26. 4. 2010

Konferencia - K problémom mediálnej komunikácie

Konferencia -

K problémom mediálnej komunikácie

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave organizuje v dňoch 27. – 28. apríla 2010 v Smoleniciach piaty ročník medzinárodnej vedeckej konferencie na tému „K problémom mediálnej komunikácie.“ Súčasťou konferencie bude krst nového časopisu z oblasti masmediálnej a marketingovej komunikácie Communication Today. Fakulta tiež opäť udelí cenu Granátové jablko Mariána Matyáša študentovi, ktorý sa zaslúžil o výrazný mediálny počin. Tohtoročná konferencia bude venovaná témam ako sú nové médiá, informačná spoločnosť, kompetencie občana v informačnej spoločnosti či fenomén mediálnej kultúry. Diskutovať sa bude aj o marketingu a vzťahoch s médiami, udržiavaní dobrých vzťahov s novinármi či chybách pri komunikácii s novinármi. K tematickým okruhom bude patriť aj audiovizuálna kreativita a s ňou súvisiaca otázka, akú úlohu zohráva fotografia, film, video, audio, digitálny obraz na webe v súčasnej spoločnosti.

Medzinárodná vedecká konferencia „K problémom mediálnej komunikácie“ bude prebiehať v šiestich sekciách:

1.Komunikačný diskurz (Garanti: Doc. PhDr. Jiří Bystřický, PhD. a Mgr. et Mgr. Martin Solík) ; 2.Mediálne kompetencie v ére nových médií (Garant: Doc. PaedDr. Eva Poláková, PhD., mim. prof.) ; 3.Audiovizuálna kreativita (Garant: Prof. PhDr. Miloš Mistrík, DrSc.) ; 4.Aktuálne otázky mediálnej kultúry (Garant: PhDr. Hana Pravdová, PhD.) ; 5.Marketing a vzťahy s médiami (Garanti: Doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. a PhDr. Daniela Kollárová) 6.Interakcia masmediálnej a marketingovej komunikácie - doktorandská sekcia (Garant: Prof. PhDr. Miroslava Szarková, CSc. ;

Alma mater je ako granátové jabĺčko – cena Mariána Matyáša Fakulta na konferencii opäť udelí Granátové jablko Mariána Matyáša. Cenu udeľuje FMK na počesť svojho zosnulého prodekana pre výchovno-vzdelávaciu činnosť a publicistu PhDr. Mariána Matyáša. O ocenenie sa môže uchádzať každý absolvent FMK, ktorý za prechádzajúci rok významne prispel k rozvoju FMK UCM alebo akýkoľvek študent, ktorý za uplynulé obdobie kalendárneho roka zaznamenal závažný mediálny počin. Marián Matyáš (1978-2007) bol jedným z prvých absolventov FMK UCM. Okrem mediálnych a marketingových analýz dokončoval aktuálne PhD. doktorát v odbore kulturológia na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Svojou prácou jedného z najmladších prodekanov na Slovensku a svojskými prednáškami sa navždy zapísal nielen do sŕdc študentov, ale aj samotnej univerzity. Na konferencii bude predstavený a dostupný i nový vedecký časopis z oblasti masmediálnej a marketingovej komunikácie Communication Today, ktorý ponúka odbornej verejnosti interdisciplinárne zameranú diskusiu. Communication Today sa zaoberá odbornou vedeckou reflexiou médií, mediálnych kompetencií, diskurzu hraníc reality, myslenia médií, nových médií, marketingu a vzťahov s médiami, nových trendov v marketingu, špecifík jednotlivých druhov marketingu, psychológie a sociológie marketingovej komunikácie a následne i štruktúrovania komunikátov, marketingových stratégií a komunikačných vied. Časopis vychádza s periodicitou dva krát ročne a je recenzovaným periodikom. Sprostredkováva štúdie teoretického charakteru, teoreticko-empirického charakteru, výsledky výskumov a ich implementáciu do praxe ako i recenzie odborných publikácií.