14. 11. 2012
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Dve maskérky sa včera neplánovane ocitli vo vysielaní spravodajského kanálu verejnoprávnej Českej televízie ČT24, konkrétne po boku moderátora správ v popoludňajšom Štúdiu 24.
David Borek bol zrazu konfrontovaný so situáciou, v ktorej mu počas materiálu o exhumácii bývalého palestínskeho lídra Jásira Arafata pudrovala jedna z maskérok nos a druhá mu upravovala kravatu. Moderátor sa vysporiadal s tým profesionálne, zachoval kamenný výraz a miernym pohybom ruky iba odtlačil maskérku pudrujúcu mu nos.
Strih réžie vysielania potom tento neplánovaný príspevok do silvestrovského vysielania ČT ukončil.
Informáciu internetového portálu Lidovky.cz potvrdzuje aj autentický videozáznam.
Francúzska mediálna a telekomunikačná spoločnosť Vivendi zaznamenala za 3. kvartál pokles zisku, avšak menší, ako jej analytici predpovedali.
Z najnovších výsledkov Vivendi vyplýva, že jej zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa za tri mesiace do konca septembra znížil medziročne o 8 % na 1,39 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters však predpovedali, že klesne na 1,27 miliardy eur.
Tržby mediálnej skupiny sa v 3. kvartáli znížili medziročne o 1,6 % na 6,67 miliardy eur, čo sa zhruba zhoduje s odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 6,68 miliardy eur.
Čistý zisk Vivendi po očistení od jednorazových príjmov a strát v sledovanom období klesol o 2,9 % na 665 miliónov eur.
Na hospodárske výsledky Vivendi mala negatívny vplyv cenová vojna na telekomunikačnom trhu, ktorá skresala príjmy jej mobilného operátora SFR.
Spoločnosť, ktorá okrem mobilných operátorov vo Francúzsku, v Maroku a Brazílii vlastní napríklad aj nahrávaciu spoločnosť Universal Music, vydavateľstvo videohier Activision Blizzard, či najväčšiu platenú televíznu stanicu vo Francúzsku Canal+, zároveň zvýšila svoj odhad čistého zisku v tomto roku na zhruba 2,7 miliardy eur z pôvodne očakávaných 2,5 miliardy eur.
Čo sa týka SFR, Vivendi plánuje znížiť prevádzkové náklady operátora o 500 miliónov eur do konca roka 2014.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Copyright © TASR 2012
Najväčšia talianska televízna spoločnosť Mediaset
utrpela v treťom štvrťroku
kvôli prepadu ekonomiky svoju prvú štvrťročnú
stratu vôbec. Skupina
vlastnená bývalým premiérom Silviom Berlusconim
tiež oznámila posilnenie trojročného
plánu úspor. Čistá
strata za štvrťrok dosiahla 88,4 milióna
eur . Výsledok za
prvé tri štvrťroky sa tak prehupol do straty 45,4 milióna eur proti
zisku 164,4 milióna
eur v rovnakom období
vlani. Tržby spoločnosti
za deväť mesiacov klesli medziročne o 13
percent na 2,65
miliardy eur. Prejavila
sa v tom recesie na hlavných
trhoch skupiny v
Taliansku a Španielsku.
V segmente platenej
televízie je navyše
Mediaset pod tlakom
konkurenčnej Sky Italia
z globálnej skupiny News Corp mediálneho
magnáta Ruperta Murdocha.
Mediaset reagovala na stratu posilnením
svojho trojročného úsporného programu prijatého
vlani. Cieľ úspor
firma zvýšila o
200 miliónov na 450 miliónov eur.
Copyright © ČTK 2012
BTW SME
BTW SME
Hoci nemusim, zdvihnem
zvoniaci telefon, lebo mi to pripada slusne. A na otazku, ake som mala na
rozhovor reakcie, vysvetlim Sme, ze si nemyslim, ze je dobre, prospesne a zmysluplne,
aby som tri dni po sebe figurovala na titulke ci v clankoch. Lebo ucelom
rozhodne nebola moja sebapropagacia. A teda, ze im neposkytnem ziadne
vyjadrenie k tomu, ake som mala reakcie a ze nechcem ani, aby napisali, ze sa
nechcem vyjadrit, jednoducho ze ich prosim, aby som v nadvaznych clankoch
NEFIGUROVALA (lebo tema sa da tahat aj inak).
Neziadam ich o to preto, ze mam problem komentovat Smer, Fica, ludi, co sa mi ozvali, ci cokolvek ine. Rovnako nejde o to, ze by som nechcela spolupracovat alebo nebola ochotna znasat dosledky medializacie. Vysvetlim im este raz, ze nepovazujem za vhodne a ucelne, aby som na ludi vyskakovala z kazdej konzervy.
Pocujem v tom telefone ozvenu a chcem verit, ze nejde o nahravacie zariadenie, ale len o dosledok mojho presuvania sa po D1. Dokonca poskytnem novinarke alternativne tipy (ktore evidentne nasledne aj pouzila), ako moze splnit zrejme sefredaktorove zadanie tahat temu este 1-2 dni.
Napriek tomu o dve hodiny v Piane visi clanok s mojim menom uvedenym v texte celkom 6x, vratane informacie, ze som sa k reakciam nechcela vyjadrit - avsak uz bez mojho zdovodnenia, preco. Co sa aj ihned prejavi na prvom komentari, ze som asi nepotesila spolustranikov = domnienka (btw nespravna), ze mlcim, lebo ma umlcali).
Pani novinari, robte si svoju pracu - nemame pravo vam diktovat, aby ste ju robili len vtedy, ked nam to vyhovuje. Ale hrajte aspon TROCHU fer.
A skuste porozmyslat, ci nahodou niekedy po dolezitej teme (a je jedno, ci ide o RR alebo nejaku inu) viac nez trojdnova seria clankov, nepomoze skor jedno velke ohlusujuce ticho.
Tak, vlastne len tolko som chcela povedat.
Neziadam ich o to preto, ze mam problem komentovat Smer, Fica, ludi, co sa mi ozvali, ci cokolvek ine. Rovnako nejde o to, ze by som nechcela spolupracovat alebo nebola ochotna znasat dosledky medializacie. Vysvetlim im este raz, ze nepovazujem za vhodne a ucelne, aby som na ludi vyskakovala z kazdej konzervy.
Pocujem v tom telefone ozvenu a chcem verit, ze nejde o nahravacie zariadenie, ale len o dosledok mojho presuvania sa po D1. Dokonca poskytnem novinarke alternativne tipy (ktore evidentne nasledne aj pouzila), ako moze splnit zrejme sefredaktorove zadanie tahat temu este 1-2 dni.
Napriek tomu o dve hodiny v Piane visi clanok s mojim menom uvedenym v texte celkom 6x, vratane informacie, ze som sa k reakciam nechcela vyjadrit - avsak uz bez mojho zdovodnenia, preco. Co sa aj ihned prejavi na prvom komentari, ze som asi nepotesila spolustranikov = domnienka (btw nespravna), ze mlcim, lebo ma umlcali).
Pani novinari, robte si svoju pracu - nemame pravo vam diktovat, aby ste ju robili len vtedy, ked nam to vyhovuje. Ale hrajte aspon TROCHU fer.
A skuste porozmyslat, ci nahodou niekedy po dolezitej teme (a je jedno, ci ide o RR alebo nejaku inu) viac nez trojdnova seria clankov, nepomoze skor jedno velke ohlusujuce ticho.
Tak, vlastne len tolko som chcela povedat.
TOP OF THE POPS
TOP OF THE POPS
1.Televízne noviny – Markíza ; 2. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 3. Modré z neba – Markíza ; 4. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 5. Farma – Markíza ; 6. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT – TV JOJ ; 7. KRIMI- TV JOJ ; 8. Recept na bohatstvo – TV JOJ ; 9. Šport – TV JOJ ; 10. Počasie – Markíza ; 11 Recept na bohatstvo – zostrih – TV JOJ ; 12. Panelák – TV JOJ ; 13. Súdna sieň – TV JOJ
13. 11. 2012
Cena Tibora Vichtu
Cena Tibora Vichtu
Cenu Tibora Vichtu si dnes večer odniesol zo slávnostného finále jubilejného a zároveň posledného 10. ročníka scenáristickej súťaže pre mladých scenáristov do 35 rokov Ján Púček. Študent Filmovej a televíznej fakulty VŠMU v odbore dramaturgia a scenáristika zvíťazil v kategórii celovečerný hraný film so scenárom Keď kvitnú koľajnice.
"Je to pre mňa hlavne zadosťučinenie za tú robotu, ktorú som odviedol. Aj keď je to môj magisterský scenár, na ktorom ešte trištvrte roka bude pokračovať," uviedol pre TASR ocenený autor, ktorý uspel "celkom obyčajným príbehom o láske na rôznych úrovniach" a ocenenie si prevzal z rúk prozaika a scenáristu Dušana Dušeka.
"Je o dospievaní dvoch bratov, ktorí vďaka tomu, že rodičia odídu na pomyselnú dovolenku, dostanú priestor na dospenie. To dospievanie je spojené s tým, že tí dvaja bratia, ktorí ani nemali vážny bratský vzťah, konečne na prahu dospelosti si začínajú k sebe tento vzťah nachádzať," priblížil víťazný scenár Ján Púček, držiteľ hlavnej ceny, ktorá zahŕňa finančnú prémiu 2000 eur, preklad scenára do angličtiny a možnosť zúčastniť sa na medzinárodnom dramaturgickom workshope MIDPOINT.
Odborná porota súťaže, ktorá bola súčasťou Medzinárodného filmového festivalu Bratislava a jej vyhlasovateľom je spoločnosť Arina, pracovala v zložení scenárista Ondrej Šulaj (predseda poroty), dramaturgička Dagmar Ditrichová, scenárista a dramaturg Marián Puobiš, scenárista, režisér a producent Ivo Trajkov a scenáristka Soňa Balážová. Spoločne rozhodli aj o udelení špeciálnej ceny. Tá patrí za pôvodný scenár k celovečernému hranému filmu U dobré naděje autorke Magde Wdowyczinovej. Príbeh absolventky rozhlasovej a televíznej dramaturgie a scenáristiky na JAMU v Brne sa odohráva v areáli psychiatrickej liečebne. Protagonistami príbehu sú psychiatrickí pacienti, ktorí si k sebe počas Vianoc hľadajú cestu.
V kategórii animovaný film sa porota rozhodla cenu neudeliť, v kategórii hraný komediálny seriál zvíťazili dve práce - Podnájom scenáristu Imricha Rešetu a Takmer normálna rodinka od Lukáša Obermajera.
Počas slávnostného večera organizátori súťaže, ktorá poskytovala priestor talentovaným autorom prezentovať a konfrontovať ich práce s názormi filmových a televíznych odborníkov, prekvapili rozhodnutím nevyhlásiť jej ďalší ročník. "Audiovizuálny fond vytvoril dosť veľký priestor, aj finančný, ktorý motivuje mladých autorov, aby sa rovno prihlásili a uchádzali, pretože fond podporuje aj priamo samotnú tvorbu písania scenárov nielen potom vývoj projektu," ozrejmila jeden z dôvodov Dagmar Ditrichová, odborná garantka súťaže. Medzi ďalšie dôvody jej ukončenia uviedla aj nové možnosti v RTVS. "Rozšíril sa priestor, aj komerčné televízie produkujú, majú väčšiu vlastnú pôvodnú, takže sa nám zdalo, že už tých možností je viac, aby sa mladí tvorcovia prejavili a umiestnili v praxi," dodala pre TASR dcéra jedného z najvýznamnejších slovenských scenáristov a dramaturgov 20. storočia, po ktorom bolo ocenenie pomenované.
V minulých ročníkoch získali Cenu Tibora Vichtu napríklad aj Zuzana Liová, Juraj Lehotský, Roman Hríbik, Mira Fornay, Zuzana Belková, Anežka Guziarová a ďalší.
Copyright © TASR 2012
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Nemecký denník Frankfurter Rundschau dnes vyhlásil platobnú neschopnosť a požiadal súd o ochranu pred veriteľmi.
Frankfurter Rundschau mal približne 500 zamestnancov a patrí medzi desať najvýznamnejších nemeckých novín s denným nákladom 120.000 výtlačkov. Bol zároveň jedným z prvých denníkov, ktoré po skončení druhej svetovej vojny získali od amerických okupačných úradov licenciu. Prvé číslo Frankfurter Rundschau vyšlo 1. augusta 1945.
V ostatných rokoch však noviny zápasili so stratami a niekoľkokrát sa pokúšali o reštrukturalizáciu. Frankfurter Rundschau vlastní mediálna skupina DuMont Schauberg, v ktorej má malý podiel aj holding patriaci nemeckým sociálnym demokratom.
Frankfurter Rundschau je po nemeckej agentúre dapd druhým významným médiom, ktoré v priebehu pár týždňov vyhlásilo platobnú neschopnosť.
Informovala o tom agentúra AP.
Francúzska mediálna skupina Lagardére, ktorá je kľúčovým akcionárom európskeho leteckého a zbrojárskeho koncernu EADS, materskej spoločnosti výrobcu lietadiel Airbus, plánuje do konca budúceho roka predať svoj 7,5-% podiel v zbrojárskej firme. Uviedol to dnes generálny riaditeľ Arnaud Lagardére a dodal, že skupina chce na budúci rok ponúknuť na burze aj 20-% podiel v platenom televíznom kanáli Canal+.
Mediálna skupina vlastní 7,5-% podiel v EADS, aby "vyvážila" vplyv nemeckých akcionárov. Nemecký výrobca áut Daimler má totiž 15-% podiel v európskom koncerne a francúzsky štát iba 7,5 %. Ale spolu s Lagardére majú Francúzi rovnaké slovo v EADS ako Nemci.
Lagardére ale už niekoľko rokov avizuje, že chce predať podiely v podnikoch, ktoré nesúvisia s jej hlavnou činnosťou, vrátane EADS a televízneho kanála Canal+, v ktorom má väčšinový 80-% podiel mediálna skupina Vivendi.
Najnovšie vyhlásenie Lagardére, v ktorom dokonca uvádza termín, dokedy sa chce zbaviť podielu v EADS, tak vyvoláva neistotou v súvislosti s francúzsko-nemeckou rovnováhou v zbrojárskom koncerne.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Copyright © TASR 2012
ÚS SR: List šéfredaktorovi časopisu .týždeň
ÚS SR: List šéfredaktorovi
časopisu .týždeň
Vážený pán šéfredaktor,
napriek tomu, že nie som čitateľkou Vášho týždenníka ".týždeň", nikdy som ňou nebola a ani nehodlám byť, musím reagovať na Váš úvodník v čísle 44/2012 pod titulkom "Strach z Čentéša", ako aj na príspevok redaktora Martina Hanusa pod titulkom "Homo Gašparovič a jeho Ivetta" uverejnený na www.tyzden.sk v časti Denník dňa 30. októbra 2012.
Plne rešpektujem právo týždenníka ".týždeň" na jeho existenciu na slovenskom mediálnom trhu, rovnako ako rešpektujem Vaše právo ako šéfredaktora prezentovať svoj názor na spoločenský a politický život na jeho stránkach. Obsahom Vášho periodika sa však teraz musím zaoberať z dôvodu, že podľa môjho názoru neodôvodneným a bezočivým spôsobom útočí na rozhodovaciu činnosť Ústavného súdu Slovenskej republiky (ďalej aj "ústavný súd") a na mňa ako na jeho predsedníčku, a to zrejme iba z dôvodu, že nerozhoduje podľa Vašich predstáv (ak vôbec ide o Vaše predstavy).
Som si vedomá skutočnosti, že ako verejný činiteľ musím strpieť vyššiu mieru kritiky oproti súkromným osobám. Dovolím si však Vás upozorniť na to, že ako šéfredaktorovi by Vám mal byť zrejmý rozdiel medzi kritikou a urážaním. Mali by ste vedieť, že kritika je oprávnená, ak nie sú prekročené medze vecnej kritiky opierajúcej sa o pravdivé skutočnosti a z nich vyplývajúce závery, ak je primeraná obsahom a formou. Článkom "Strach z Čentéša" ste hranice kritiky značne prekročili. Okrem iného v ňom píšete: "Áno, verdikty Ústavného súdu sa v slušnej krajine rešpektujú. Ale toto ešte nie je slušná krajina a ani jej Ústavný súd si ešte nevybudoval vážnosť, skôr pracoval na opaku (stačí si spomenúť na niektoré dávnejšie verdikty z čias mečiarizmu, načasovanie viacerých výrokov alebo nedávny absurdný výpad predsedníčky Macejkovej proti neposlušnému kolegovi Oroszovi)."
Bez ohľadu na to, kto stál za 20 rokov existencie Ústavného súdu Slovenskej republiky na jeho čele, som presvedčená, že si svojou rozhodovacou činnosťou vážnosť vybudoval a na opaku sa pokúšate pracovať svojimi článkami Vy, pán šéfredaktor, v súčinnosti s Vašimi redaktormi, pretože sa nedokážete vysporiadať so skutočnosťou, že ústavný súd je nezávislým súdnym orgánom ochrany ústavnosti a jeho rozhodnutia sú vyjadrením slobodnej vôle všetkých 13 sudcov bez ohľadu na nátlak médií či politikov a, samozrejme, bez ohľadu na predstavy redakcie týždenníka ".týždeň".
Neviem, ktoré dávnejšie verdikty z čias mečiarizmu máte na mysli, a vo svojej podstate by ma to ani nemuselo zaujímať vzhľadom na to, že boli rozhodnutiami iného zloženia ústavného súdu, než akého predsedníčkou som dnes. Ale svojim čitateľom by ste to mohli a aj mali vysvetliť. Ja Vás žiadam o vysvetlenie tej časti Vášho úvodníka, kde hovoríte o "načasovaní viacerých výrokov" a zvlášť o "nedávnom absurdnom výpade predsedníčky Macejkovej proti neposlušnému kolegovi Oroszovi". Zaujímajú ma Vaše argumenty, pretože v prípade, že nimi nedisponujete, možno považovať práve Vaše tvrdenia za absurdný výpad. Tak ako ste Vy považovali za nevyhnutné vyjadriť sa slobodne, ale z môjho pohľadu veľmi nezodpovedne a amatérsky k rozhodovacej činnosti ústavného súdu, ako aj k mojej osobe, považovala som ja ako predsedníčka ústavného súdu po prerokovaní v pléne ústavného súdu za dôležité definitívne uzavrieť tzv. kauzu špeciálny súd – svojím oficiálnym stanoviskom "Vyhlásenie predsedníčky Ústavného súdu Slovenskej republiky Ivetty Macejkovej k definitívnemu ukončeniu tzv. kauzy Špeciálny súd", a nie, ako Vy tvrdíte, výpadom proti neposlušnému kolegovi Oroszovi. Z Vašich zjavne účelových a najmä povrchných hodnotení nie je zrejmé nielen to, v čom bolo podľa Vás moje stanovisko "absurdným výpadom", ale ani to, v čom spočíva "neposlušnosť kolegu Orosza". Opakovane Vám preto dávam do pozornosti celé znenie môjho stanoviska: "Vyhlásenie predsedníčky Ústavného súdu Slovenskej republiky Ivetty Macejkovej k definitívnemu ukončeniu tzv. kauzy Špeciálny súd" (pozri www.concourt.sk časť Aktuality).
To, že sa "hanbíte za výrok Ústavného súdu v kauze Čentéš", je Váš osobný postoj. Ako novinár a zvlášť ako šéfredaktor by ste mali vedieť, že v slušnej krajine (povedané Vašimi slovami) ak kritik nesúhlasí s konkrétnym právnym názorom súdu vyjadreným v súdnom rozhodnutí, mal by svoj iný právny názor odôvodňovať kultivovaným a aj po odbornej stránke erudovaným spôsobom. Tieto atribúty Vášmu úvodníku evidentne chýbajú. V slušnej krajine sa nepovažuje za pozitívny ani fakt, keď dochádza k verejnému kritizovaniu vyhlásených, no písomne ešte nevyhotovených súdnych rozhodnutí, teda keď sa kritizuje bez toho, aby sa kritizujúci subjekt, teda v tomto prípade Vy a Vaši redaktori, oboznámil s písomným odôvodnením kritizovaného súdneho rozhodnutia. Na základe toho, čo ste v tejto veci publikovali vo Vašom úvodníku v týždenníku ".týždeň", by sme skutočne Slovensko nemohli považovať za slušnú krajinu, našťastie, kritérium slušnosti sa neodvíja od obsahu Vášho týždenníka ".Týždeň". Vzhľadom na to, že písomné vyhotovenie odôvodnenia rozhodnutia vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 4/2012 v čase, keď ste zverejnili svoj úvodník, ešte nebolo vyhotovené, vo svojom príspevku ste sa nedokázali pridŕžať ani len základného významu slovu kritika (podľa Slovníka cudzích slov je to odborné posúdenie, spochybnenie, vytknutie nedostatkov), preto ma neprekvapuje, že ste v článku nedefinovali, z čoho ste vychádzali, keď ste použili slová "napriek záplave kľučiek a inotajov je plný priehľadného lokajstva, vypočítavosti a strachu". Preto sa Vás teraz pýtam: V čom vidíte to priehľadné lokajstvo, vypočítavosť a strach, keď toto rozhodnutie je, zdôrazňujem, rozhodnutím väčšiny pléna ústavného súdu?
Vážený pán šéfredaktor,
súčasne využívam príležitosť nielen reagovať na článok Vášho redaktora Martina Hanusa z 30. októbra 2012 uverejnený na www.tyzden.sk v časti Denník pod titulkom "Homo Gašparovič a jeho Ivetta", ale predovšetkým sa chcem dôrazne ohradiť proti jeho nepodloženým tvrdeniam a urážkam. Za normálnych okolností by si jeho "výtvor" nezaslúžil žiadnu pozornosť, ale jeho výmysly a invektívy voči mojej osobe ako predsedníčke ústavného súdu nemôžem nechať bez reakcie. Je mi ľúto, že sa Hanus nezmohol na čo i len minimálnu analýzu rozhodovacej činnosti ústavného súdu, ale zdá sa, že práca s faktmi (napriek tomu, že ich ústavný súd na svojej webstránke ponúka skutočne dostatok) je nad jeho záujem a možno aj schopnosti. V celom jeho príspevku je pravdou iba jedna jediná skutočnosť. Naozaj o všetkom iba bezdôvodne špekulovať – so zjavným cieľom dehonestovať a urážať mňa ako predsedníčku ústavného súdu a spochybňovať rozhodovaciu činnosť všetkých sudcov ústavného súdu.
V súvislosti s rozhodnutím ústavného súdu vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 4/2012 o návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na podanie výkladu čl. 102 ods. 1 písm. t) a čl. 150 Ústavy Slovenskej republiky Hanus napísal: "Macejkovej súd je však spoluautorom tejto časti frašky. Čentéšov podnet má totiž na stole od novembra minulého roka. Začiatkom marca tohto roku sama Macejková uviedla, že ústavní sudcovia o ňom rozhodnú v najbližších dňoch."
V prípade, že by sa Hanus skutočne seriózne venoval tejto téme, určite by mu bola známa tlačová informácia č. 27/2012 na webstránke ústavného súdu, kde bol 29. mája 2012 zverejnený stručný prehľad v konaniach, ktoré súvisia s voľbou generálneho prokurátora (www.concourt.sk v časti Média – Tlačové správy – K udalosti).
V ďalšej časti článku Hanus píše: "Čo si však počať v krajine, v ktorej právo a ústavnosť pošliapavajú prezident spolu s Ústavným súdom?" Dokáže Hanus definovať, v čom alebo akým spôsobom pošliapavame? Môže tieto tvrdenia podložiť faktmi alebo sa opiera iba o svoje pocity?
Hanusa trápi otázka: "Prečo sa stala Ivetta Macejková predsedníčkou Ústavného súdu?". Keď mu dochádzajú argumenty, pomáha si nepodloženými výmyslami: "Do jej vymenovania o nej nebolo známe prakticky nič, len to, že bola blízka HZDS." Na základe čoho spája moju profesionálnu kariéru sudkyne (mimochodom všetkých stupňov všeobecných súdov od okresného súdu až po najvyšší súd) s činnosťou politickej strany HZDS?
Absurdne pre mňa vyznievajú aj ďalšie slová v článku: "Odkedy sa stala predsedníčkou ÚS, je o nej známe len to, že sa ňou nikdy nemala stať. (Stačí si prečítať nedôstojný list, ktorý začiatkom marca napísala exministerke spravodlivosti Lucii Žitňanskej, či naposledy absurdné vyhlásenie ku kolegovi Oroszovi.)" Hanus zrejme zámerne zabudol čitateľom uviesť, v čom spočíva nedôstojnosť listu poslankyni a političke Lucii Žitňanskej a v čom absurdnosť stanoviska ku kolegovi Oroszovi.
V závere článku Hanus píše: "Kľúčom k jej závratnej kariére bol on, prezident Ivan Gašparovič, ktorý z nej v roku 2007 spravil štvrtého najvyššieho ústavného činiteľa v štáte. Je pravdepodobné, že to mohlo súvisieť aj s ich nadštandardným vzťahom z obdobia keď bol Gašparovič jej učiteľom na právnickej fakulte."
Vážený pán šéfredaktor, moja kariéra do okamihu vymenovania za predsedníčku ústavného súdu je spojená, opätovne zdôrazňujem, s pôsobením na všetkých stupňoch všeobecných súdov od okresného súdu po najvyšší súd, takže Hanus opäť zámerne neuvádza fakty, čo sa týka môjho profesionálneho vývoja, a verný svojmu postupu pri tvorbe celého článku opäť bez uvedenia faktov špekuluje aj o mojom údajnom nadštandardnom vzťahu s prezidentom z obdobia môjho štúdia na právnickej fakulte a podsúva čitateľom nevyslovenú otázku, ktorá vážne poškodzuje moju česť, česť pána prezidenta a nám blízkych osôb a na takéto sprosté ohováranie Hanus právo nemá.
Hanus uzatvára svoj článok vetou: "Ivan Gašparovič a Ivetta Macejková si píšu iný príbeh – o dvoch obyčajných právnikoch, ktorí páchajú na krajine neobyčajne veľa škôd." Považujem toto Hanusove vyhlásenie nielen za hrubú urážku dvoch z najvyšších ústavných činiteľov, ale aj za porušenie Etického kódexu Slovenského syndikátu novinárov – zvlášť časti II Základné hodnoty odsek 2 – a Rezolúcie Rady Európy 1003(1993) o etike žurnalistiky, predovšetkým jej článkov 21, 22 a 23, redakciou časopisu ".týždeň", ktorú vediete práve Vy, pán Hríb.
predsedníčka ÚS SR Ivetta Macejková
SLOVAK MEDIA NEWS
SLOVAK MEDIA NEWS
Opozičný poslanec Branislav Škripek
(OĽaNO) chce do svojho zákona, ktorým bojuje proti nahote v dennej tlači,
doplniť aj paragrafy o ochrane detí pred zobrazovaním násilia v médiách.
Navrhli mu to poslanci školského parlamentného výboru, ktorý sa dnes zaoberal
Škripekovou novelou zákona upravujúcou podmienky predaja a rozširovania tlače a
iných vecí spôsobilých ohroziť mravnosť.
"Zobrazenie násilia je rovnako nebezpečná vec. Mladí ľudia nevedia oddeliť tú surrealitu, ktorú vidia v televízii od reality, ktorú žijú. A práve to spojenie erotizácie a násilia je nebezpečné pre vnútorný duševný vývoj detí," zdôvodnil dnes poslanec. Nevylúčil, že do novely doplní aj ďalšie ustanovenia, napríklad proti nabádaniu na hranie hazardných hier či pitiu alkoholu.
Úzku definíciu pojmu ohrozenie mravnosti Škripekovi vo svojom stanovisku vyčítalo aj ministerstvo školstva. "Celá zložitá oblasť etických noriem, morálnych noriem a spoločenských noriem správania, je zúžená iba na problematiku vecí s erotickým obsahom, čo by prakticky znemožnilo sankcionovať ohrozenie mravnosti zverejnením nevhodného obsahu v periodickej tlači, ak by tento obsah nemal erotický kontext," napísalo ministerstvo. Vláde odporučilo s pripomienkami odsúhlasiť poslanecký návrh. Poslancovu novelu posunul parlament do druhého čítania minulý týždeň.
Cieľom Škripekovej novely je zakázať predaj a rozširovanie tlače a iných vecí, ktoré môžu ohroziť mravnosť, osobám mladším ako 18 rokov. Novelou chce dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa nemohlo vyskytovať obscénne zobrazenie ľudského tela. Poslanec odmietol, že by išlo o cenzúru. "Tak, ako sme schopní akceptovať, že je nesprávne deťom a mladým ľuďom predávať alkohol, rovnako chcem vyvolať túto diskusiu, aby sme rešpektovali, že do 18 rokov nemáme sprístupňovať dehonestujúco podávaný pohľad na ľudské telo a intimitu človeka," podotkol dávnejšie.
"Zobrazenie násilia je rovnako nebezpečná vec. Mladí ľudia nevedia oddeliť tú surrealitu, ktorú vidia v televízii od reality, ktorú žijú. A práve to spojenie erotizácie a násilia je nebezpečné pre vnútorný duševný vývoj detí," zdôvodnil dnes poslanec. Nevylúčil, že do novely doplní aj ďalšie ustanovenia, napríklad proti nabádaniu na hranie hazardných hier či pitiu alkoholu.
Úzku definíciu pojmu ohrozenie mravnosti Škripekovi vo svojom stanovisku vyčítalo aj ministerstvo školstva. "Celá zložitá oblasť etických noriem, morálnych noriem a spoločenských noriem správania, je zúžená iba na problematiku vecí s erotickým obsahom, čo by prakticky znemožnilo sankcionovať ohrozenie mravnosti zverejnením nevhodného obsahu v periodickej tlači, ak by tento obsah nemal erotický kontext," napísalo ministerstvo. Vláde odporučilo s pripomienkami odsúhlasiť poslanecký návrh. Poslancovu novelu posunul parlament do druhého čítania minulý týždeň.
Cieľom Škripekovej novely je zakázať predaj a rozširovanie tlače a iných vecí, ktoré môžu ohroziť mravnosť, osobám mladším ako 18 rokov. Novelou chce dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa nemohlo vyskytovať obscénne zobrazenie ľudského tela. Poslanec odmietol, že by išlo o cenzúru. "Tak, ako sme schopní akceptovať, že je nesprávne deťom a mladým ľuďom predávať alkohol, rovnako chcem vyvolať túto diskusiu, aby sme rešpektovali, že do 18 rokov nemáme sprístupňovať dehonestujúco podávaný pohľad na ľudské telo a intimitu človeka," podotkol dávnejšie.
Copyright © TASR 2012
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Prezident ČR Václav Klaus nepodpísal zákon o audiovízii a vrátil ho včera do Poslaneckej snemovne. Ide o legislatívnu normu, na základe ktorej mal namiesto Štátneho fondu ČR pre podporu a rozvoj českej kinematografie vzniknúť nový Štátny fond kinematografie. Dostával by až 300 miliónov korún ročne, polovicu z tejto sumy od komerčných televízií.
Klaus v zdôvodnení uviedol, že podľa jeho názoru je filmový priemysel štandardným obchodným odvetvím, nie verejným statkom, ktorý by mal byť financovaný z verejných zdrojov, teda aj z prostriedkov tých, ktoré by ich na tento účel dobrovoľne nedali. Ak si parlament myslí opak, potom by sa zámer podporovať kinematografiu mal porovnávať s inými verejnými záujmami v rámci zostavovania štátneho rozpočtu a nemal by byť financovaný z mimorozpočtových zdrojov a teda privilegovaný voči iným, uviedol podľa agentúry Mediafax najvyšší český predstaviteľ.
Klaus podľa vlastných slov formálne iný, ale v podstate veľmi podobný zákon vrátil do snemovne už pred šiestimi rokmi, schválený však napokon nebol. Prezident zdôraznil, že svoje stanovisko odvtedy nezmenil. Považuje teda aj naďalej za neobhájiteľné a neodôvodnené, aby štát takýmto spôsobom podporoval podnikateľov vo filmovom priemysle a nie napríklad českú hudbu, české výtvarné umenie alebo architektúru, české divadlo, literatúru či šport.
Český prezident sa domnieva, že skutočným problémom súčasnej českej kinematografie nie je ani tak nedostatok financií, ale skôr nedostatok tvorivej invencie. "Som presvedčený, že by sa snemovňa mala nad týmto zákonom ešte raz zodpovedne zamyslieť," uzavrel Václav Klaus.
Copyright © TASR 2012
TV JOJ NEWS
TV JOJ NEWS
Televízny trh na Slovensku sa už čoskoro rozšíri o novú televíznu stanicu, ktorá doplní vysielanie televízií JOJ a PLUS. TV JOJ vstúpila na televízny trh v marci 2002, stanica PLUS začala vysielať v októbri 2008. V prvom štvrťroku 2013 začne svoje vysielania tretia stanica zo skupiny JOJ. Jej názov sa dozviete už čoskoro.
V poradí tretia stanica zo skupiny JOJ bude primárne zameraná na spravodajstvo, dokumenty a lifestyle. Rozšírené spravodajské tímy novej televízie budú mať ambíciu odvysielať najnovšie informácie z politického, spoločenského a kultúrneho diania ako prví. Okrem toho budú pripravené priniesť aj mimoriadne spravodajstvo v ktorúkoľvek dennú či nočnú hodinu.
„Nová televízna stanica predstavuje najzmysluplnejšie využitie potenciálu a skúseností spravodajských redakcií súčasnej TV JOJ,“ hovorí riaditeľ spravodajstva a publicistiky TV JOJ Roland Kubina. „Už dnes vyrábame najviac spravodajských a publicistických formátov medzi komerčnými plnoformátovými slovenskými stanicami a naše relácie patria vo svojich slotoch k najsledovanejším programom na trhu. TV JOJ má skvelý spravodajský tím, tešíme sa, že máme príležitosť spoločne pripraviť opäť niečo nové,“ dodáva.
Programovú ponuku novej stanice bude okrem spravodajstva dopĺňať najväčší výber akvizičných dokumentárnych programov, pôvodné slovenské dokumenty, lifestylové programy a pravidelné talkshow, ktoré sa budú venovať politickým a spoločenským témam, nevynímajúc ani minoritné témy. Relácie novej spravodajskej stanice budú dramaturgovať a moderovať skúsení profesionáli z oblasti spravodajstva.
„Nová televízia doplní programovú ponuku TV JOJ a PLUS, klientom poskytne ďalší atraktívny priestor a divákom kvalitné profesionálne spravodajstvo doplnené o atraktívne akvízície a publicistiku. Svoje vysielanie bude zameriavať na divácku cieľovú skupinu mužov a mladých žien v produktívnom veku,“ dopĺňa predstavu o smerovaní novej stanice riaditeľ obchodu Martin Heržo.
„TV JOJ stále potvrdzuje, že udáva trendy v televíznom vysielaní na Slovensku. Dôkazom toho bude aj nová stanica. Pripravujeme ju so zápalom a energiou, ktorá je vlastná ľuďom pracujúcim pre skupinu JOJ. Ako vždy, aj tentoraz prinesieme na trh neopozerané formáty v spravodajsko-publicistikom žánri, ktoré doteraz neboli na slovenskom trhu bežné. Musím povedať, že sa na štart našej tretej stanice veľmi teším,“ uviedol generálny riaditeľ TV JOJ František Borovský.
Štart novej atraktívnej stanice skupiny JOJ je naplánovaný na marec 2013. Diváci na celom Slovensku si ju budú môcť naladiť zdarma v DVBT spoločnosti Towercom, ktorá je celoslovenským prevádzkovateľom teresteriálneho vysielania
Šéfredaktor denníka SME odmietol opraviť chybu
Šéfredaktor denníka SME
odmietol opraviť chybu
Šéfredaktor denníka SME odmietol opraviť chybu, ktorá falošne diskreditovala Roberta Fica Úrad vlády SR včera, 12.11.2012 zaslal denníku SME a týždenníku Plus 7 dní žiadosť o uverejnenie opravy zverejnenej informácie, podľa ktorej si predseda vlády SR R. Fico na zasadnutí Rady pre partnerskú dohodu želal, aby vláda predložila do Bruselu "niečo, čo by malo slúžiť straníckym cieľom a predovšetkým zvyšovaniu hospodárskeho rastu a súčasne by to mal byť sebecký slovenský materiál." Táto informácia, ktorú zverejnili obe spomínané média v uplynulých dňoch, bola korektná v tom zmysle, že zápis z rokovania uvedenej rady vlády skutočne uvádzal toto vyjadrenie premiéra. Informácia však nebola pravdivá, pretože zvukový záznam z rokovania následne preukázal, že vyjadrenie predsedu vlády znelo: "niečo, čo by malo slúžiť strategickým cieľom ...". Eurofondy by teda podľa premiéra mali slúžiť "strategickým" a nie "straníckym" cieľom, ako uvádzal záznam a na základe neho aj nesprávne denník SME. Išlo teda zjavne o chybu na strane prepisovateľky zvukového záznamu, za čo sa Úrad vlády SR uvedeným redakciám ospravedlnil. Súčasne však v záujme naplnenia nároku verejnosti na pravdivé informácie, sme obe redakcie požiadali o zverejnenie opravy tohto údaju, pričom sme im aj sprístupnili inkriminovanú pasáž zvukového záznamu. Informácia o vôli premiéra, aby eurofondy slúžili straníckym cieľom, má totiž zásadne iný význam, ako keď predseda vlády chce, aby slúžili strategickým cieľom. Je nám ľúto, ako nás informovala zodpovedná redaktorka D. Krajanová, že šéfredaktor SME M. Kostolný odmietol uviesť v tlačenej verzii denníka túto nepravdivú informáciu na pravú mieru. Svojim zamietavým postojom, žiaľ, odoprel svojim čitateľom ich nárok na pravdivé informácie, čo nemožno označiť inak ako neprofesionálny žurnalistický postup.
Stanovisko pre TASR poskytol Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR
Na svätého Huberta ide teplo do čerta
Na svätého Huberta ide
teplo do čerta
Jednotka lepšie .
Dvojka lepšie.
Spolu nad 12 - 12.02 %.
Spolu nad 12 - 12.02 %.
Markíza lepšie .
TV Doma lepšie.
DAJTO tiež lepšie.
JOJ horšie .
JOJ PLUS horšie.
TA 3 horšie.
Jednotka - 9.14% ;
Dvojka - 2.88 % ;
Markíza - 24.04 % ;
TV DOMA - 5.83% ;
DAJTO- 2.42 %
TV JOJ – 20.49 % ;
JOJ PLUS- 4.37 % ;
TA 3 - 1.60 %
PRIESKUM MEDIAN SK
PRIESKUM MEDIAN SK
Najčítanejším denníkom na Slovensku v druhom a treťom kvartáli 2012 je Nový Čas s 19 percentami čitateľov, nasleduje denník Sme so siedmymi percentami. Čítanosť denníka Plus jeden deň je rovnako na úrovni sedem percent, nasleduje denník Pravda so šiestimi percentami, Šport a Korzár so štyrmi percentami, Hospodárske noviny a Új Szó majú po tri percentá. Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s prvým a druhým kvartálom roka vzrástla o jedno percento na úroveň 37 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Aspoň raz za dva týždne číta denníky 76 percent populácie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar.
V druhom a treťom kvartáli 2012 dosiahlo Rádio Expres v parametri podiel na trhu s 21 percentami prvé miesto. Nasleduje Rádio Slovensko s 20-percentým podielom na trhu, s 13-percentým podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 9 percentami a na piatom Rádio Europa 2 s ôsmymi percentami. Rádio Regina a Rádio Viva majú po sedem percent, rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla päťpercentný podiel na trhu. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel desaťpercentný z trhu.
Medzi slovenskými televíznymi stanicami sa v ukazovateli podiel na trhu za druhý na prvom mieste so 43 percentami sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 24 percent a za ňou sa s 10-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma s piatimi percentami, TA3 s dvoma percentami a slovenskú sedmičku uzatvárajú Dvojka rovnako s dvoma percentami a Plus s jedným percentom. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 14 percent, z toho najvyššie hodnoty dosahujú RTL Klub (tri percentá), TV 2 (dve percentá) a NOVA (jedno percento).
Výsledky prieskumu boli zbierané od 2. apríla do 16. septembra 2012 na vzorke 4292 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov. TASR ich poskytla spoločnosť MEDIAN SK.
Copyright © TASR 2012
12. 11. 2012
Zomrel Viliam Polónyi
Zomrel Viliam Polónyi
Známy slovenský herec Viliam Polónyi dnes zomrel vo veku 84 rokov. TASR to potvrdila jeho manželka Božena. V poslednej dobe slabý a chorý herec podľa jeho manželky naposledy vydýchol o 14.40 hodine.Viliam Polónyi sa narodil 6. júla 1928 v Krupine. V mladosti sa venoval viacerým aktivitám – ochotníckemu divadlu, hudbe, spevu aj športu. Po absolvovaní Obchodnej školy odišiel hrať futbal do moravského Zlína, neskôr prestúpil do bratislavskej Káblovky. Potom ho očarilo divadlo, ktorému sa začal venovať na profesionálnej úrovni.
V roku 1949 ho prijali do novovzniknutého zvolenského Stredoslovenského divadla, neskôr prešiel do Nitry a pôsobil aj vo Vojenskom umeleckom súbore v Bratislave.
Jeho kroky neskôr smerovali na bratislavskú Novú scénu, kde hral v činohre, v divadle pre deti a mládež a predstavil sa aj v operete. Na Novej scéne odohral množstvo divadelných predstavení. Ocenením jeho hereckých kvalít bolo udelenie titulu Zaslúžilý umelec, ktorý získal za postavu Palčíka v hre Jozefa Gregora Tajovského Statky zmätky.
Viliam Polónyi pôsobil aj v Slovenskom rozhlase, v Slovenskej televízii, aj v dabingu.
Vo filme debutoval v roku 1955 vo filme Štvorylka. Stvárnil veľké množstvo svojráznych postavičiek, ako aj charakterových úloh v rôznych žánroch. Úspech mu priniesla spolupráca s Andrejom Lettrichom, kde vo voľnej detektívnej tetralógii stvárnil úlohu poručíka Michalka. Divákom najviac utkvel v pamäti ako výmyselnícky báťa Klimo vo filme Sebechlebskí hudci z roku 1975.
Účinkoval v takmer 100 slovenských i zahraničných filmoch. V roku 1967 - hneď v prvom ročníku, odkedy sa cena udeľovala - mu za herecký výkon postavy Cyrila Šúpalu vo filme Tango pre medveďa udelili cenu IGRIC.
Herec Viliam Polónyi pôsobil aj vo funkcii riaditeľa Divadla Andreja Bagara v Nitre a neskôr viedol aj Novú scénu v Bratislave.
Ako funkcionár sa angažoval aj v športe, naposledy v AŠK Inter Slovnaft. Je nositeľom Ceny mestskej časti Bratislava - Nové Mesto.
Viliam Polónyi patril do hereckej generácie, ktorá začiatkom 50. rokov minulého storočia prispela k búrlivému rozmachu siete profesionálnych divadiel na Slovensku. Prezident SR Ivan Gašparovič udelil na návrh vlády SR 8. januára 2009 Viliamovi Polónyimu štátne vyznamenanie Pribinov kríž III. triedy za významné zásluhy o kultúrny rozvoj Slovenskej republiky v oblasti divadelného a filmového umenia.
Copyright © TASR 2012
Stanovisko IPI Slovensko k dnešnej TB Prezidenta SR I.Gašparoviča
Stanovisko IPI Slovensko k dnešnej
V záujme dobrého informovania verejnosti by sa mali najmä verejní činitelia vo vzťahu k mediam zamyslieť nad svojou zodpovednosťou voči verejnosti."
SLOVAK MEDIA NEWS
Predseda
neparlamentnej Občianskej konzervatívnej strany a aktivista Ondrej Dostál
netradičným spôsobom pokračuje v podávaní podnetov na trestné stíhanie za
vlastné články na blogoch. Najskôr takto vyjadril podporu autorke filmového
dokumentu Nemoc tretej moci Zuzane Piussi a teraz aj novinárke Zuzane Petkovej.
Dostál najprv napísal na svojom blogu článok Ak zavriete Piussi, tak aj mňa,
prosím, v ktorom verejne schvaľuje, že filmárka do filmu zaradila scénu so
sudkyňou Helenou Kožíkovou, za čo sa už vedie trestné stíhanie vo veci. Potom
Dostál podal na polícii podnet na trestné stíhanie. Chce, aby policajti
preskúmali, či sa nedopustil schvaľovania trestného činu, čo je rovnako
trestné. Teraz svoj postup zopakoval - na dnešnom policajnom výsluchu, na ktorý
išiel kvôli Piussi, podal ďalší podnet pre svoj blogerský článok So Zuzanami do
basy: Keď s Piussi, tak aj s Petkovou. V tomto článku zas Dostál schvaľuje, že
Petková napísala článok, v ktorom zverejnila plat manželky predsedu Najvyššieho
súdu SR Štefana Harabina. Zaň čelí obvineniu z trestného činu neoprávneného
nakladania s osobnými údajmi. "Ja som tak hlboko presvedčený, že ani v
jednom z týchto prípadov nejde o trestný čin, ale o šikanovanie za zverejnenie
informácií, že som urobil takéto verejné vyhlásenie a som ochotný riskovať aj
trestné stíhanie," uviedol po výsluchu Dostál. Okrem vyjadrenia podpory
autorkám chcel aj verejne upozorniť, k akým absurdným stíhaniam dochádza. V
prípade, že polícia nebude Dostála za schvaľovanie trestného činu stíhať,
potvrdí sa podľa neho aj to, že autorky sa trestných činov nedopustili.
Dostál dnes
pôvodný podnet za svoj článok o schvaľovaní počínania Piussi rozšíril.
Policajtov upozornil, že na internetovom portáli changenet.sk je zverejnené
vyhlásenie, ktorého signatári schvaľujú postup filmárky Piussi. Okrem 130
úvodných signatárov vyhlásenie prostredníctvom portálu podpísalo ďalších
približne 1 800 ľudí. Okrem toho dal polícii aj publikované stanovisko
organizácie VIA IURIS, ktorá označila prípadné stíhanie Piussi za
neopodstatnené a uviedla, aké dôvody ju k takému názoru vedú. "Toto
stanovisko som polícii dal aj na objasnenie môjho konania," dodal Dostál.
Policajti si ho dnes pôvodne zavolali preto, aby podal doplňujúce informácie k
svojmu prvému podnetu. Chceli vedieť, kde bol v čase publikovania svojho článku
na blogu, tak im povedal, že doma za počítačom.
Dokument
Zuzany Piussi Nemoc tretej moci obsahuje rozhovor s bývalou členkou Súdnej rady
SR a vtedajšou predsedníčkou Okresného súdu Bratislava I sudkyňou Helenou
Kožíkovou, ktorý sa týka známej a medializovanej kauzy zosnulej sudkyne Marty
Laukovej. Kožíková sa na filmovom zázname rozpráva s dcérou zosnulej sudkyne
Laukovej. Tá kladie Kožíkovej otázky, ktoré sa týkajú jej starších vyjadrení na
adresu sudkyne Laukovej ešte pred jej smrťou. Sudkyňa Kožíková má na filmovom
zázname spočiatku cez oči čierny pruh. Po odvysielaní tohto filmu v televízii
podala sudkyňa žalobu na RTVS za poškodenie dobrej povesti a trestné oznámenie,
na základe čoho polícia začala trestné stíhanie vo veci prečinu porušenia
dôvernosti ústneho prejavu.
V prípade
podnetu na trestné stíhanie za svoj článok o schvaľovaní konania Petkovej
Dostál upozornil policajtov, že na portáli je podobné vyhlásenie ako v kauze
Piussi. Podpísalo ho viac ako 300 ľudí, schvaľujúcich konanie Zuzany Petkovej.
Novinárka v júli 2010 napísala článok, v ktorom bol zverejnený plat manželky
predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina. Novinárka je obvinená z trestného
činu neoprávneného nakladania s osobnými údajmi. Podávateľom trestného
oznámenia v tejto veci bol Štefan Harabin, ktorý však neskôr stíhanie novinárky
označil za absurdné. „Trestnoprávnu, politickú i morálnu zodpovednosť nesie
politický nominant a predstaviteľ ministerstva spravodlivosti. To je
neuveriteľné, že niekto má správnu stranícku knižku a známosti vo vláde, tak je
nad zákonom,“ vyhlásil po obvinení novinárky Harabin. Podľa jeho názoru nesie
zodpovednosť predstaviteľ rezortu spravodlivosti bez právnického vzdelania,
ktorý túto akciu zrealizoval a nie novinárka.
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva
vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez
predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne
zakázané.
Reakcia DPB na zavádzajúci článok
v
denníku Plus 1 deň
Dopravný podnik Bratislava sa dôrazne ohradzuje voči článku v denníku Plus 1 deň, ktorý je tendenčný a neobjektívny.
Predmetný článok autorky Petry Fačkovcovej - Klimešovej, uverejnený dňa 12. novembra 2012 na str. 10 – 11, dezinterpretuje súvislosti o verejnej súťaži, ktorá bola transparentná. Už v samotnom názve „Kto bude prešívať zipsy za40-tisíc eur?“ dochádza k hrubej manipulácii napriek tomu, že DPB poskytol redaktorke stanovisko, v ktorom uvádza, že z daného objemu sa počas 3 rokov trvania zmluvy bude čerpať len podľa potreby. V samotnom texte je táto informácia uvedená iba okrajovo, aj keď je to kľúčová súvislosť. Ku dňu uzávierky denníka dokonca neboli čerpané žiadne prostriedky. Autorka túto informáciu zamlčala, čo DPB považuje za zámer so snahou o diskreditáciu vedenia a zamestnancov DPB.
Napriek poskytnutému stanovisku právneho oddelenia DPB redaktorka Klimešová uviedla pracovné zaradenie zamestnanca, čo je v rozpore so zákonom 428/2002 o ochrane osobných údajov.
DPB považuje za tendenčné a zavádzajúce aj špekulatívne otázky autorky o vplyve bývalého poradcu generálneho riaditeľa na tender, ktoré nevie však podporiť faktami. V súťaži vyhrala najlacnejšia ponuka s najkvalitnejšími službami a tieto kritériá v súťažiach nijako nesúvisia s akýmikoľvek príbuzenskými vzťahmi, o ktorých výberová komisia ani nemala vedomosť.
Služby, ktoré boli pre zamestnancov zabezpečené na základe požiadaviek odborárov, budú využívané v prípade ojedinelej potreby opráv uniforiem a DPB nepredpokladá, že tento objem by sa vyčerpal. Článok však navádza dojem, že spomínaná suma bude celá vyčerpaná, napriek tomu, že redaktorka mala aj tento predpoklad jasne uvedený v stanovisku DPB.
Vysúťažená spoločnosť má mnohé ďalšie, omnoho väčšie zákazky, dokonca pre Dopravný podnik Bratislava poskytovala služby aj v 90. rokoch a aj v minulosti sa uchádzala v niekoľkých ďalších tendroch, autorka článku však tieto súvislosti neuviedla.
SLOVAK MEDIA NEWS
SLOVAK MEDIA NEWS
Odvolací súd v Londýne vydal nariadenie, ktorým obmedzuje informovanie v prípade odobratých maloletých slovenských detí. Súd požiadal slovenské zastupiteľstvo v Londýne, aby toto nariadenie sprostredkovalo slovenským médiám, ktoré o prípade informujú. "Takéto nariadenie je bežnou súčasťou prípadov, keď ide o maloleté deti a jeho cieľom je zabrániť verejnej identifikácii detí, rodičov, pestúnov a ľudí, ktorí vykonávajú každodennú starostlivosť o deti a ich zdravotné hodnotenie," informoval tlačový odbor ministerstva zahraničných vecí.
Rezort diplomacie upozorňuje, že nariadenie súdu je dôležité najmä pre médiá, ktoré priamo informujú o prípade z Veľkej Británie, keďže sankcie vyplývajúce z tohto nariadenia sú vykonateľné na území, na ktoré sa vzťahuje jurisdikcia britského súdu. "Ak neuposlúchnete toto nariadenie, môžete byť uznaný vinným z neuposlúchnutia súdneho príkazu a uväznený, potrestaný pokutou alebo zhabaním majetku. Mali by ste si nariadenie pozorne prečítať a odporúča sa čo najskôr konzultovať vec s právnym zástupcom," uvádza sa podľa ministerstva v nariadení. Médiá tak nemôžu zverejňovať mená, adresu, fotografie a zábery odobratých detí, ich rodičov či pestúnov. Slovenskej občianke odobrala Anglická sociálna služba - Social Service pred viac ako dvoma rokmi dvoch maloletých synov a rozhodla o ich adopcii. Stalo sa tak na základe obvinenia zo zneužívania. Britský súd by mal o prípade rozhodnúť v utorok.
Predsedu neparlamentnej Občianskej konzervatívnej strany a aktivistu Ondreja Dostála dnes predpoludním vypočuje polícia, či sa článkom Ak zavriete Piussi, tak aj mňa, prosím, nedopustil schvaľovania trestného činu, čo je tiež trestné. Dostál pritom aktivitu polície inicioval sám, lebo podal takýto podnet na trestné stíhanie. "V spomínanom článku verejne schvaľujem konanie Zuzany Piussi, ktorá do filmu Nemoc tretej moci zaradila scénu so sudkyňou Helenou Kožíkovou," uviedol Dostál.
Dokument Zuzany Piussi Nemoc tretej moci obsahuje rozhovor s bývalou členkou Súdnej rady SR a vtedajšou predsedníčkou Okresného súdu Bratislava I sudkyňou Helenou Kožíkovou, ktorý sa týka známej a medializovanej kauzy zosnulej sudkyne Marty Laukovej. Kožíková sa na filmovom zázname rozpráva s dcérou zosnulej sudkyne Laukovej. Tá kladie Kožíkovej otázky, ktoré sa týkajú jej starších vyjadrení na adresu sudkyne Laukovej ešte pred jej smrťou. Sudkyňa Kožíková má na filmovom zázname spočiatku cez oči čierny pruh. Po odvysielaní tohto filmu v televízii podala sudkyňa žalobu na RTVS za poškodenie dobrej povesti a trestné oznámenie, na základe čoho polícia začala trestné stíhanie vo veci prečinu porušenia dôvernosti ústneho prejavu.
Dostál poznamenal, že "verejného schvaľovania činu Zuzany Piussi" sa dopustili aj signatári Vyhlásenia k trestnému stíhaniu Zuzany Piussi, ktoré je zverejnené na internetovom portáli changenet.sk. Okrem 130 úvodných signatárov vyhlásenie prostredníctvom portálu podpísalo ďalších približne 1 800 ľudí.
Na portáli je aj podobné vyhlásenie k trestnému stíhaniu novinárky Zuzany Petkovej. Tá v júli 2010 napísala článok, v ktorom bol zverejnený plat manželky predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina. Novinárka je obvinená z trestného činu neoprávneného nakladania s osobnými údajmi. Podávateľom trestného oznámenia v tejto veci bol Štefan Harabin, stíhanie novinárky však označil za absurdné. „Trestnoprávnu, politickú i morálnu zodpovednosť nesie politický nominant a predstaviteľ ministerstva spravodlivosti. To je neuveriteľné, že niekto má správnu stranícku knižku a známosti vo vláde, tak je nad zákonom,“ vyhlásil po obvinení novinárky Harabin. Podľa jeho názoru nesie zodpovednosť predstaviteľ rezortu spravodlivosti bez právnického vzdelania, ktorý túto akciu zrealizoval a nie novinárka. Spomínané vyhlásenie na webe podpísalo viac ako 300 ľudí, schvaľujúcich konanie Zuzany Petkovej.
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
MEDIA NEWS
MEDIA
NEWS
Po obvinení nemenovaného bývalého
politika zo zneužívania detí v programe BBC, ktoré sa ukázalo byť nepodložené,
padli dnes ďalšie hlavy. Zodpovednosť za jeho odvysielanie prevzali a svojich
funkcií sa vzdali riaditeľka spravodajstva BBC News Helen Boadenová a jej
zástupca Steve Mitchell.
Informovali o tom dnes svetové tlačové agentúry. Spravodajská stanica BBC na svojej webovej stránke uviedla, že oficiálne oznámenie urobí počas dňa.
Po iba 54 dňoch vo funkcii odstúpil v sobotu nový generálny riaditeľ BBC. Spoločnosť dnes oznámila, že George Entwistle dostane odstupné vo výške ročného platu - 450.000 libier (565.000 eur). BBC to zdôvodnila tým, že Entwistle bude pokračovať v práci pre BBC, vrátane dvoch vyšetrovaní škandálu okolo zneužívania detí.
Predseda predstavenstva spoločnosti BBC Chris Patten sa v nedeľu vyjadril, že BBC potrebuje radikálnu "čistku", ak má prežiť škandál okolo zneužívania detí.
Nepravdivá informácia bola odvysielaná vo večernom spravodajskom programe Newsnight, za čo sa spoločnosť musela ospravedlniť. V programe síce neodznelo meno politika, po internete sa však rýchlo rozšírili fámy, že išlo o Alistaira McAlpinea, konzervatívneho člena Snemovne lordov. Ten rozhorčene akúkoľvek vinu poprel a pohrozil súdnou žalobou. Obeť zneužitia následne priznala, že si zmýlila totožnosť osoby, čo obrátilo rozhorčenie voči BBC. Televízia bola nútená dočasne zastaviť vysielanie investigatívnych reportáží v rámci programu Newsnight.
Od októbra britskou verejnoprávnou televíznou a rozhlasovou spoločnosťou otriasa škandál okolo rozsiahleho zneužívania neplnoletých osôb, ktorého sa mal dopustiť jej pred rokom zosnulý moderátor Jimmy Savile. Polícia v tejto súvislosti vyšetruje až 300 prípadných obetí.
BBC sa stala terčom ostrej kritiky, keď vyšlo najavo, že sa jej vedenie v minulosti snažilo ututlať informácie o vyšetrovaní Savilea. Vinu na seba vzal šéfredaktor Newsnight Peter Rippon, ktorý sa v októbri vzdal funkcie.
Informovali o tom dnes svetové tlačové agentúry. Spravodajská stanica BBC na svojej webovej stránke uviedla, že oficiálne oznámenie urobí počas dňa.
Po iba 54 dňoch vo funkcii odstúpil v sobotu nový generálny riaditeľ BBC. Spoločnosť dnes oznámila, že George Entwistle dostane odstupné vo výške ročného platu - 450.000 libier (565.000 eur). BBC to zdôvodnila tým, že Entwistle bude pokračovať v práci pre BBC, vrátane dvoch vyšetrovaní škandálu okolo zneužívania detí.
Predseda predstavenstva spoločnosti BBC Chris Patten sa v nedeľu vyjadril, že BBC potrebuje radikálnu "čistku", ak má prežiť škandál okolo zneužívania detí.
Nepravdivá informácia bola odvysielaná vo večernom spravodajskom programe Newsnight, za čo sa spoločnosť musela ospravedlniť. V programe síce neodznelo meno politika, po internete sa však rýchlo rozšírili fámy, že išlo o Alistaira McAlpinea, konzervatívneho člena Snemovne lordov. Ten rozhorčene akúkoľvek vinu poprel a pohrozil súdnou žalobou. Obeť zneužitia následne priznala, že si zmýlila totožnosť osoby, čo obrátilo rozhorčenie voči BBC. Televízia bola nútená dočasne zastaviť vysielanie investigatívnych reportáží v rámci programu Newsnight.
Od októbra britskou verejnoprávnou televíznou a rozhlasovou spoločnosťou otriasa škandál okolo rozsiahleho zneužívania neplnoletých osôb, ktorého sa mal dopustiť jej pred rokom zosnulý moderátor Jimmy Savile. Polícia v tejto súvislosti vyšetruje až 300 prípadných obetí.
BBC sa stala terčom ostrej kritiky, keď vyšlo najavo, že sa jej vedenie v minulosti snažilo ututlať informácie o vyšetrovaní Savilea. Vinu na seba vzal šéfredaktor Newsnight Peter Rippon, ktorý sa v októbri vzdal funkcie.
Copyright
© TASR 2012
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)