SLOVAK RADIO NEWS
Podstatný nárast premiér v Slovenskom rozhlase (SRo) prinesie zmluva štátu s rozhlasom. V roku 2010 dostane verejnoprávny rozhlas na jej základe na programy vo verejnom záujme 2,5 milióna eur. Chce za ne pripraviť 8 305 programov. Ako pre agentúru SITA povedal programový riaditeľ SRo Ľubomír Machaj, pri tejto výrobe hradí zo svojho rozpočtu rozhlas polovicu. "Sústredili sme sa na tie typy programov, ktoré ostanú v archíve pre ďalšie využitie. Ide najmä o dramatickú tvorbu, literárne programy, umeleckú publicistiku, hudobnú prvovýrobu, ale aj o náboženské programy a niektoré typy vzdelávacích programov." Na základe zmluvy so štátom dostane rozhlas na budúci rok aj dva milióny eur na vysielanie do zahraničia, Rádio Slovakia International.
Ak by podľa Machaja nedal štát na program takýmto spôsobom zdroje, programová služba verejnoprávneho rozhlasu - jeho rádií Slovensko, Regina, Devín a FM by bola podstatne chudobnejšia. Poslucháčom by ponúkli viac repríz. "Samozrejme, že by sme vysielali, ale naša ponuka by nebola taká pestrá, ako to bude budúci rok," povedal Machaj. Programu budú dominovať predovšetkým tie, ktoré budú mapovať dôležité spoločenské udalosti - parlamentné a obecné voľby a významné športové udalosti - zimné olympijské hry, Majstrovstvá sveta vo futbale a ďalšie. "Okrem toho by sme budúci rok chceli pokračovať v rozširovaní ponuky našich programových služieb. 1. júna začneme na satelite a internete vysielať Rádio Junior, ktoré bude určené pre mladých poslucháčov. Pripravujeme všetky potrebné legislatívne kroky, aby sme tento termín stihli. Programový koncept je už pripravený," dodal Machaj.
Machaj, ktorý vedie program verejnoprávneho rozhlasu štvrtý rok, hodnotí svoje pôsobenie v rozhlase ako náročné, no veľmi inšpiratívne obdobie. "Prvé dva rok boli veľmi zložité. Nebola zložitá zmena programovej štruktúry, ale zložitá bola zmena myslenia časti pracovníkov rozhlasu," tvrdí. Myslí si však, že presadiť zmeny sa podarilo, zastavil sa pokles počúvanosti a "posilnili sa jednotlivé programové služby v ich jedinečnosti. Dnes si už nikto nemýli napríklad vysielanie Rádia Slovenska a Reginy. Alebo je tých ľudí podstatne menej". Rozhlasu sa tiež darí udržať si 30-percentný podiel na trhu rozhlasových staníc. "Prekonali sme krízu a tento rok bol stabilizačný. Budúci rok, dúfam, bude aspoň čiastočne rozvojový," uviedol pre agentúru SITA Machaj. Ako dodal, to, čo by sa mohlo zlepšiť, je marketing. "Málo dávame poslucháčom vedieť o tom, čo vysielame".
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.