20. 10. 2009

STV NEWS

STV NEWS
Informácia k dnešným mediálnym výstupom k neodvysielaniu dokumentu o Kolibe v plánovanom termíne

Na základe dnešných mediálnych výstupov v denníku Sme a Pravda Vám predkladám moje stanovisko k programovej zmene na Dvojke ( dokument Koliba). Podotýkam, že uvedené fakty mali aj novinári, ktorí sa o tému zaujímali, k dispozícii už v čase prípravy článkov. O programovej zmene som rozhodol sám v rámci svojich právomocí a nie generálny riaditeľ Štefan Nižňanský. Zobral som do úvahy zásadný fakt, že v sobotu 10. októbra Slovensko prehralo v reprezentačnom futbalovom zápase o postup na MS so Slovinskom. Bolo mi jasné, že nasledujúcu stredu 14. októbra, kedy bolo naplánované aj vysielanie dokumentu Koliba na Dvojke, sa v Poľsku odohrá „existenčný zápas“, ktorý bude mať vysokú sledovanosť. Dokument Koliba sa teda ocitol v konkurencii mimoriadne sledovaného futbalového stretnutia, Modrého z neba na TV Markíza a Paneláku na TV JOJ. Výsledky sledovanosti napokon potvrdili, že išlo o správne rozhodnutie. Pre korektnosť uvádzam dosiahnuté podiely: Modré z neba podiel 31,3%, kvalifikácia prvý polčas 28,3%, Panelák 20,3%, kvalifikácia prvý polčas na Trojke 8,1% . Nie je pravda, že producent dokumentu Robert Kirchhoff sa dočkal vysvetlenia o programovej zmene až včera, t.j. v deň, keď sa o dokument začali zaujímať médiá. R. Kirchoffa, režisérku aj Filmový ústav som o zmene informoval skôr. Pre úplnosť by som chcel dodať, že sa nejedná o druhú programovú zmenu, lebo v tom istom čase som rozhodol o zmene vysielania aj na Jednotke - seriálu dr. House, talk show Petra Marcina Chodili sme spolu, o nasadení formátu Svadby snov – Vyznania. Nemenej podstatnou skutočnosťou, ktorú opomenuli médiá je, že o dokumente Koliba sme mali v relácii Umenie 09, v nedeľu 18. 10., samostatný príspevok, kde bol okrem ukážok z filmu bol aj rozhovor s jeho režisérkou Zuzanou Piussi. Rád by som upresnil aj tvrdenie o ďalšom koprodukčnom projekte STV – relácie Páni zo semafora. Nie je pravda, že by ju koprodukčný partner, spoločnosť ATelier, vyrábal pre STV zadarmo. Jedná sa štandardnú koprodukčnú zmluvu s vecným plnením STV a finančným vkladom partnera. O vysielacom čase premiérových dokumentov v roku 2009 budeme Vás aj divákov informovať. Roman Lipták ,programový riaditeľ STV