Vazena rada, uz mi je trapne Vam pisat, ale posledne vyciny riaditela STV Richarda Rybnicka asi nikoho nenechali chladnym. Na jednej strane ohromne operuje zakonom pri vyberani "vypalnickych" pokut za neplatenie koncesionarskych poplatkov, no na druhej strane uplne bezohladne, brutalnym a najarogantnejsim sposom robi zo zakona "trhaci kalendar". Najhorsie na tom je, ze defektne spravanie riaditela STV negativne ovplyvnuje celu spolocnost a navodzuje v ludoch pocit bezpravia a bezmocnosti. Najhorsie to vplyva na mladu generaciu. Rybnicek najflagrantnejsim sposobom dokazuje, ze Slovensko nieje pravny stat, ale bananova republika. Iba tam je totiz nieco take mozne. Stazujem sa na prerusenie programu "Slovensko hlada superstar" (dalej SHS) reklamou( program bol odvysielany 11.2.2006 dopoludnia). Rybnicek najskoror vyhlasil, ze bude dodrziavat rozsudok Najvysieho sudu SR. Tento zamer vsak dodrzal iba raz, kde si vsak uz zacal mimoriadne primitivnym sposobom pripravovat podu pre svoje dalsie delikty.Namiesto reklamy zaradil do programu "akesi prestavky" cim asi chcel pravdepodobne ukazat, ze program sa musi delit na viac casti. Riaditel STV si asi mysli, ze vsetci obyvatelia Slovenska su na inteligencnej urovni jeho zamestnancov , ktorymi sa obklopil a moze im podhodit akukolvek hlupost. Tvrdi, ze prestavky vo vysielani SHS su nutne pre ludi a techniku. Videl som nespocetne mnozstvo koncertov a mozem zodpovedne prehlasit, ze je to uplna absurdnost. Ako priklad uvadzam koncert Live 8 (STV ho nevysielala ako jedina verejnopravna TV v Europe), kde technike vobec nevadilo niekolkodnove nonstop zatazenie. A co sa tyka ludi, rad by som dal mladym spevakom za vzor Michaela Jacksona, ktoreho som videl nazivo vo fantastickom trojhodinovom vykone. Dna 11.2.2006 nam Rybnicek ukazal, co v nasej republike znamena zakon. Opat do programu SHS zaradil reklamu. Pytam sa, preco sa tieto veci neriesia ? Kam sa mam este stazovat za dodrzovanie elementarnych prav ? Ako moze takyto clovek riadit tak dolezitu instituciu ? Dorazne Vas ziadam, aby bola moja staznost urychlene riesena. Dalej by ma zaujimalo, aky osud stihol moju staznost zaslanu 9.1.2006. S pozdravom Na Rade STV sa tento problém rozoberal. Richard Rybníček tvrdil, že reklama sa nevkladá, čo nie je pravdou. Fakt je to trapné, že si opäť treba pripomenúť, že existuje niečo ako je zákon a európske dohovory. Nezaškodí pripomenúť si : Kauza vkladania selfpromo do umelých prestávok relácie Slovensko hľadá SuperStar s odôvodnením, že vlastne ide len o selfpromo a o sponzorské odkazy ap., sú sčasti zavádzajúce. Opäť, posúďte :
DIREKTÍVA Č. 89/552/EEC Rady Európskeho hospodárskeho spoločenstva v znení direktívy 97/36/EC Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie o koordinácii niektorých zákonných ustanovení, regulatívnych opatrení a administratívnych postupov členských štátov vzťahujúcich sa na aktivity v oblasti televízneho vysielania.
KAPITOLA IV vymedzenie pojmov Článok 1 Pre účely tejto Direktívy:1. pod pojmom "televízne vysielanie" sa rozumie prvotný prenos nekódovaných alebo kódovaných televíznych relácií určených na príjem verejnosťou prostredníctvom kábla alebo vzduchom, vrátane využitia družíc. Zahrnuje aj komunikačnú väzbu medzi subjektmi s cieľom sprostredkovať relácie verejnosti. Nezahŕňa komunikačné služby zamerané na poskytovanie informácií alebo iných komunikátov na základe individuálnej objednávky, ako sú telefax,elektronické databázy alebo iné podobné služby,
2. pod pojmom "vysielateľ" sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktoráredakčne zodpovedá za zostavenie vysielacích skladieb televíznych relácií vzmysle písm. (a) a ktorá ich prenáša alebo nechá prenášať treťou stranou,
3. pod pojmom "televízna reklama" sa rozumie akékoľvek oznámenie vysielané za úplatu či za podobnú protihodnotu alebo vysielané verejným či súkromným subjektom na propagáciu vlastných aktivít, v súvislosti s obchodom,podnikaním, remeselnou výrobou alebo profesiou s cieľom podporiť dodávku výrobkov alebo služieb, vrátane nehnuteľného vlastníctva, práv a záväzkov za úplatu,
4. pod pojmom "skrytá reklama" sa rozumie slovné alebo obrazové uvedenievýrobkov, služieb, mena, obchodnej známky alebo aktivít výrobcu tovaru čidodávateľa služieb v rámci relácie, ak vysielateľ toto uvedenie zámernevyužíva s reklamným účelom, čím môže uviesť verejnosť do omylu čo do jehopodstaty. Toto uvedenie sa považuje za úmyselné osobitne vtedy, ak sa robíza odplatu alebo inú protihodnotu,
5. pod pojmom "sponzorstvo" sa rozumie akýkoľvek príspevok verejného alebosúkromného subjektu, ktorý sa nezaoberá televíznym vysielaním alebo výrobouaudiovizuálnych diel, na financovania televíznych relácií s cieľom propagácie jeho mena, obchodnej známky, dobrej povesti, aktivít alebo jehovýrobkov, 6. pod pojmom "telenákup" sa rozumie priama ponuka vysielaná pre verejnosťza odplatu s cieľom dodávky výrobkov alebo služieb, vrátane nehnuteľností,práv a záväzkov.
KAPITOLA II Všeobecné ustanovenia Článok 21. Členský štát zabezpečí, aby všetky televízne výstupy prenášané vysielateľmi podliehajúcimi jeho právnemu poriadku zodpovedali zákonnýmpredpisom, ktoré sa v tomto členskom štáte uplatňujú na vysielanie určenépre verejnosť.