Arbitrážna komisia Rady pre reklamu NEWS
Televízna reklama na operačný program Doprava je v rozpore s Etickými zásadami reklamnej praxe platných na území SR.
"Reklamný spot bezdôvodne zobrazuje nebezpečné situácie rizikové pre život alebo zdravie a aj napriek tomu, že nebolo zadávateľovým zámerom prezentovať ich ako normálne, reklama je spôsobilá hlavne u neplnoletých divákov, ako aj u divákov s nižšou rozlišovacou schopnosťou vyvolať dojem, že zobrazené konanie je bežné," odôvodnila svoje rozhodnutie Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).
Na spot sa sťažovali štyri fyzické osoby, ktoré mu vytýkali nedostatočné odlíšenie fikcie od skutočnosti. Reklama podľa ich názoru vyobrazuje hlavného protagonistu v nebezpečných situáciách, ako napríklad prechod cez železničné koľaje, ktoré by v reálnom živote mohli byť posudzované ako priestupky.
Protagonista tieto situácie hravo zvláda, čo by mohlo najmä maloletých divákov navádzať na podobné konanie v bežnom živote, pretože reklama takéto správanie prezentuje ako normálne, upozorňovali sťažovatelia. Arbitrážna komisia si myslí, že zadávateľ reklamy, ktorým bolo ministerstvo dopravy malo zvážiť spôsob, akým reklamné posolstvo odprezentuje.
Na svojom prvom tohtoročnom zasadnutí (14.1. ) tiež arbitrážna rada konštatovala porušenie etického kódexu v prípade internetovej reklamy zadávateľa TV Products. V tomto prípade sa fyzická osoba sťažovala na využívanie mena konkurenčnej spoločnosti v reklamnom slogane.
"Slogan, ktorý zvolil zadávateľ, je mätúci a má tendenciu zavádzať spotrebiteľa. Aj napriek tomu, že navrhovateľ reklamou nemusel chcieť vyvolať zámenu medzi ním a konkurenčnou spoločnosťou z objektívneho pohľadu, sa takémuto úsudku nemožno vyhnúť," objasnila AK RPR.
Copyright © TASR 2010