MEDIA NEWS




Poľskému biskupovi Tadeuszovi Pieronekovi, ktorého vyjadrenia o holokauste vyvolali kontroverzné reakcie, hrozí žaloba z Talianska, konkrétne zo strany novinára Bruna Volpeho, ktorý s ním pripravil rozhovor pre katolícky internetový portál Pontifex.
Právny zástupca novinára, známy taliansky advokát Carlo Taormina, už vyzval písomne Pieroneka, aby v priebehu desiatich dní potvrdil v tlačovom vyhlásení obsah zverejneného rozhovoru. Ak tak neučiní, bude nasledovať žaloba, uviedol Taormina, ktorý už v minulosti obhajoval aj medzičasom zosnulého predsedu talianskej vlády Bettina Craxiho, či súčasného premiéra Silvia Berlusconiho.
V rozhovore pre poľský denník Rzeczpospolita sa biskup Pieronek pokúsil o relativizovanie vlastných vyjadrení. Konštatoval, že taliansky novinár zle pochopil jeho vyjadrenia. Povedal vraj, že iba šoa (hebrejský termín pre holokaust) je židovským výmyslom a že to neplatí o genocíde židov. "Kto by pri zdravom rozume povedal, že židia si vymysleli šoa, že si vymysleli vlastnú likvidáciu," povedal predstaviteľ poľskej katolíckej cirkvi.
Práve toto zdôvodnenie vníma taliansky novinár ako poškodenie vlastnej povesti. V texte, ktorý Pieronek označil za zmanipulovaný a neautorizovaný, totiž citoval biskupove slová: "Šoa ako taká je židovským výmyslom. Mohli by sme rovnako hovoriť aj o mnohých obetiach komunizmu, prenasledovaných katolíkoch a kresťanoch a zaviesť na ich počet celosvetový pamätný deň". Tieto výroky vyvolali v Poľsku rozruch.
Poľský biskup aj v rozhovore pre Rzeczpospolitu potvrdil, že používanie termínov šoa a holokaust by sa nemalo vzťahovať iba na židovské obete národného socializmu, pretože by to predstavovalo manipuláciu dejín, keďže v koncentračných táboroch neprišli o život iba židia.
"Nemožno tvrdiť, že židia boli jedinými obeťami národného socializmu počas druhej svetovej vojny, pretože každý národ má právo vysloviť svoju pravdu,". uviedol Pieronek. Na margo poznámky novinárky, že vyhlásením o šiestich miliónoch obetí z radov Poliakov zarátal do tohto údaja aj tri milióny zavraždených poľských židov, biskup reagoval slovami: "Potom sme porovnateľní, čo sa týka počtu obetí."
Pieronek sa nedištancoval ani v tomto rozhovore od svojho výroku pre taliansky portál, že židia zneužívajú holokaust ako propagandistickú zbraň. "Holokaust sa stal ideou, ktorá by mala slúžiť zjednoteniu rozdeleného židovského obyvateľstva," vyhlásil a dodal, že v tomto duchu ide v prípade myšlienky holokaustu o zbraň židov.

Francúzsky spoločenský magazín Paris Match bol po prehratom súdnom spore s monackou princeznou Caroline nútený zverejniť dnes na titulnej stránke najnovšieho vydania ospravedlnenie.
Časopis musel uznať, že vlani v septembri poškodil práva 53-ročnej sestry monackého kniežaťa Alberta II. a jej manžela, škandálmi známeho Ernsta Augusta V., keď zverejnil informáciu o rozvode dvojice doplnenú podobizňami Caroline.
Aj keď decembrový verdikt súdu neuspokojil šéfredaktora spoločenského týždenníka Oliviera Royanta, tlačené médium konalo v súlade s rozsudkom. Royant sa však domnieva, že Paris Match odsúdili za zverejnenie pravdivej informácie, ktorú priniesli médiá v Európe i v zámorí.
Každý, kto kladie dôraz na distribúciu informácií podporených fotografiami o jeho rodinnom šťastí, by sa mal vyvarovať kritiky v súvislosti so zverejnením menej príjemných informácií rovnakými médiami, myslí si predstaviteľ Paris Match.
Súd v Nanterre v rozsudku z 10. decembra 2009 dospel k záveru, že informácia časopisu poškodila súkromie manželov a ich osobné práva.
Copyright © TASR 2010

Spoločnosť Renault dnes spúšťa vo Veľkej Británii a vo Francúzku sieťový televízny kanál Renault TV. Ide tak o prvého výrobcu automobilov, ktorý medzinárodne spúšťa televízny kanál. Jeho cieľom je posilniť imidž tejto značky a prilákať nových zákazníkov.
TV kanál má zabávať, informovať a inšpirovať. Mimo Francúzska a Veľkej Británie je Renault TV prístupný cez web - www.renault.tv a je tiež prítomný na YouTube, Dailymotion, Facebooku a itunes.
“Renault nie je značkou ako sú ostatné – Renault inovuje pre všetkých, nielen pre niekoľkých privilegovaných! Je reálnou značkou orientovanou na ľudí, možno jedinou svojho druhu dnes na svete. Tento povahový rys je zachovaný aj pri Renault TV, produkt, cez ktorý sa značka prihovára svetu ďaleko za hranicami digitálneho sveta.“ hovorí Stephen Norman, Senior Vice President pre globálny marketing
Partneri projektu sú Publicis Entertainment, dcérska spoločnosť Publicis Worldwide a RDF Media Group, ktorá vytvára a distribuuje zábavné programy pre televízie a iné médiá po celom svete.