20. 6. 2006

Prieskum Market & Media & Lifestyle

Prieskum Market & Media & Lifestyle

TGI, 1. vlna 2006

Najčítanejším celoštátnym denníkom je naďalej Nový Čas s čítanosťou 26 percent, čo predstavuje skoro 1,1 milióna čitateľov. Vyplýva to z prieskumu Median SK, Market & Media & Lifestyle - TGI, 1. vlna 2006, ktorý sa uskutočnil od 2. januára do 23. apríla. Na prieskume sa zúčastnilo 2 291 obyvateľov SR vo veku 14 až 79 rokov. Druhý v poradí je denník Pravda s 10 percentami a tretí denník Sme, ktorý má, rovnako ako v predošlej vlne prieskumu, 9 percentnú čítanosť. Nasleduje denník Šport so 6 percentami a päticu najčítanejších celoštátnych denníkov uzatvára Korzár s čítanosťou 5 percent. Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti predchádzajúcej vlne (od 15. augusta do 4. decembra 2005) klesla o štyri percentá a podľa prieskumu čítalo posledné vydanie celoštátneho denníka 48 percent populácie. Z odpovedí respondentov tiež vyplýva, že celoštátny denník čítalo za posledných 14 dní aspoň raz 91 percent populácie. Medzi týždenníkmi si svoju prvú pozíciu udržal s 15-percentnou čítanosťou týždenník Plus 7 dní, zhodne po 9 percent čítanosti získali týždenníky Markíza - spoločenský týždenník a Nový Čas pre ženy. Týždenník Báječná žena si oproti minulej vlne prieskumu zvýšil čítanosť a s 8 percentami sa umiestnil na štvrtom mieste. Rovnako 8-percentnú čítanosť dosiahol aj Život. Týždenníky si prelistuje alebo prečíta spolu 62 percent populácie. Oproti predošlej, 3. minuloročnej vlne prieskumu, tak čítanosť týždenníkov narástla o 2 percentá. Dvojtýždenníky číta oproti predchádzajúcemu prieskumu o jedno percento viac, spolu 18 percent populácie SR vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším dvojtýždenníkom je so 6 percentami Tele plus, druhý je s 3 percentami titul Žena a život a za nimi sú zhodne s 2-percentnou čítanosťou dvojtýždenníky Relax, Stop a Teleprogram. Mierny, jednopercentný nárast zaznamenala oproti predchádzajúcej vlne prieskumu čítanosť mesačníkov, ktoré číta 59 percent populácie. Medzi mesačníkmi vedie časopis Zdravie s 13 percentami, druhý je mesačník Eva s 10 percentami a za ním Emma s 9 percentami. Záhradkár dosiahol čítanosť 7 percent a prvú päticu uzatvára s 5 percentami mesačník Minikrížovky.