28. 2. 2005
A BOUT DE SOUFFLE ?
A BOUT DE SOUFFLE ?
Televízia JOJ by mohla byť tou šťukou, hlavne po vyjasnení vlastníckych vzťahov a prevode 40 % podielu na základnom imaní na akciovú spoločnosť Grafobal Group. Tým sa Grafobal Group, kde je predsedom predstavenstva Ivan Kmotrík, stala 90 % vlastníkom v MAC TV Jojky a očakávali sa aj pozitívne zmeny.
Lenže....
Sú niektoré bolestivé kroky, ktoré by musel vlastní urobiť, aby TV JOJ napredovala. Sú v oblasti riadenia, reklamy, akvizícií a programu.
V oblasti programu TV JOJ paradoxne víťazí z Novinami JOJ so skvelo poziciovaným infotaimentom, ktoré jej / spolu s najlepším formtom Inkognito /zachraňujú sledovanosť i share. V iných oblastiach však vsadila na program Dievča za milión , ale s nesprávnym predsavzatím, že väčšina programov sa bude odvíjať práve od tohto formátu a od dievčat, ktoré v nich pôsobili. Tak vznikajú formáty, ktoré nie sú ničím nové, dokonca sa dá hovoriť, že sú veľmi nešťastne odkopírované. Patrí medzi ne Po čom ženy s Luciou Uličnou, trpiace slabým scenárom a , žiaľ aj slabým výkonom moderátorky, od ktorej som si ja osobne sľuboval oveľa viac. Zlomené srdcia mi príliš pripomínajú program Slovenskej televízie Prvá láska z roku 2002. S Karin Olasovej moderátorka nebude, iba keby sa pápežom stal Marilyn Manson, Dokázala to počas dievčaťa za milión a Silvester podhalil viac.
Bulvárna celebrity show Andreja Bičana Na paškál! , je zle postaveným projektom od začiatku do konca. Andrej Bičan akoby vystrieľal všetok svoj ostrovtip a designeri JOJ- ky siahli na svoje dno a do sedemdesiatych rokov minulého storočia a vyrazili dych svojou inovatívnosťou. O VIP-ke je škoda hovoriť, bude meniť časy ešte niekoľko ráz, až pokým vlastníci pochopia, že Emmu Tekelyovú vlastne vôbec nepotrebovali už pred rokmi. Prekvapením je slabá úroveň Sedmičky, s kedysi výbornou a dnes menej útočnou a nesústredenou Annou Vargovou, ktorá, akoby umierala v scéne, ktorú pre ňu pripravili asi za dvermi štúdia pri záchodoch.
Otázne je, či v konkurencii obstojí MTV inšpirovaný Miliónový tanec sprevádzaný subformátom Tanečná horúčka a či show, hľadajúca najlepšieho slovenského tanečníka alebo tanečnicu osloví v prime time diváka s podobným scenárom ako Dievča za milión.
Zábavno-súťažná show Michala Hudáka Spolužiaci, je pôvodne formátom , ktorý ohlási Richard Rybníček na STV pre rok 2004 a záhadnou cestou pristál na Kolibe. Nechajme sa prekvapiť, ale Michal Hudák už sám seba neprekoná. Odvahou je postaviť prvú časť proti Mojsejovcom aj s úspešnou novou akvizíciou CSI Kriminálka Las Vegas , keď vieme, ako sa divák správa. Možno tu naberie JOJ-ka dych. Ale som skeptický, národ sa teší na hlúposti a mediálny ošiaľ Spolužiaci " neprekričia."
V oblasti riadenia by sa vlastníci mali zamyslieť, či súčasný top managment je schopný TV JOJ vytiahnúť vyššie v číslach.
Mali by prehodnotiť spôsob predaja reklamy cez spoločnosť Magmedia, ktorá klientov navykla v minulosti, že TV JOJ je lacnejšia ako rádiá . Prepočet, či si to nerobiť radšej inhouse a s perfektným controllingom by určite stál za pokus.
V oblasti akvizícii by TV JOJ mala prehodnotiť svoj zmluvný vzťah k AQS, a.s, alebo ju rovno odkúpiť.
Od vysielania Dievčaťa za milión sa TV JOJ potáca okolo 12 % v sledovanosti i share na konci veľkej trojky a bez radikálnych zmien vo filozofii , riadení a v investíciách sa vyššie nedostane.
TV JOJ by nemala bojovať s Jednotkou STV, mala by sa sústrediť na svojho jediného komerčného konkurenta a tým je Markíza.
STV aj tak časom nebude môcť udržať nasadené tempo ani v akvizíciách, čo môže pre TV JOJ byť veľkou výhodou.
A aj Markíza čelí svojským problémom, vyplývajúcim s neukončených vlastníckych prevodov, otáznikmi nad licenciou a istým „burnoutom“ dlhodobo pracovne nasadených ľudí.
Všetko je to o ľuďoch.
A o poradcoch Ivana Kmotríka, ktorí sledujú svoje ciele .
A Ivan Kmotrík by mal sledovať len jediný cieľ- komerčný profit televízie. Teda svoj.
To či sa mýlim, ukáže čas.
Ako inak ?
Peniaze však budú plynúť inam.