10. 6. 2008

Zodpovedne.sk

Zodpovedne.sk
Projekt Zodpovedne.sk proti internetovej kriminalite zvyšuje bezpečnosť užívania internetu už aj prostredníctvom televíznych spotov. Počas celého júna bude Slovenská televízia vysielať televízny spot Kde je Miro, ktorý poukazuje na hrozby šírené cez internet, akými sú pornografia, pedofília či násilie v počítačových hrách. Cieľom televízneho spotu je vzbudiť u rodičov záujem o to, čo robia ich deti na internete doma, v škole alebo u kamaráta.
Originálny názov spotu je Wo ist Klaus? a pripravilo ho nemecké centrum pre bezpečný internet Klicksafe.de v roku 2005. O kvalite spotu svedčí aj ocenenie AME Awards z roku 2006 z medzinárodného festivalu v New Yorku. . Projekt Zodpovedne.sk sa zameriava na prevenciu pred hrozbami internetu a mobilných komunikačných prostriedkov. Venuje sa rizikám internetovej komunikácie, ako je pedofília, pornografia, šikanovanie, rasizmus, xenofóbia, sebapoškodzovanie, násilie, stretnutie s neznámou osobou, poskytovanie osobných údajov či internetové podvody. Projekt vychádza z komunitárneho programu Európskej únie, ktorý v súčasnosti prebieha vo všetkých krajinách EÚ. Projekt Zodpovedne.sk zastrešuje Európska komisia v rámci komunitárneho programu Safer Internet plus (www.SaferInternet.org). Prebieha už od augusta 2007 a potrvá až do apríla 2009. Hlavná mediálna kampaň sa začala začiatkom tohto roku. V rámci projektu už funguje internetová linka www.pomoc.sk, ktorá je dostupná aj telefonicky na 0800 500 500. Cieľom linky je poskytnúť poradenstvo a pomoc pre deti i dospelých pri kontakte s nástrahami, ktoré internet kladie. Ministerstvo vnútra SR pripravilo aj televízny program pre deti a mládež Cookie.sk, ktorý má za cieľ informovať mladšiu generáciu nielen o internetovej kriminalite či nástrahách, ale aj o zaujímavostiach a novinkách zo sveta internetu. Reláciu vysiela Slovenská televízia každú sobotu doobeda na STV2. V rámci projektu by malo vzniknúť aj tristotisíc učebníc, pracovných zošitov s informáciami o projekte v základných a stredných školách a štyridsaťtisíc plagátov, letákov, brožúr. Okrem televíznych spotov sa projekt prezentuje aj v rozhlasovom vysielaní, periodickej tlači, na pracovných stretnutiach v krajských mestách, týždňovej tour Safer Internet, pri okrúhlych stoloch pre lokálne autority či na seminároch pre rodičov a deti a letných počítačových kurzoch. Viac informácií o projekte na www.zodpovedne.sk.