18. 7. 2008

SLOVAK FREE MEDIA

SLOVAK FREE MEDIA
Predstavenstvo Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska s poľutovaním konštatuje, že vylúčenie takmer všetkých významných titulov z informačnej kampane o zavedení eura je ďalším príkladom subjektívneho spolitizovaného rozhodnutia. Zavedenie eura je významnou otázkou, týkajúcou sa celej spoločnosti – ktorá však je, prirodzene, vnútorne štruktúrovaná. Tomu zodpovedá aj štruktúra médií, medzi nimi titulov periodickej tlače. Touto samozrejmou zásadou sa riadia všetci, ktorí sa zaoberajú komunikačnými a informačnými procesmi a v tomto duchu využívajú špecifiká jednotlivých médií. V prípade informačnej kampane na zavedenie eura však zrejme platia iné kritériá. Deje sa tak, hoci ide o verejné zdroje, ktoré sa majú využívať čo najefektívnejšie a verejnosť má právo kontroly. Deje sa tak, hoci je to tiež záležitosť Európskej únie, ktorej orgány sa sotva môžu stotožniť s takýmto prístupom. Deje sa tak, hoci uvedené tituly a ich vydavatelia podporujú zavedenie eura a všetky ďalšie kroky prispievajúce k integrácii Slovenska do európskych štruktúr. Obraciame sa na kompetentných, aby prehodnotili svoje rozhodnutie, ktoré nie je vo verejnom záujme a poškodzuje dobré meno Slovenska.
Hľadanie politického pozadia v rozmiestnení mediálnej kampane o novej mene je podľa splnomocnenca vlády SR pre zavedenia eura Igora Baráta nezmyselné. Reagoval tým na tvrdenia predsedu predstavenstva Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska (ZVPTS) Miloša Nemečeka, podľa ktorého vylúčenie takmer všetkých významných titulov z informačnej kampane bolo subjektívnym a spolitizovaným rozhodnutím. "V mediálnej kampani sú pre nás hlavným partnerom televízie ako médium s najsilnejším zásahom verejnosti, to vychádza aj z prieskumov verejnej mienky," povedal TASR Barát. Pre toto médium vyčlenili tri štvrtiny finančných prostriedkov. "Na druhom mieste sú rádiá a tlač tvorí len doplnok. Zvolili sme najčítanejší denník, ktorý má navyše najsilnejšie čitateľské zázemie práve medzi ľuďmi s najnižšou mierou informovanosti o eure," uviedol ďalej splnomocnenec. Zavedenie eura je podľa Nemečka významnou otázkou týkajúcou sa celej spoločnosti, ktorá je prirodzene vnútorne štruktúrovaná. Tomu má zodpovedať aj štruktúra médií a medzi nimi titulov periodickej tlače, tvrdí predseda predstavenstva ZVPTS.
Copyright © TASR 2008