5. 1. 2008

Prieskum UPC

Prieskum UPC
Televízory schopné prijímať HD TV signál, teda programy s vysokým rozlíšením (High Definition TV), má takmer štvrtina Bratislavčanov, z nich väčšina má LCD televízory s uhlopriečkou 82 centimetrov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť UPC Broadband Slovakia uskutočnila v letných mesiacoch tohto roku. Cieľom monitoru bolo zistiť, koľko domácností je vybavených televízormi s možnosťou príjmu signálu s vysokým rozlíšením. Monitor sa uskutočnil v období mesiacov júl - august v 1 100 domácnostiach v Bratislave s aktívnou káblovou televíznou prípojkou spoločnosti UPC. Agentúru SITA o tom informoval hovorca UPC Broadband Slovakia Jaroslav Kolár. Z prieskumu vyplynulo, že televízory schopné prijímať televízny signál s vysokým rozlíšením má 24 % bratislavských domácností (264 odpovedí), kým 76 % domácností (836 odpovedí) používa klasické prijímače. Spomedzi domácností, ktoré už disponujú s HD ready televízormi, takmer 80 % má LCD a necelých 20 % používa plazmové televízory, pričom najčastejšie ide o prijímače s uhlopriečkou 82 centimetrov. Od digitálnej televízie diváci očakávajú predovšetkým väčší výber programov a iné výhody digitálnej TV, ako je napríklad elektronický sprievodca programom. Ako na otázku monitoru UPC, akú majú od digitálnej TV očakávania, uviedli oslovené bratislavské domácnosti, že v prvom rade by privítali viac televíznych programov - týchto bolo až 39 %. Na druhej priečke sa umiestnili iné výhody ako napríklad elektronický sprievodca programom (24 %), na treťom mieste je vyššia kvalita obrazu (18 %) a na štvrtom mieste väčší výber programových balíčkov (8 %). Viac ako jedna desatina oslovených domácností (11 %) uviedla, že nevie aké má očakávania, prípadne má od digitálnej televízie iné očakávania, ktoré však neuviedli. Spomedzi domácností, ktoré nemajú televízor schopný prijímať signál HD TV, takmer polovica (376 domácností) uviedla, že si ho plánuje zabezpečiť do troch rokov. Až 189 domácností uviedlo, že si ho neplánuje zabezpečiť alebo o tom momentálne neuvažuje a 271 domácností sa nevedelo Monitor UPC sa uskutočnil v rámci príprav uvedenia digitálnej televízie UPC Digital a nenárokuje si plniť funkcie reprezentatívneho prieskumu. Cieľom bolo poskytnúť základné údaje a vybavenosti HD ready televízormi v domácnostiach, ktoré sú televíznymi zákazníkmi UPC.