaj a sympatie, Vidíš, že nepočujem, keď tečie voda a Tichá noc, clivá noc. Okrem písania hry aj produkoval, za čo ho trikrát nominovali na divadelné ocenenie Tony. Úspech mal aj ako filmový scenárista. Prvú nomináciu na Oscara získal za Príbeh mníšky (1959). Na cenu Akadémie ho nominovali ešte dva razy - za Delový čln na rieke Jang-c´-ťiang" (1966) a Nikdy som nespieval pre svojho otca (1970). Napriek niekoľkým nomináciám získal jedinú cenu - udelila mu ju americká asociácia scenáristov WGA (Writers Guild of America) za Nikdy som nespieval pre svojho otca (1970). Napokon sa začal venovať písaniu románov. Vydal napríklad diela After (1973) a Getting Up and Going Home (1978). Písal aj pre televíziu. © 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
SLOVAK MEDIA NEWS

9. 2. 2009
MEDIA NEWS



SLOVAK RADIO NEWS

Copyright © TASR 2009
SLOVAK FREE MEDIA

STV NEWS

Orange British Academy Film Awards

Najlepší film -Milionár z chatrče ; Najlepší britský film- Man on Wire – Simon Chinn, James Marsh ; Cena Carla Foremana (za výnimočný výkon britského režiséra, scenáristu alebo producenta na ich prvom filme)-Steve McQueen (režisér a scenárista) – Hunger ;Najlepší herec v hlavnej úlohe- Mickey Rourke - Wrestler ;Najlepšia herečka v hlavnej úlohe - Kate Winslet - The Reader ;Najlepší herec vo vedľajšej úlohe- Heath Ledger - Temný rytier; Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe- Penélope Cruz - Vicky Cristina Barcelona ; Pôvodný scenár- Martin McDonagh - V Brugách ; Adaptovaný scenár -Simon Beaufoy - Milionár z chatrče ; Réžia - Danny Boyle - Milionár z chatrče ; Film v inom, ako anglickom jazyku -Il y a longtemps que je t'aime (réžia: Philippe Claudel) - Francúzsko ; Animovaný film -Wall-E (Andrew Stanton) ; Hudba-Milionár z chatrče - A. R. Rahman ; Kamera -Milionár z chatrče - Anthony Dod Mantle ; Strih -Milionár z chatrče - Chris Dickens ; Výprava-Podivuhodný prípad Benjamina Buttona - Donald Graham Burt, Victor J. Zolfo ; Kostýmy -Vojvodkyňa - Michael O'Connor; Zvuk -Milionár z chatrče - Glenn Freemantle, Resul Pookutty, Richard Pryke, Tom Sayers, Ian Tapp ; Špeciálne vizuálne efekty- Podivuhodný prípad Benjamina Buttona - Eric Barba, Craig Barron, Nathan McGuinness, Edson Williams ; Masky - Podivuhodný prípad Benjamina Buttona - Jean Black, Colleen Callaghan ; Krátky animovaný film - Wallace and Gromit in 'A Matter of Loaf and Death' – Steve Pegram, Nick Park, Bob Baker ; Krátky film -September – Stewart le Maréchal, Esther May Campbell ; Orange Rising Star Award - Noel Clarke
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Agaty - fúka snah za gatí

Stredoeurópske rádiokomunikačné dni 2009
Stredoeurópske rádiokomunikačné dni 2009

Vzdelávacie a konferenčné centrum Intenzíva, s.r.o. v spolupráci s Telekomunikačným úradom SR 12. februára 2009 v Kongresovom centre Technopol, Bratislava organizuje 5. ročník medzinárodnej konferencie CERD´09 Stredoeurópske rádiokomunikačné dni 2009 pod názvom Na čom závisí spokojnosť koncového používateľa DVB ? Cieľom konfrencie je predstaviť výsledky výberového konania na prevádzkovateľov digitálnych multiplexov v SR a prediskutovať možnosti ďalšieho vývoja v šírení programov digitálnej televízie v SR a v susedných krajinách a diskutovať cesty a naznačiť hlavné míľniky k vyššej kvalite DVB (HDTV, MPEG-4...)poskytnúť priestor výrobcom a prevádzkovateľom vysielacej, prijímacej a meracej techniky na sprievodnej výstave. moderátormi budú Miroslav Kollár, generálny riaditeľ, SITA, a.s.a Tomáš Czwitkovics, vedúci redaktor, ekonomický týždenník Trend . Na konferencii ako prednášatelia a diskutujúci vystúpia Michaela Petríková, zast. GR sekcie pôšt a telekomunikácií, MDPT SR ,Ivana Holíčková, manažér technického rozvoja, Slovenská televízia ,Juraj Michňa, zast.predseda Telekomunikačného úradu SR ,Pavel Dvořák, predseda Rady Českého telekomunikačného úradu, ČR , Mihael Krišelj, námestník riaditeľa, Agentúra pre pošty a elektronickú komunikáciu, Slovinsko, Branislav Máčaj, býv.predseda TÚ SR , Igor Chovan, vedúci licenčného odboru Rady pre vysielanie a retransmisiu SR , Pavol Lulajka, riaditeľ Telecom Corp, s.r.o. , Predstavitelia komerčných TV v SR , Predstaviteľ Towercom, a.s.,, Adi Kouadio, Engineer, European Broadcasting Union, Švajčiarsko ,Martin Kubacki, generálny riaditeľ ASTRA CEE, Poľsko , Mário Lelovský, riaditeľ, BaSys Czech&Slovak s.r.o., SR ,Dušan Statelov, generálny riaditeľ, MAINDATA, a.s., SR , Dušan Líška, nezávislý špecialista na digitálnu televíziu, ČR, Pavol Lomen, Trade Marketing Manager, Sony Slovakia, spol. s r.o.
8. 2. 2009
WRITERS GUILD AWARDS

Nedeľné rezna a káva



7. 2. 2009
MEDIA NEWS

Agentúra TNS v Spojených štátoch oznámila, že sprevádzkuje službu DIRECTView™ - nový analytický nástroj, ktorý hodnotí sledovanosť televízií, a ktorý je najväčší svojho druhu v USA. DIRECTView slúži na meranie sledovanosti digitálnych televízii prostredníctvom return-path- data (meranie spätnej vázby) z digitálnych set-top boxov na vzorke 100 000 predplatiteľov satelitných televíznych služieb spoločnosti DIRECTV. Táto služba umožňuje meranie celého spektra programov vysielaných naživo aj prostredníctvom digitálnych videorekordérov – DVR v sekundových intervaloch na viac ako 350 kanáloch. Return-path-data (meranie spätnej väzby) je založené na spracovaní údajov z digitálnych set-top boxov. Zachytáva všetky formy sledovania v sekundových intervaloch: či už sledovania živého vysielania alebo vysielania časovo posunutého. Aby sa zabezpečilo presné meranie digitálnych televízií používajú sa oveľa väčšie vzorky ako pri tradičnom meraní sledovanosti televízií. Agentúra TNS spracováva údaje získané zo set-top boxov a na ďalší deň poskytuje analýzu prostredníctvom InfoSysu, čo je najrozšírenejší systém mediálnych analýz a plánovania na svete. V súčasnosti realizuje agentúra TNS meranie sledovanosti digitálnych formátov metódou return-path-data v šiestich krajinách: vo Veľkej Británii, v Južnej Afrike, v Južnej Kórei, Austrálii, na Novom Zélande a v USA. Prvýkrát sa spustilo meranie digitálnych formátov metódou return-path-data vo Veľkej Británii v roku 2005 pre spoločnosť BSkyB. Spoločnosť Sky používa údaje z panelu, ktorý pozostáva zo 40 000 digitálnych domácností Sky Digital Homes. Toto meranie spája dáta o správaní divákov pri sledovaní s údajmi o realizovanom nákupe značkového tovaru. SkyView je najväčší panel sledovania a nakupovania z jedného zdroja vo Veľkej Británii. Na vzorke 6 500 domácnosti sa od roku 2007 merajú digitálne formáty pre spoločnosť Sky Television aj na Novom Zélande. Nábor a správu domácnosti v paneli realizuje agentúra TNS Nový Zéland a spracovanie dát TNS Veľká Británia. Meria sa len lineárne sledovanie, pričom sa každému divákovi dajú priradiť aj jeho socio-demografické znaky. Od roku 2008 sa realizuje meranie sledovanosti digitálnych formátov pomocou return-path data pre spoločnosť KT na vzorke 10 000 domácností v Južnej Kórei, v roku 2009 by sa malo spustiť také isté meranie aj v Južnej Afrike na vzorke 4 000 predplatiteľov služieb spoločnosti Multichoice a v Austrálii v 10 000 domácnostiach, ktoré majú predplatené služby spoločnosti Foxtel/Austar. V USA sa prvé meranie digitálnych formátov spustilo v roku 2005 pre spoločnosť Oceanic Time Warner na vzorke 250 000 domácností na Havaji. Táto vzorka predstavovala viac ako 90 % všetkých domácností s digitálnym vysielaním v tejto oblasti. Set-top boxy posielajú len údaje o sledovanosti, ktoré slúžia na vytváranie kontinuálnych analýz. Toto meranie neposkytuje socio-demografické charakteristiky. Ďalšie takéto meranie sa v USA začalo realizovať v roku 2006, pričom agentúra TNS poskytuje agregované a anonymné údaje od 300 000 predplatiteľov digitálnych formátov spoločnosti Charter Communication z oblasti Los Angeles. Posledné zavedenie merania digitálnych televízií v Spojených štátoch je už spomínané meranie pre spoločnosť DIRECTV na vzorke 100 000 domácností.

Francúzska polícia zadržala dvoch paparazzov, ktorí zachytili a predali telefonické odkazy speváčky Carly Bruniovej a iných francúzskych umelcov. Informovala o tom webová stránka LeMonde.fr. Texty z odkazovačov, ktoré zaznamenali správy medzi Carlou Bruniovou a hercom Guillaumeom Canetom boli uverejnené v časopisoch "Public" a "France Dimanche" v roku 2006. Vtedy sa ešte Carla nepoznala so svojím terajším manželom, francúzskym prezidentom Nicolasom Sarkozym. V tom istom roku boli publikované v tlači aj esemeskové správy speváka Patricka Bruela. Oboch paparazzov, ktorí vtedy predali novinám tieto informácie, zadržala polícia 2. februára tohto roku, informuje LeMonde.fr.
Copyright © TASR 2009

Mediálny gigant News Corp miliardára Ruperta Murdocha vykázal za svoj druhý fiškálny štvrťrok doposiaľ najväčšiu kvartálnu stratu 6,41 miliardy dolárov (4,98 mld. eur). Dôvodom tejto straty sú odpisy za 8,4 miliardy dolárov (6,53 mld. eur) po akvizícií skupiny Dow Jones, oznámil to koncern v noci na dnes.Ani bez mimoriadnych položiek, však podnik nenaplnil výsledný odhady Wall Street. Druhý fiškálny štvrťrok, čiže október až december, ukončil podnik so ziskom 832 miliónov dolárov (646,46 mil. eur). Bez odpisov by zisk predstavoval 12 centov za jednu akciu, pričom Wall Street očakával 19 centov.Príjmy podniku klesli o 8,4 percenta na 7,9 miliardy dolárov (6,14 mld. eur) a jeho akcie po ukončení štvrťročného obchodovania na burze oslabili o 6,3 percenta. „Očakávali sme síce oslabenie, pokles je však horší a pravdepodobne dlhodobejší, než sme pôvodne odhadovali,“ uviedol to v správe Murdoch ako predseda a generálny riaditeľ spoločnosti. „Zavádzame tvrdí znižovanie nákladov v rámci všetkých našich aktivít a obmedzujeme počty manažérov, do maximálnej možnej miery," dodal.News Corp sa tak zaradil medzi ostatné mediálne konglomeráty, ktoré priniesli nepriaznivé výsledky hospodárenia kvôli slabej ekonomike, keď inzerenti znižujú náklady, vrátane výdavkov na reklamu. Kvôli odpisom vykázal Time Warner tento týždeň štvrťročnú stratu 16 miliárd dolárov (12,43 mld. eur)Walt Disney prišiel s nižším ziskom, ako sa očakávalo kvôli slabému predaju televíznych programov a DVD, napísala agentúra Reuters.
Copyright © ČTK 2009




