MEDIA NEWS

Internetová sociálna sieť MySpace spúšťa on-line hudobný servis v spolupráci s troma poprednými hudobnými spoločnosťami Universal Music, Sony BMG Music a Warner Music. Užívatelia budú môcť zadarmo počúvať hudbu a videá, spoplatnené ostane len sťahovanie skladieb. Webová stránka bude okrem toho zarábať na reklame a predaji zvonení či lístkov na koncerty. Nový hudobný servis bude konkurovať hudobnej on-line službe iTunes Music Store americkej počítačovej spoločnosti Apple, ktorá v súčasnosti dominuje na trhu s digitálnou hudbou. Hudobné spoločnosti sa domnievajú, že novinka na on-line trhu bude pozitívnou zmenou.

Americká softvérová firma Microsoft dala v sobotu spoločnosti Yahoo trojtýždňové ultimátum, aby prijala ponuku na prevzatie v hodnote 44,6 mld. USD. V opačnom prípade sa Microsoft pokúsi získať podporu priamo u akcionárov internetového giganta.
V otvorenom liste dozornej rade spoločnosti Yahoo generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft Steve Ballmer
obvinil internetovú firmu z bránenia rokovaní o ponuke Microsoftu z 1. februára a varoval, že akékoľvek ďalšie zdržania by mohli viesť k zníženiu ponuky. Spoločnosť Yahoo na Ballmerov list nereagovala. Microsoft vydal ultimátum dva mesiace po tom, čo ponúkol za akciu spoločnosti Yahoo 31 USD, čo bolo o 62 % nad hodnotou, za akú sa v tom čase akcie internetovej spoločnostiobchodovali. Microsoft verí, že prevzatím Yahoo bude môcť lepšie konkurovať dominancii spoločnosti Google v lukratívnej oblasti internetovej reklamy. Yahoo, najvýznamnejší konkurent Google, stabilne strácal trhový podiel v tomto segmente, čím sa stal zraniteľným voči snahe o prevzatie spoločnosťou Microsoft.
Copyright © TASR 2008
