MEDIA NEWS
Favorit ruských prezidentských volieb Dmitrij Medvedev dominuje vysielaniu ruských televíznych staníc, vyplýva to zo štúdie, ktorú vo štvrtok zverejnila organizácia zaoberajúca sa monitoringom médií. Medvedevovi, ktorého si za svojho nástupcu osobne vybral odchádzajúci prezident Vladimir Putin, patrí v správach vysielaných v hlavnom vysielacom čase na piatich ruských televíznych staniciach viac ako 50 percent vysielacieho času.
V štúdii, ktorú vypracovalo Centrum pre žurnalistiku v extrémnych situáciách, sa tvrdí, že Medvedev sa objavuje na všetkých televíznych staniciach oveľa častejšie, ako jeho politický mentor Putin, ktorý tradične zaberal v televíznych novinách leví podiel. Centrum uskutočňovalo monitoring v dňoch 10. januára až 1. februára. "Skreslené pokrytie volieb médiami ukazuje, že Rusko nemá silné a nezávislé médiá, ktoré poskytujú objektívne a vyvážené informácie," vyhlásilo centrum. Ani jeden z Medvedevových protikandidátov nedostáva v správach vo vysielaní štyroch štátnych kanálov viac ako 10 percent času. Len televízia REN-TV, ktorá poskytuje nezávislejšie spravodajstvo, dáva viac priestoru bývalému premiérovi Michailovi Kasjanovovi, ktorému úrady neumožnili vo voľbách kandidovať.
Podľa správy skupiny Deloitte Touche Tohmatsu „Prognózy v médiách – trendy TMT na rok 2008“ bude musieť reklama na internete prekonať v tomto roku množstvo problémov, ktoré sú dôsledkom spotrebiteľskej antipatie a previerok vykonaných regulačnými orgánmi.
„Tohtoročné prognózy sa týkajú väčšieho počtu tém, vrátane nárastu emisií oxidu uhličitého v obývacích priestoroch, čoraz výraznejšieho doplnkového vzťahu medzi internetovou televíziou a klasickým televíznym vysielaním, ústupu online pirátstva, nárastu falšovateľskej činnosti a diverzifikácie kín,“ uviedol Juan Carlos Garcia, partner spoločnosti Deloitte Slovensko pre mediálny sektor.
V roku 2008 internetová reklama oslávila pätnáste narodeniny. Od chvíle, keď sa predal prvý banner, dosiahla internetová reklama tržby 42 mld. USD. V roku 2008 však bude pravdepodobne musieť čeliť množstvu prekážok. Jednou z týchto prekážok môže byť narastajúca antipatia voči samotnej internetovej reklame a ďalšou narastajúci odpor ľudí proti sledovaniu ich správania na internete. V roku 2008 by sa internetová reklama mala vedieť obhájiť a uviesť argumenty o svojej výhodnosti pre koncových užívateľov, napríklad formou voľne dostupných informácií. Tento sektor by mal starostlivo sledovať regulačné opatrenia, pretože čím lepšie výsledky bude internetová reklama dosahovať, tým väčšmi budú na ňu zameriavané previerky regulačných orgánov. Okrem toho by sa v roku 2008 internetová reklama mala pripraviť na zosilnenie konkurencie tradičných médií.
Na rok 2008 sa síce predpovedal bezprostredne hroziaci zánik televízie, ale sektor by mal napriek tomu tento rok prežiť. Internetová televízia pravdepodobne prispeje k vývoju tradičnej televízie, aj keď niektorí vplyvní komentátori považujú internetovú televíziu za jej priamu konkurenciu. Zdá sa však, že internetová televízia je ďalším médiom, ktorého kvalita, obsahové formáty a okruh divákov sa značne líšia od divákov klasickej televízie. Tradiční vysielatelia by mali nájsť spôsob, akým môžu prostredníctvom internetových kanálov doplniť obsah vysielania alebo naň nadväzovať namiesto toho, aby ich pohltili. Na druhej strane pre internetovú televíziu môže byť rentabilnejšie, ak slúži klasickej televízii ako ďalšia príležitosť na trhu.
Plynulý nárast počtu širokopásmových pripojení na celom svete vytvoril podmienky na rozmach internetového pirátstva a čoraz väčšia rýchlosť širokopásmových pripojení umožnila existenciu filmového, televízneho a softvérového pirátstva. Rok 2008 však bude začiatkom víťazstva v boji s digitálnym pirátstvom, pretože by sa mali začať prejavovať účinky osvetovej kampane zameranej na dve oblasti – vzdelávanie a sankcie, a to formou odopretia širokopásmového prístupu a pokút. Kým rok 2008 bude začiatkom víťazstva nad pirátstvom v jednej bitke, je veľmi pravdepodobné, že celková vojna proti pirátstvu bude zúriť aj naďalej. Mediálny sektor by mal hľadať spôsoby, ako zvýšiť konkurencieschopnosť alternatív k pirátskym verziám.
Kiná v súčasnosti vcelku dobre prosperujú. Od polovice deväťdesiatych rokov tržby kín zaznamenávali každoročný nárast a v roku 2006 dosiahli celkovú výšku 25 mld. USD. Výhliadky na tento rok sú priaznivé, s prognózou dvojciferného rastu. Stabilné postavenie kín môže byť správnym časom na zváženie možností prebudovania ich formátu, ktorý za posledných desať rokov prešiel iba malými zmenami. Najväčšia zmena, ktorú by kinám mohol priniesť prechod na digitálne technológie, by sa len malou mierou týkala filmových ateliérov. V roku 2008 by primerane vybavené kiná mohli začať podrobne sledovať spoločenské udalosti, od športových podujatí až po koncerty. Historicky sa ukazuje, že najmä športové podujatia a koncerty znížili počet divákov v kinách.
Prognózy na rok 2008 vychádzajú z interných aj externých informácií pochádzajúcich z rozhovorov s klientmi členských firiem Deloitte, z príspevkov od viac ako 6 000 partnerov, riaditeľov a senior manažérov členských firiem Deloitte, ktorí sa špecializujú na TMT, a z rozhovorov s odvetvovými analytikmi a vedúcimi predstaviteľmi mediálneho sektora po celom svete.
Zdroj: Omnipublic
Prezident Nicolas Sarkozy zažaloval francúzsku informačnú webovú stránku za správu, v ktorej uviedla, že prezident sľúbil odvolať plánovaný sobáš s Carlou Bruniovou, "ak sa k nemu vráti", uviedol jeho advokát. V článku Posadnutosť Céciliou uviedla v stredu webová stránka nouvelobs.com, že 8 dní pred sobášom so 40-ročnou niekdajšou modelkou Sarkozy údajne napísal svojej bývalej manželke: "Ak sa vrátiš, sobáš odvolám."
53-ročný Sarkozy sa oženil ani nie štyri mesiace po ukončení svojho búrlivého 11-ročného manželstva s 50-ročnou Céciliou, s ktorou má syna Louisa. Manželia oznámili svoj rozchod 18. októbra.
Francúzsky prezident zažaloval webovú stránku za "falzifikáciu, použitie falošných dokumentov a držbu ukradnutého majetku," povedal jeho advokát Thierry Herzog v stanovisku.