11. 4. 2006

Podnikanie po slovensky

Podnikanie po slovensky
Napriek tomu, že si väčšina fanúšikov Slovensko hľadá SuperStar spája túto súťaž s verejnoprávnou Slovenskou televíziou, mediálnym partnerom T-Mobile SuperTour 2006 sa stala komerčná TV Markíza. Záznam bratislavského koncertu v Športovej hale na Pasienkoch z 27. apríla sa na jej obrazovkách objaví 6. mája. "Vybrali sme si to, čo bolo pre nás najzaujímavejšie. Slovenská televízia nejavila záujem o záznam z koncertu - mala záujem o reklamné spoty, ale nechcela snímať koncertné turné. Markíza zareagovala okamžite," povedal pre agentúru SITA Miroslav Tomaškovič z Background Promotion, ktorá finalistov druhej série SuperStar zastupuje na základe exkluzívnej manažérskej a merchandisingovej licencie s anglickou firmou Fremantlemedia Ltd. Podľa jeho slov, pre Background Promotion je prioritou budovanie kariéry exfinalistov, nie príslušnosť ku konkrétnej televízii. "Je našou povinnosťou robiť všetko preto, aby tohtoroční súťažiaci neupadli do zabudnutia tak, ako vlaňajší, to je všetko," spresnil Tomaškovič. K názoru Tomaškoviča sa prikláňa aj Lenka Slaná, porotkyňa prvej série SuperStar a riaditeľka Sony BMG Music, ktoré bude vydávať debuty niektorých finalistov. "Situácia oproti minulému roku sa zmenila, exkluzivitu nebude mať žiadna televízia - príslušnosť finalistov k jednému médiu sa skončila v momente ako súťaž," uviedla Slaná. Podľa jej slov budú albumy jednotlivých finalistov propagované rovnako ako projekty iných interpretov, ktorí vydávajú v Sony BMG Music. Napriek otvoreným možnostiam reklamy v ktoromkoľvek médiu sa mediálnym partnerom pri debutových platniach finalistov stane verejnoprávna televízia. "S STV máme obchodný vzťah, ktorý je medzi našou firmou a televíziou, nie medzi jednotlivými finalistami a televíziou. Bude síce mediálnym partnerom, ale neznamená to, že má exkluzivitu a že sa nemôžu zúčastniť propagácie, robiť rozhovory a vysielať klipy v žiadnom inom médiu," dodala Slaná.

Pripomíname náš príspevok z februára : O finalistov druhej série Slovensko hľadá SuperStar je už postarané aj po skončení tohto programu. Všetkých 11 súťažiacich totiž v stredu podpísalo zmluvu s agentúrou Background Production, ktorá ich zastúpi po skončení televíznej show. Pri zrode kariéry jednotlivých súťažiacich bude stáť na základe exkluzívnej manažérskej a merchandisingovej licencie s firmou Fremantlemedia Ltd. Spoločnosť sa o ňu snažila už minulý rok, kedy ich predbehla česká agentúra Scream Artist Management. "Uzavreté zmluvy začnú platiť po skončení súťaže a súvisia len s koncertným zastupovaním, nemajú nič spoločné s televíznymi plánmi," povedala Andrea Čurná z Background Production. Získať kontrakt s anglickou firmou nebolo podľa jej slov ľahké. "Dosť si nás preverovali - kto sme, čo sme, aké máme činnosti, ako sme zvládli vydávanie albumov a podobne. Preverili si každého pracovníka," uviedla ďalej Čurná. O tom, na akú dlhú dobu sú zmluvy podpísané, však hovoriť nechcela, pretože vraj ide o "obchodné tajomstvo". Agentúra Background Production pripravuje po skončení finále podobne ako minulý rok Supertour 2006. Na sériu koncertov po Slovensku sa 11 súťažiacich vydá koncom apríla. Na svojom konte má firma už z minulosti množstvo vystúpení domácich a zahraničných interpretov. Pod ich záštitou si na Slovensku zaspievali Lucia Bílá, Karel Gott, Vanessa Mae, T.a.T.u., Las Ketchup, Pink, Chico and The Gypsies, Kate Ryan, či Scooter. Okrem toho sa podpísala i pod festival Okey leto. Úprimne , byť na mieste finalistov -nič by som nepodpisoval. Spoločnosť Background production, spol. s r.o. je v likvidácii od 13.10.2005. Nahrádza ju asi firma Background promotion, s.r.o. / bývalý LASPOR, s.r.o/, ktorá má identickú adresu ako firma v likvidácii. Dohoda o SuperStar nie je žiadnym prekvapením, veď konateľom Background promotion je Henrich Gavač a jeho príbuzná Andrea Gavačová donedávna pôsobila v STV a momentálne pôsobí vo Fremantlemedia Ltd, ktorá zmluvu podpísala. Ty vole, to sa podniká. V Stephen Street v Londýne musia byť asi všetci padnutí na hlavu .

Dodávame príspevok Richarda Rybníčka :

Podľa slov Richarda Rybníčka, tretiu sériu Slovensko hľadá SuperStar už odvysiela jedna z komerčných televízií. "Možno by som uplatnil opciu na tretie kolo, ale ja by som nebol ten, kto sa bude o ňho biť, pretože mi končí funkčné obdobie a neviem, aký riaditeľ príde - nerád by som mu dával nejaké záväzky, s ktorými on možno nebude súhlasiť," uviedol. Riaditeľ verejnoprávnej televízie tvrdí, že zatiaľ čo pre STV bola SuperStar "imidžovou záležitosťou", pre komerčnú stanicu bude dobrou "továrňou na peniaze". "Faktom ale je - ak si to môžem dovoliť - pre komerčné televízie navrhujem, že skôr ako o rok a pol by som tento projekt nespúšťal, pretože si myslím, že by už nebol tak úspešný," odkázal konkurencii Rybníček. Podľa jeho informácií, záznamy z pripravovaného SuperTour 2006 by už mala odvysielať TV Markíza.

Lojalita k firme sa skončila.