28. 1. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americká internetová spoločnosť Yahoo Inc za štvrtý štvrťrok minulého roka vykázala čistý zisk 153 mil. USD čiže 11 centov na akciu, čo je v súlade s očakávaniami analytikov oslovenými v prieskume agentúry Reuters. V rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka Yahoo skončila v strate 303 mil. USD čiže 22 centov na akciu vzhľadom na odpisy a reštrukturalizačné náklady v sume vyše 500 mil. USD. Príjmy spoločnosti za štvrtý kvartál 2009 medziročne klesli o 4 % na 1,73 mld. USD. Yahoo však uviedla, že v priebehu prvého štvrťroka 2010 by jej príjmy mohli rásť prvýkrát po šiestich kvartáloch, pričom poznamenala, že sa významne zlepšil dopyt po reklame. Spoločnosť predpokladá, že jej príjmy za tento štvrťrok budú 1,575 až 1,675 mld. USD. V prvom kvartáli minulého roka mala príjmy 1,58 mld. USD. Aktuálna štvrtá sezóna seriálu Škaredá Betty (2006), bude zároveň posledná. Ako informuje internetová stránka www.hollywoodreporter.com, televízna spoločnosť ABC seriál ukončí poslednou časťou štvrtej sezóny, čo sa rozhodla oznámiť dostatočne vopred, aby mohli tvorcovia pripraviť vhodný koniec. "Vzájomne sme dospeli k zložitému rozhodnutiu urobiť z tejto sezóny Škaredej Betty poslednú a teraz to oznamujeme, pretože chceme šou poskytnúť dostatok času na napísanie uspokojivého záveru," uviedli zástupcovia televíznej siete a producenti s tým, že sú nesmierne hrdí na tento prelomový seriál a mali pocit, že je dôležité, aby mali fanúšikovia a fanúšičky možnosť poriadne sa rozlúčiť. Ako uvádza na svojej internetovej stránke magazín The Hollywood Reporter, rozhodnutie bolo v súvislosti s nízkymi ratingmi seriálu očakávané. Seriál Škaredá Betty inšpirovaný kolumbijskou telenovelou Yo soy Betty, la fea (1999 - 2001), začali v USA vysielať 26. septembra 2006. Hlavnou postavou je obyčajná, mierne bacuľatá, ale bystrá, pracovitá a dobrosrdečná Betty Suarez, ktorá pracuje pre prestížny módny časopis Mode. Seriál získal v roku 2007 tri ceny Emmy - Richard Shepard za réžiu, America Ferrera za stvárnenie hlavnej postavy komediálneho seriálu a dvojica Libby Goldstein a Junie Lowry-Johnson za casting. Dvadsaťpäťročná America Ferrera v roku 2007 za stvárnenie Betty získala okrem iných cien aj Screen Actors Guild Award a Zlatý glóbus. Na ďalšie dva glóbusy bola nominovaná v rokoch 2008 a 2009. Samotný seriál Škaredá Betty získal v roku 2007 od Hollywoodskej asociácie zahraničných novinárov (HFPA) Zlatý glóbus pre Najlepší seriál v žánri komédia alebo muzikál. V Číne sa v týchto dňoch masívne rozšírila "imitácie" populárneho vyhľadávača Google. Deje sa tak len krátko po tom, ako americký Google pohrozil, že pre hackerské útoky, z ktorých podozrieva vládu v Pekingu, zvažuje odchod z krajiny. Na internete sa medzitým objavila aj čínska verzia populárnej služby na zdieľanie videí YouTubecn.com, ktorá ponúka videá z reálneho YouTube, ktorý vlastní Google a v Číne je zakázaný. Imitácia prehľadávača Google sa zase volá Goojje a po grafickej stránke ide o klon amerického "originálu". Oba projekty spustili v polovici januára, teda presne v čase, kedy Google pohrozil odchodom z Číny. Čínska verzia Google - Goojje - je pritom slovnou hračkou. Názov globálneho lídra na trhu internetových vyhľadávačov znie v mandarínčine podobne ako "starší brat", pričom slovo "Goojje" sa vyslovuje ako "staršia sestra". Čína je známa svojou "schopnosťou" napodobňovať značky z najrôznejších odvetví priemyslu a služieb. Teraz však ide o prvý prípad, kedy "ukradla" zavedené značky pôsobiace na internete. Analytici predpovedajú, že ďalšou čínskou obeťou sa stane najpopulárnejšia internetová sociálna sieť Facebook. Tá je, podobne ako aj YouTube, v Číne zakázaná. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Poľskému biskupovi Tadeuszovi Pieronekovi, ktorého vyjadrenia o holokauste vyvolali kontroverzné reakcie, hrozí žaloba z Talianska, konkrétne zo strany novinára Bruna Volpeho, ktorý s ním pripravil rozhovor pre katolícky internetový portál Pontifex. Právny zástupca novinára, známy taliansky advokát Carlo Taormina, už vyzval písomne Pieroneka, aby v priebehu desiatich dní potvrdil v tlačovom vyhlásení obsah zverejneného rozhovoru. Ak tak neučiní, bude nasledovať žaloba, uviedol Taormina, ktorý už v minulosti obhajoval aj medzičasom zosnulého predsedu talianskej vlády Bettina Craxiho, či súčasného premiéra Silvia Berlusconiho. V rozhovore pre poľský denník Rzeczpospolita sa biskup Pieronek pokúsil o relativizovanie vlastných vyjadrení. Konštatoval, že taliansky novinár zle pochopil jeho vyjadrenia. Povedal vraj, že iba šoa (hebrejský termín pre holokaust) je židovským výmyslom a že to neplatí o genocíde židov. "Kto by pri zdravom rozume povedal, že židia si vymysleli šoa, že si vymysleli vlastnú likvidáciu," povedal predstaviteľ poľskej katolíckej cirkvi. Práve toto zdôvodnenie vníma taliansky novinár ako poškodenie vlastnej povesti. V texte, ktorý Pieronek označil za zmanipulovaný a neautorizovaný, totiž citoval biskupove slová: "Šoa ako taká je židovským výmyslom. Mohli by sme rovnako hovoriť aj o mnohých obetiach komunizmu, prenasledovaných katolíkoch a kresťanoch a zaviesť na ich počet celosvetový pamätný deň". Tieto výroky vyvolali v Poľsku rozruch. Poľský biskup aj v rozhovore pre Rzeczpospolitu potvrdil, že používanie termínov šoa a holokaust by sa nemalo vzťahovať iba na židovské obete národného socializmu, pretože by to predstavovalo manipuláciu dejín, keďže v koncentračných táboroch neprišli o život iba židia. "Nemožno tvrdiť, že židia boli jedinými obeťami národného socializmu počas druhej svetovej vojny, pretože každý národ má právo vysloviť svoju pravdu,". uviedol Pieronek. Na margo poznámky novinárky, že vyhlásením o šiestich miliónoch obetí z radov Poliakov zarátal do tohto údaja aj tri milióny zavraždených poľských židov, biskup reagoval slovami: "Potom sme porovnateľní, čo sa týka počtu obetí." Pieronek sa nedištancoval ani v tomto rozhovore od svojho výroku pre taliansky portál, že židia zneužívajú holokaust ako propagandistickú zbraň. "Holokaust sa stal ideou, ktorá by mala slúžiť zjednoteniu rozdeleného židovského obyvateľstva," vyhlásil a dodal, že v tomto duchu ide v prípade myšlienky holokaustu o zbraň židov.
Francúzsky spoločenský magazín Paris Match bol po prehratom súdnom spore s monackou princeznou Caroline nútený zverejniť dnes na titulnej stránke najnovšieho vydania ospravedlnenie. Časopis musel uznať, že vlani v septembri poškodil práva 53-ročnej sestry monackého kniežaťa Alberta II. a jej manžela, škandálmi známeho Ernsta Augusta V., keď zverejnil informáciu o rozvode dvojice doplnenú podobizňami Caroline. Aj keď decembrový verdikt súdu neuspokojil šéfredaktora spoločenského týždenníka Oliviera Royanta, tlačené médium konalo v súlade s rozsudkom. Royant sa však domnieva, že Paris Match odsúdili za zverejnenie pravdivej informácie, ktorú priniesli médiá v Európe i v zámorí. Každý, kto kladie dôraz na distribúciu informácií podporených fotografiami o jeho rodinnom šťastí, by sa mal vyvarovať kritiky v súvislosti so zverejnením menej príjemných informácií rovnakými médiami, myslí si predstaviteľ Paris Match. Súd v Nanterre v rozsudku z 10. decembra 2009 dospel k záveru, že informácia časopisu poškodila súkromie manželov a ich osobné práva.
Copyright © TASR 2010
Spoločnosť Renault dnes spúšťa vo Veľkej Británii a vo Francúzku sieťový televízny kanál Renault TV. Ide tak o prvého výrobcu automobilov, ktorý medzinárodne spúšťa televízny kanál. Jeho cieľom je posilniť imidž tejto značky a prilákať nových zákazníkov. TV kanál má zabávať, informovať a inšpirovať. Mimo Francúzska a Veľkej Británie je Renault TV prístupný cez web - www.renault.tv a je tiež prítomný na YouTube, Dailymotion, Facebooku a itunes. “Renault nie je značkou ako sú ostatné – Renault inovuje pre všetkých, nielen pre niekoľkých privilegovaných! Je reálnou značkou orientovanou na ľudí, možno jedinou svojho druhu dnes na svete. Tento povahový rys je zachovaný aj pri Renault TV, produkt, cez ktorý sa značka prihovára svetu ďaleko za hranicami digitálneho sveta.“ hovorí Stephen Norman, Senior Vice President pre globálny marketing Partneri projektu sú Publicis Entertainment, dcérska spoločnosť Publicis Worldwide a RDF Media Group, ktorá vytvára a distribuuje zábavné programy pre televízie a iné médiá po celom svete.