30. 9. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Tretia najväčšia hudobná korporácia sveta Warner Music Group a najpopulárnejšia stránka s videami YouTube sa dohodli, že videoklipy interpretov spoločnosti Warner si fanúšikovia budú môcť opäť pozerať na tejto populárnej webstránke. Svoju tvorbu nemohli na YouTube prezentovať umelci od decembra, keď sa vo Warner rozhodli videá postupne blokovať. Zmluvu s YouTube nedávno uzavreli aj ďalšie veľké hudobné spoločnosti ako EMI Music, Sony Music Entertainment alebo Universal Music Group. Korporácie Universal a Sony v súčasnosti pripravujú priameho konkurenta YouTube - stránku Vevo založenú na podobnom princípe, kde by si fanúšikovia mohli prezerať videoklipy, no ešte sofistikovanejším spôsobom. Práve Warner sa možno už čoskoro taktiež zapojí do tohto projektu. Podľa prvotných vyjadrení by Vevo malo byť hudobnou verziou populárnej americkej online televízie Hulu, za ktorou stoja NBC Universal, News Corp a Walt Disney. Nová stránka by mohla svetla sveta uzrieť začiatkom roka 2010.

Šéfredaktor internetového portálu mexického súkromného rádia Norberto Miranda sa minulý týždeň stal obeťou nájomnej vraždy, na ktorej sa podieľali piati muži. Tí vkročili ozbrojení do jeho kancelárie v meste Nuevo Casas Grandes a priamo pred očami jeho kolegov ho zastrelili. Dôvodom mali byť údajne jeho príspevky, v ktorých sa pod pseudonymom venoval organizovanému zločinu spojenému s miestnym drogovým kartelom. Dva dni pred svojou smrťou na portáli zverejnil informáciu o vražde 25 ľudí, ktorých mali v priebehu septembra pripraviť o život členovia kartelu, informoval v utorok Medzinárodný tlačový inštitút (IPI). Miranda je piatym mexickým novinárom, ktorý sa v roku 2009 stal obeťou vraždy a celkovo už 30. za posledných desať rokov.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Šesť hlasov osemčlennej rozhlasovej rady v druhom kole voľby dnes rozhodlo, že verejnoprávny Český rozhlas (ČRo) povedie 48-ročný Richard Medek. Nový šéf rozhlasu má za sebou skúsenosti nielen z rozhlasu, ale aj z Českej televízie a z komerčnej TV Nova. Po odvolaní generálneho riaditeľa ČRo Václava Kasíka rozhlasovou radou Medek viedol od júla ČRo ako dočasný riaditeľ. Nový riaditeľ rozhlasu chce zefektívniť činnosť verejnoprávnej inštitúcie, znížiť počet odborných riaditeľov a presadiť aj zvýšenie koncesionárskeho poplatku. Za programového riaditeľa a svojho štatutárneho zástupcu chce Medek vymenovať Petra Duhana, s ktorým bojoval o riaditeľský post v poslednom kole.

Copyright © TASR 2009
Britské spoločnosti TNS Media Research a NDS oznámili, že rozširujú ponuku riešení pre meranie sledovanosti televízií pomocou set-top boxov o možnosť identifikovať tých členov domácností, ktorí súhlasili s účasťou na peoplemetrovom paneli. Riešenie RPDi, ktoré je založené na systéme merania sledovanosti NDS Dynamic a analytickej službe TNS RaPiDView, pomôže televíznym operátorom lepšie pochopiť správanie divákov a to tak, že bude zbierať a analyzovať ako dáta o jednotlivých divákoch tak aj informácie na úrovni jednotlivých domácností. Spoločnosť NDS po prvýkrát predstavila riešenie RPDi na konferencii IBC 09. Aplikácia, ktorá je jednoduchá na používanie, bude cez diaľkový ovládač okamžite identifikovať divákov podľa krstného mena a umožní divákom pridávať ďalších hostí, ktorí s nimi sledujú televíziu. Služba meria len sledovanosť tých divákov v domácnostiach, ktorí súhlasili s účasťou na celom procese merania sledovanosti. „Televízni operátori sa obracajú na meranie pomocou set-top boxov, pretože im pomáha správne pochopiť správanie ich predplatiteľov, zároveň im poskytuje také dáta, ktoré by nezískali z tradičných metód merania sledovanosti, ako napríklad sledovanie monotematických kanálov, sledovanie s časovým posunom a interaktívne sledovanie. Do dnešných dní sa meranie sledovanosti cez set-top boxy realizovalo len na úrovni domácnosti, ale vďaka RPDi môžu operátori získavať také množstvo dát z merania zo set-top boxov a kvantum informácii o sledovanosti jednotlivcov, ktoré im pomôžu zlepšiť ich obchodné rozhodnutia a predaj reklamy“, povedal Gideon Gilboa, Product Marketing Manager pre reklamné riešenia spoločnosti NDS. „RPD sa stáva štandardným nástrojom televíznych operátorov, prostredníctvom ktorého môžu zrealizovať strategické obchodné rozhodnutia. Obohatenie tohto nástroja o dáta sledovanosti jednotlivcov pridáva kľúčovú informáciu o demografii a štruktúre divákov. RPDi je efektívny spôsob využitia funkčnosti set-top boxov,“ dodal Nick Burfitt, globálny riaditeľ RPD spoločnosti TNS Media Research. Spoločnosti NDS a TNS oznámili svoju spoluprácu, na základe ktorej vyvinuli a poskytli riešenie merania sledovanosti pomocou set-top boxov pre digitálnych televíznych operátorov. Ich spoločnými zákazníkmi sú: BSkyB, DirecTV, Sky Television na Novom Zélande a Foxtel. Spoločnosť TNS Media Research poskytuje meranie sledovanosti internetu, televízií a rádií po celom svete. Odborné znalosti a technológia tejto medzinárodnej spoločnosti pomáhajú merať sledovanosť vo viac ako 30 krajinách vrátane Kanady, Číny, Ruska, Španielska, Veľkej Británie a USA. Spoločnosť TNS je na poprednom mieste v najnovších technológiách merania digitálnej sledovanosti vrátane Return Path Data zo set-top boxov. Spoločnosť TNS Media Research je súčasťou spoločnosti TNS, ktorá je celosvetovou skupinou zaoberajúcou sa náhľadmi na globálne trhy a informáciami. Spoločnosť NDS Group plc (NASDAQ: NNDS), dcérska spoločnosť News Corporation s väčšinovým vlastníctvom, dodáva otvorené komplexné digitálne technológie a služby pre operátorov platforiem digitálnych platených televízií a poskytovateľov obsahu. Viac informácií o spoločnosti NDS nájdete na www.nds.com.