12. 6. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Manželský pár z Hradca Králové zamestnal v utorok večer políciu. Manžel sledoval futbalový zápas a žena chcela pozerať Večerníček. Spor o to, či budú na obrazovke jediného televízora v domácnosti behať králici Bob a Bobek alebo futbalisti Ruska a Španielska, musela prísť vyriešiť mestská polícia. Na pomoc si ju zavolal 62-ročný muž, ktorého manželka vraj bola nepríčetná a verbálne ho napadla. Muž mal rozpozeraný futbalový zápas medzi Ruskom a Španielskom. Vtom za ním prišla 52-ročná manželka a chcela, aby prepol na iný program, kde mali vysielať kreslený seriál o králikoch. Pre futbalového fanúšika to však bola nemysliteľná požiadavka a manželku vyprovokoval k ostrým slovným útokom. Zrejme ju už nemohol počúvať, tak zavolal políciu. "Dvojici na mieste dohovorili a manželia sa potom upokojili," povedala o zásahu policajná hovorkyňa Eva Čížková. Policajti však v zázname neuviedli, ako sa manželia dohodli.
V slovenskej obci v Srbsku v Kovačici sa rekonštruujú priestory miestnej televízie. Na projekte sa podieľa regionálna televízia v Handlovej v spolupráci s občianskym združením Local Media Institute. Ako pre agentúru SITA uviedol predseda občianskeho združenia Local Media Institute Jozef Pavelka, náklady na rekonštrukciu sú 1,75 milióna korún a po lete by obnova mala byť skončená. Za približne rovnakú sumu sa nakúpi aj nová technika, ktorá umožní všetko spracovať v digitálnom systéme. Zaškolenie kovačických spolupracovníkov bude stáť asi milión korún. Kovačická televízia vysiela 24 hodín denne v štyroch jazykoch - po slovensky, srbsky, maďarsky a rumunsky. Televízia vysiela najmä spravodajstvo, publicistiku, hudbu, besedy a filmy. Pavelka dodal, že starú techniku z televízie dostanú miestni študenti na gymnáziu, kde vznikne študentské štúdio. Spoluprácu s kovačickou televíziou označil Pavelka za dobrú. Doplnil, že podobný projekt v minulosti už realizovali v Afganistane. Projekt je finančne podporený zo zdrojov slovenskej rozvojovej pomoci.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Hviezda francúzskej televízie, moderátor Patrick Pivre d´Arvor, po 21 rokoch uvádzania najsledovanejších správ končí. Za hlavný dôvod označil svoju poznámku na adresu prezidenta Nicolasa Sarkozyho. „Zdá sa, že mi vyčítajú to, že som Nicolasovi Sarkozymu počas jednej vrcholnej schôdzky povedal, že vyzerá ako chlapec, celý vzrušený,“ povedal Poivre d´Arvor v rozhovore, ktorý dnes vysielala rozhlasová stanica Europe 1. Dodal ale, že to myslel ako poklonu, pretože má rád mužov, ktorí zostali chlapcami.Podľa niektorých médií, rozhnevaný Sarkozy údajne vyvinul tlak na súkromnú televíznu stanicu TF1, aby moderátora odvolala, napísala agentúra AFP.Televízia ešte oficiálne jeho odchod neoznámila, Poivre d´Arvor však v rozhovore povedal, že ho čaká „prechod púšťou“ a že sa na to teší. Podľa tlače by mal odísť začiatkom septembra.Poivre d´Arvor patrí medzi najznámejšie osobnosti francúzskej televízie. Okrem moderovania hlavných správ na TF1 niekoľko rokov robil rozhovory s poprednými politikmi vrátane prezidentov, Sarkozyho nevynímajúc. Je taktiež autorom niekoľkých kníh. Dejiskom románu J'ai tant rêvé de toi (Toľko som o tebe snívala), ktorú napísal so svojim bratom Olivierom, bývalým riaditeľom Francúzskeho inštitútu v Prahe, je hlavné mesto Českej republiky. O ňom samom vyšla nedávno knižná publikácia, ktorá si zobrala na mušku jeho vraj diktátorské maniere v televízii TF1.Patricka Poivre d´Arvor by mal nahradiť populárna novinárka Laurence Ferrariová, o ktorej vlani bulvárny týždenník Closer napísal, že má pomer so Sarkozym. Novinárka týždenník zažalovala a súd napokon aj vyhrala. List Le Parisien vtedy napísal, že dohady asi mali pôvod v čase, keď sa v médiách špekulovalo o rozvode Sarkozyho a oznámení rozchodu Ferrariovej s manželom.
Zdroj : ČTK
Podľa Rudého práva Česká televízia uvedie dokument Ulúpené Kosovo , ktorý zachytáva konflikt v tejto oblasti z pohľadu Srbov. Česká televízia plánuje komponovaný večer, kde sa ocitne aj spomínaný dokument a na koniec bude odborná diskusia.
Správna rada GfK a predstavenstvo TNS oznámili, že sa dohodli na podmienkach fúzie za účelom vytvorenia novej, veľkej marketingovej informačnej skupiny, ktorá sa má nazývať GfK-TNS.
GfK a TNS vyjadrili presvedčenie, že táto fúzia bude významným prínosom pre akcionárov ako spoločnosti GfK, tak aj spoločnosti TNS v dôsledku zlepšenia obchodných možností a podstatným zvýšením prevádzkovej efektívnosti. Ako GfK, tak aj TNS dosiahli v prvom štvrťroku 2008 značný základný prírastok príjmov vo výške nad 5 percent. Koncom apríla 2008 počty objednávok obidvoch spoločností boli významne vyššie ako v tom istom období predchádzajúceho roka. GfK a TNS – títo dvaja celosvetoví lídri a špecialisti v oblasti marketingových informácií majú rovnakú víziu a stratégiu poskytovania vedomostí a názorov, ktoré pomáhajú zákazníkom prijímať lepšie obchodné rozhodnutia. Nová skupina – GfK-TNS – bude mať lepšie pozície na uspokojovanie potrieb zákazníkov v prostredí, ktorého globalizácia a digitalizácia sa prehlbuje. GfK-TNS bude zabezpečovať zákazníkom nový sektorový prístup integrujúc informačné a zákaznícke služby na nasledujúcich zásadách: • zaujímavé ponuky v rámci informačných služieb; • najširšia sieť zákazníckeho výskumu na svete s komplementárnym prispôsobením zemepisným podmienkam, vedúca pozícia na všetkých veľkých trhoch a silná pozícia na rýchlo sa rozvíjajúcich nových trhoch, pričom silné zastúpenie GfK v strednej a východnej Európe sa doplňuje výborným pokrytím ázijsko-tichooceánskeho regiónu spoločnosťou TNS; • špecifické expertné znalosti v kľúčových zákazníckych sektoroch spojené s odbornými výskumnými znalosťami vedúcich priemyselných odvetví a • zvýšený dôraz na globálne účty a služby zákazníkom (spotrebiteľom). Spoločnosti GfK a TNS sú presvedčené, že fúzia vytvorí dôležité predpoklady na generovanie doplnkových výnosov a na urýchlenie rastu výnosov prostredníctvom: • rozšírenia existujúcich produktov a služieb v celej rozšírenej sieti; • využitia svojich doplnkových zákazníckych báz; • vytvárania nových služieb na základe spoločných odborných znalostí a • integrovania obchodných ponúk na zabezpečenie širších poradenských služieb zabezpečujúcich lepšie pochopenie vzťahov medzi postojmi spotrebiteľov a ich správaním. Očakáva sa, že ročné zisky pred zdanením ku koncu tretieho celého roka po podpísaní zmluvy v dôsledku zníženia nákladov by mohli dosahovať minimálne 97 miliónov EUR (76 miliónov GBP), pričom sa očakáva, že patričné neopakujúce sa náklady na dosiahnutie tohto zníženia budú približne 120 miliónov EUR (94 miliónov GBP). Profesor Dr. Klaus Wübbenhorst, hlavný výkonný riaditeľ GfK k fúzii povedal: „Spojenie GfK-TNS je nádhernou príležitosťou a teraz je ten pravý čas na to, aby sme spojili naše spoločnosti. Obidve spoločnosti sa k sebe perfektne hodia a majú za sebou dlhodobú úspešnú vzájomnú spoluprácu. Nová skupina nám umožní využiť dynamiku rýchlo sa meniaceho a rastúceho trhu. Som presvedčený, že toto spojenie je v najlepšom záujme zákazníkov, zamestnancov a akcionárov a teším sa na našu spoluprácu.“ David Lowden, hlavný výkonný riaditeľ TNS povedal: „GfK a TNS sú ideálni partneri. Nová spoločnosť, ktorú vytvárame, bude celosvetovým lídrom v oblasti marketingových informácií. Sme presvedčení, že táto fúzia bude tiež veľmi užitočná pre obidve skupiny našich akcionárov. Zabezpečí zákazníkom ponuku dokonalejších služieb, ktoré uspokoja ich potreby na dnešných rýchlo sa meniacich trhoch a poskytne nové možnosti pre zamestnancov v rozšírenej skupine. Je to vzrušujúci moment v dejinách odvetvia marketingových informácií. Som rád, že budem môcť viesť združenú spoločnosť GfK-TNS na prospech všetkých akcionárov.“