25. 5. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Spoluzakladateľ Google Larry Page kritizoval potenciálnu fúziu Microsoftu a Yahoo!. Tvrdí, že by viedla k monopolizácii trhu internetovej komunikácie, zabrzdila inovácie a potlačila hospodársku súťaž. Page naopak oponoval názorom, že dohoda medzi Google a Yahoo! v oblasti internetovej reklamy by mohla vyvolať nejaké kartelové problémy. Ďalej uviedol, že zlúčená spoločnosť Microsoft-Yahoo by mala príliš veľký podiel v oblastiach, ako je instant messaging alebo emailová komunikácia. „Ak dáte 90 % všetkej komunikácie do jednej spoločnosti, je to skutočne veľké riziko. Takže, ak chcete dobré produkty, potrebujete istý stupeň otvorenosti." Podľa prieskumu spoločnosti ComScore Networks by spoločnosť vytvorená fúziou Microsoft a Yahoo! mala 70 % na americkom trhu emailovej komunikácie a instant messaging a 77 % v celosvetovom meradle. Uvedené údaje ComScore pochádzajú z decembra 2007. Microsoft podal ponuku na kúpu Yahoo! za 47,5 miliardy USD (938,7 miliardy Sk). Týmto spôsobom chcel stiahnuť náskok Google na trhu webového vyhľadávania a internetovej reklamy. Microsoft však svoju ponuku stiahol 3. mája. Príčinou tohto rozhodnutia bolo stroskotanie rokovaní, keďže vedenie Yahoo! chcelo viac ako 33 dolárov za akciu, čo bol pre Microsoft maximálny limit. Microsoft po starostlivom zvážení dospel k záveru, že ekonomické požiadavky Yahoo! nemajú preň zmysel a je v záujme jeho akcionárov, zamestnancov a iných majiteľov cenných papierov, aby stiahol svoju ponuku pre Yahoo. Generálny riaditeľ Microsoftu Steve Ballmer v stredu 21. mája vyhlásil, že Microsoft nepodá ďalšiu ponuku na kúpu Yahoo!, rokuje však s týmto internetovým koncernom o inom type dohody. Yahoo nedávno potvrdil svoju ochotu prediskutovať novú dohodu so spoločnosťou Microsoft o vzájomnom prepojení ich reklamných obchodov práve tak, ako sa snažila o pretlačenie podobnej dohody s Google. Internetová spoločnosť vydala vyhlásenie po tom, ako Microsoft navrhol dohodu o online reklame s Yahoo. „Vyhodnotíme všetky alternatívy, vrátane akéhokoľvek návrhu od spoločnosti Microsoft, v súlade s ich spoľahlivými službami a so zameraním na maximalizovanie trhovej hodnoty,” vysvetľuje Yahoo. „Yahoo aj naďalej zvažuje počet hodnotných maximalizujúcich strategických alternatív,” dodáva spoločnosť. Microsoft nikdy nepovažoval kúpu internetovej spoločnosti Yahoo za strategicky významnú. V piatok to povedal prezident a výkonný riaditeľ Microsoft Corporation, Steve Ballmer. "Yahoo nikdy nebolo stratégiou, ktorú sme hľadali," povedal k tomu výkonný šéf softvérového gigantu na konferencií v Moskve, podľa ktorého ukončenie rokovaní s Yahoo dáva Microsoftu priestor na využitie sumy 50 mld. USD na prevzatie iných spoločností.Microsoft v súčasnosti rokuje s Yahoo o prípadnom odkúpení jeho vyhľadávacích systémov, pričom by tak v internetovej spoločnosti získal minoritný podiel, povedal nemenovaný zdroj blízky rokovaniam. Ballmer zároveň poprel dohady o možnom zlúčení vlastnej technológie Silverlight s konkurenčnou technológiou Flash od firmy Adobe System. Začiatkom aktuálneho mesiaca, Microsoft stiahol svoju ponuku na prevzatie Yahoo v hodnote 47,5 mld. USD resp. 33 USD za akciu, pretože internetová spoločnosť požadovala 37 USD za akciu.
Víťazstvo Dimu Bilana, reprezentanta Ruskej federácie v medzinárodnej hudobnej súťaži Eurovízia 2008, ktorého svojimi kreáciami podporoval aj jeho krajan Jevgenij Pľuščenko, olympijský víťaz v krasokorčuľovaní, sledoval rekordný počet - až 100 miliónov televíznych divákov z celého sveta. Bilanovi sa v konkurencii ďalších 24-och súťažiacich podarilo zvíťaziť o 42 bodov pred reprezentantkou Ukrajiny Ani Lorak a zabezpečil konanie nasledujúceho ročníka vo svojej domovine. Na treťom mieste sa umiestnila speváčka Kalamira z Grécka. Oblečený v bielom s rozopnutou košeľou a s úsmevom na tvári prijal kryštálový mikrofón a kvety. Na záver opäť zaspieval víťaznú skladbu Believe. Víťaz tým "pomstil" svoju prehru spred dvoch rokov, keď si cenu prekvapujúco "uchmatlo" fínske metalové zoskupenie Lordi so skladbou Hard Rock Hallelujah. "Tento deň si chcem zapamätať. V rámci tímu sme si verili, každý z nás dal do toho všetko. Vyhrali sme, sen sa stal skutočnosťou," uviedol rozžiarený dvadsaťšesťročný spevák na tlačovej konferencii po súťaži. Pred novinármi poďakoval najmä autorom skladby, ktorými sú americký producent Jim Beanz v spolupráci s úspešným a uznávaným producentom a raperom Timbalandom. Organizátori pod tlakom tento rok zvolili iný postup, keď slávnostnému finále plnému emócií predchádzali dve semifinále. Tento akt mal na 53. ročníku tejto populárnej súťaže predísť hlasovaniu jednotlivých krajín navzájom.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Deutsche Telekom (DT) vyše roka "sledoval" kontakty svojich manažérov s novinármi. Týmto spôsobom sa snažil vystopovať možný únik informácií zo správnej a dozornej rady. Informoval o tom časopis Der Spiegel.Pod projektami s názvami "Clipper" a "Rheingold" sa skrývalo "vyhodnocovanie niekoľkých stoviek tisícov dátových spojení prostredníctvom pevnej aj mobilnej siete nemeckých žurnalistov informujúcich cez Deutsche Telekom a ich kontaktných osôb", uvádza Spiegel. Časopis sa odvoláva na trojstranový list jednej berlínskej konzultačnej spoločnosti adresovaný právnikovi DT. Spiegel má list k dispozícii.DT dnes prinajmenšom sčasti správu potvrdil: "Podľa terajších poznatkov prišlo v Deutsche Telekome v roku 2005 a podľa aktuálnych zistení aj v roku 2006 k prípadom zneužívania prenášaných dát," uviedol nemecký koncern v Bonne. Nešlo však o protiprávne využívanie obsahov rozhovorov. "Tieto obvinenia mnou hlboko otriasli. Berieme celú kauzu nesmierne vážne," uviedol predseda predstavenstva koncernu René Obermann. "Zapojili sme prokuratúru a budeme ju v jej snahe o úplné vyšetrenie prípadu podporovať."
Copyright © TASR 2008