17. 11. 2008

STV NEWS

STV NEWS

Spot z kampane Ministerstva dopravy ČR

Šokujúca kampaň, zameraná na varovanie mladých ľudí nesadať si za volant pod vplyvom alkoholu, sa možno objaví v Slovenskej televízii (STV). Pred novinármi to povedal vedúci oddelenia bezpečnosti cestnej premávky ministerstva dopravy Štefan Pristaš. Televízia sa stala signatárom charty Rady vlády SR pre bezpečnosť cestnej premávky. "Uvidíme, ako bude pokračovať spolupráca s novým signatárom. Populárno-náučné témy by možno mohli byť ladené aj trošku šokujúco," povedal bez ďalších podrobností. Mladí ľudia do 25 rokov sú účastníkmi dopravných nehôd v približne 40 percentách a často v ich dôsledku prichádzajú o život. Znížiť počet dopravných nehôd, ktoré spôsobia mladí vodiči pod vplyvom alkoholu alebo iných omamných látok, mal aj multimediálny projekt s názvom The Action, ktorý v Bratislave, Žiline, Banskej Bystrici a Košiciach videlo počas 12 predstavení vyše 7700 divákov. Financovalo ho ministerstvo dopravy, jeho snahou bolo predchádzať úmrtiam mladých ľudí na cestách prostredníctvom premietania skutočných tragických príbehov, ktoré rozprávajú hasiči, záchranári a obete nehôd. Projekt vychádza z českej predlohy, kladie dôraz najmä na emócie a skutočný dopad dopravnej nehody na obeť i ďalších ľudí v okolí. Na slovenských cestách sa vlani stalo viac ako 60 000 dopravných nehôd. Od začiatku januára do 9. novembra zahynulo na cestách 459 ľudí, čo je v porovnaní s rokom 2007 iba o 67 menej.